vrijdag 12 augustus 2011

Doosje

Ik kocht een nieuw doosje voor de vakantie en dat moet ik even met jullie delen. Het is net zo handig als ik dacht dat het zou zijn... Het wordt verkocht als broodtrommel met twee delen, en ik kocht het bij een groot warenhuis toen ik met mijn dochter schoolspullen ging kopen. Het is een  product uit Nieuw Zeeland, Sistema, waar een heel briefje bij zat dat het product helemaal gemaakt was uit gerecycled en bpa vrij materiaal! Ga vooral even kijken bij de link.
I just wanted to share my new box. It is an New Sealand brand, Sistema, which uses completly recycled and bpa free materials. It is sold as a lunch box with two compartments and made from recycles materials. You should really check out the link!
Als je het klepje opent zie je een dicht vak en een open vak met twee delen. Direct zag ik dat het ideaal zou zijn voor mijn nieuwe hexagon project. Het dichte vak klikt echt goed dicht en daar achter bewaar ik wat ik niet zo veel nodig heb. Het past lekker op schoot en ik heb in de auto dan ook heel wat hexagonnetjes zitten omrijgen. Het is het enige werkje wat ik in de auto kan doen zonder wagenziek te worden, je kunt regelmatig even opkijken.
If you open de clip you find a closed compartment which really stays shut until you open it. I use it for storage and what I do not need all the time. The open compartment exists of two parts and it is even more perfect then I thought! It fits on my lap perfectly and I have been preparing lots op hexagons while traveling.
Omrijgen, ja, dat zei ik. Want wat er tegenwoordig ook in is, zoals lijmen, ik heb het geprobeerd, maar ik vind het rijgen toch het handigst. En dan niet meer door de hexagonnetejs heen prikken, maar er langs, want ik heb ontdekt dat ik dan bij het deel waar geen draadje zit zo de naad kan opwippen en het kartonnetje verwijderen, zonder dat ik ook maar één draadje hoef los te knippen of lijm hoef te verwijderen.
I still love to use thread to prepare my hexagons. I tried the glue, but don't really like it. I used to stitch trhough the paper, but I do not anymore as I found out that I don't need to remove one thread to flip up the seam and take the carton out.

Wat ik maak? Dat zie je een volgende keer!
Want to know what my new project is? Will tell you a next time!


9 opmerkingen:

qm zei

dat is een handig bakje voor opschoot.
helaas kan ik in de auto niet handwerken.heb nog niets kunnen uitvinden zonder wagenziek te worden.
ben benieuwd wat voor moois je gaat maken.
fijn weekend

Cisca zei

Dat is zeker een handig doosje, Jantine! Als ik het niet vergeet, zal ik ook eens kijken als ik weer eens in Rotterdam kom.
Groetjes, Cisca

Hubertine zei

OOOhhhh wat verleidelijk!!!!!! Ben gek op doosjes!!!!!! Maar ik heb er al zoveel, maar toch ook nooit de juiste....
Is dat het warenhuis van Willem en Anton??
Groetjes,Hubertine

Aline zei

Ben benieuwd naar je plannen, Jantine!

inge zei

ideaal zo'n doosje!

marion zei

gaaf dat doosje, welk warenhuis was je?

Lori zei

The box looks like a great way to stay organized.
I look forward to seeing your newest project!

Inge Slaats zei

Dat lijkt me inderdaad een heel handig doosje. Al mijn kleine projecten liggen in mandjes, maar dat is niet handig meenemen in b.v. trein of auto. Ook ik ben benieuwd naar het warenhuis.

Margeeth zei

Ja, soms kunnen doosjes die helemaal niet voor handwerken gemaakt zijn toch wel heel handig zijn. Zo gebruik ik een vleeswarendoosje van 3 lagen voor het quilten.