woensdag 6 april 2011

1 april

Als kleuterjuf ging ik vorige week vrijdag goed voorbereid naar school... natuurlijk trapte ik in alle 1 april grapjes (maar niet heus), mijn veters zaten me toch vaak los, mijn schoenen hadden een gat, ik had chocopasta rond mijn mond etc...
Twee oudste kleuters die echt nooit iets uitspoken of ruzie maken kwamen steeds bij mij klagen over elkaar. De ander zou hebben geslagen, geschopt etc. Aan het eind van de ochtend was ik het spuugzat. Dus ik vertelde ze dat ik ze de rest van de dag niet meer bij elkaar in de buurt wilde zien.
Toch zat het me niet lekker, dus ik de kring vroeg ik: P, ik snap er niets van, je bent toch goede vrienden met T.? Ja, antwoordde hij met een grote glimlach en toen viel bij mij het kwartje. Deze boeven hadden mij dus echt de hele ochtend voor de gek gehouden! We hebben er hartelijk om gelachen.
Tijd dat deze jongens naar groep 3 gaan.
Even though I think April Fool is coming from our Dutch history (April 1st, 1572, Den Briel) I saw lots of countries do have it. As being a teacher for the 4-6 year olds (kleuters) I was fully prepared for the day. Of course they fooled me 1000 times. I had loose shoestrings, a hole in my shoe, chocolate on mu cheeks after eating my sandwich etc.
Two boys from around 6 years old who really never behave strange or disobey came to me the whole morning complaining about each other. The other would have hit or kicked etc. At the end of the morning I was really fed up with them so I told them I didn't want to see them around each other for the rest of the day.
But I didn't understand it so just before 12 I asked P: I don't get it, I though you and T. are friends. And with a big smile he replied: Yes, we are... That was the moment I realized they really fooled me all morning! We had a good laugh all together!
Those boys are really ready for the next group!

9 opmerkingen:

Atelier Ullizee zei

Leuk verhaal! Nog zo klein, maar wel pienter.

Margit zei

Haha, goeie hoor!

teresa zei

Wow April Fools day is really strong where you are. It doesn't seem to be as big here in Australia. Lots of little jokes like that when we were at school too. Sounds like you had a fun day.. love the story of the two little boys!! They got you xx

Cisca zei

Nou, dat is echt een goeie, zo goed voorbereid en er dan toch intrappen...lol. Ik wist trouwens niet dat je kleuterjuf was, leuk!
Groetjes, Cisca

soyee zei

Hihi, het neppen zit er bij deze kleutertjes goed in. Tijd voor de eerste klas.

Lori zei

Hahaha. They got you! Too funny!

Boekenstek zei

Goedemiddag,
Wat een leuke blog zeg. Ik ben net volger geworden. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

anneke zei

Slimme ventjes als ze zelf een heel ervaren juf toch te pakken hebben kunnen nemen!

Judith zei

hahah die is leuk! hier nog eentje die absoluut naar school moet!nog 39 keer naar de peuterschoolen dannie issie "groot" zoals hij zelf zegt