woensdag 29 juni 2011

Patch Parade 6+8


Mijn 8 propellers van stap 6 zijn bijna af, ik moet alleen de rondjes nog appliceren, maar ik heb ander applicatiewerk dat voor gaat en mijn armen en nek gaan protesteren van al dat appliceren (dat rijmt ;-0 ) dus dat laat ik even zitten. Ik heb voor het eerst ronde vormen op de naaimachine genaaid en ik moet zeggen, na even inkomen ging het als een trein. Het is even vogelen welk deel van het blok je boven moet doen en welke onder. Er waren steeds minder spelden nodig, het ging steeds sneller!
The 8 propellers of step 6 are just about done. I have to appliqué the middle circles, but with all the appliqué for another project, my arms and neck are not too happy, so this will have to wait a little longer. For the first time I sewed those circles on the machine and after some getting used to it actually went pretty fast! I needed less and less pins to secure.
De pin wheels van stap 8 zaten zo in elkaar, het zijn er maar vier. En zie je de puntjes, precies goed, en dat op de naaimachine... Stap 7 ligt bijna helemaal geknipt klaar en ook voor de vliegende ganzen heb ik al héél veel stofjes gesneden. Nog niet bij dus (stap 9 komt voglende week al!), maar wel lekker opgeschoten!
The pin wheels of step 8 were done very quickly, there are only for of them. Do you see the middle, I was sooo proud of myself.
Step 7 has been cut (almost) and lots of flying geese prepared. I did not catch up yet (step 9 is coming next week!) but I got quite a lot done.

8 opmerkingen:

Lori zei

Both blocks are so pretty and precise!!

Gerda zei

Wauw, mooi hoor, goede stofkeuze ook.
groet,
Gerda

Miranda zei

Wat een plaatjes Jantine! Leuk zo met die kleurtjes...

Monique zei

Ze zijn allebei weer hartstikke gezellig, maar de propellor heeft wel mijn voorkeur hoor. Wat is die leuk!

Annemarie zei

Ze zijn allebei super! Leuke stofjes ook zo bij elkaar. Je gaat nu wel heel hard zeg. Knap de puntjes zo netjes op elkaar. Heb je het tornmesje helemaal niet gebruikt? Groetjes, Annemarie

Mistea zei

The blocks are pretty in these lovely fabrics.

Sarah zei

I am VERY impressed with your pinwheels!!! Way to go : o )

marion zei

prachtige blokken en heel knap op de naaimachine.....