dinsdag 21 juni 2011

Sewing day

Anita kwam gisterochtend (en later op de dag nog een paar quilt vriendinnen). Samen werken we elke maand een dag aan de Patch Parade van Francoise. Inmiddels is stap 8 al uitgedeeld, maar ik werkte nog aan stap 6.
Anita werkte aan haar vliegende ganzen en Lucas (die een dag vrij had omdat er geen vervanging was op school) hielp haar leuke kleurencombinaties kiezen. En ik kan je vertellen, hij is erg goed met kleuren, dus dat werd prachtig!
Anita came yesterday morning (and a few other quilting bee friends arrived later on too). We are working on a mystery quilt, the Patch Parade from Francoise. Step 8 is revealed, but I am still working on step 6. Anita was sewing flying geese and Lucas (who had a day of) was helping her to choose fabric combinations. I can tell you he is very good with colors!
Ook kwam ik in de doos de sterren van stap 4 tegen, daar had ik heel wat gedoe mee. Op een of andere manier bleef de rode stof niet in het gareel. Na het strijken waren de zijden die recht moesten zijn niet meer recht. Maar als ik de malletjes er op legde, klopte het weer wel... Ik heb er twee over gedaan en niet gestreken tussendoor, alleen met mijn vingers de naad plat gemaakt. Toen lukte het wel! Ik was alleen nog vergeten een foto te maken.
Vier sterren in elke kleur. Ze moeten nog in rijen van 5 aan elkaar genaaid worden, maar daar wacht ik mee tot ik weet waar ze komen.
I found my stars in the box (step 4). I finished them last time, but just forgot to take a picture and share them. The red ones gave me a lot of trouble. Somehow after ironing the sides that were supposed to be straight, weren't straight any more... Those stars are for of each color. They have to be joined together in rows of 5 stars, but I am waiting with sewing them together until I know how the quilt layout will be.

Binnenkort meer foto's van de volgende stappen, hoop ik!
Very soon pictures of the next steps, I hope!

10 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat heerlijk gezellig! En wat een goede hulp hadden jullie van Lucas! Geweldig!!
Je sterretjes zijn wel heel mooi geworden, hoor. (ondanks alle toestanden..)
Fijne dag.
(p.s. ben je vraag niet vergeten hoor, onze scanner had problemen en hopelijk is hij er deze week weer...... eindelijk!....)

Cisca zei

Wat een goede hulp voor Anita! Leuk, zo met z'n alleen een zelfde quilt maken. Je sterren zien er prachtig uit, gelukkig dat de rode stof zonder strijken wel recht bleef, want het is balen als het steeds niet lukt, en je weet niet waar het van komt!
Groetjes, Cisca

Aritha zei

Leuk om mee te lezen over je hobby! Het ziet er zo gezellig uit.

Annemarie zei

Wat een goed idee zeg om elke maand een dag samen met je vriendinnen te quilten. Je sterren zien er mooi uit! Delen 7 en 8 zijn best snel klaar hoor zeker als je de vliegende ganzen op de naaimachine maakt. Succes! Groetjes, Annemarie

Mistea zei

Those stars are looking good to me. can't wait to see what else goes with them.
Enjoy the sewing.

Monique zei

Jij en maar blijven freubelen op één lapje? Dan moesten wij er maar niet eens aan beginnen ;o)

Leuk dat Lucas zo mee aan het freubelen is!

Joyce zei

Wat een gezellig dames/heren dagje!!

marion zei

ze zien er prachtig uit........mooi die sterren, de kleuren spreken je aan.....

Judith zei

lekker zo maar een dagje thuis voor Lucas en gezellig dat hij mee kon helpen!

q.lodge gerda zei

Nou, dat met die kleuren heeft hij dus niet van een vreemde > ik zag net je berichtje "kleur" Leuk, dat hij er zo'n plezier in heeft.