dinsdag 15 maart 2011

Midnight stars III

wonder why I couldn't get this one sharp???
Het is gelukt! Maar wel met bloed, zweet en tranen... omdat ik de zijkanten van de quilt graag recht van draad wilde hebben moest ik de driehoeken anders snijden dan de aanwijzingen van Lori... en dat heb ik geweten! Ik heb minimaal een FQ aan stof versneden bij dit grapje, gelukkig had Sandra nog meer in de winkel.
I did it! But with a lot of blood, sweat and tears... because I wanted the edges of the quilt straight of grain I had to cut the triangles different from Lori's directions and I did it wrong twice! I spilled at least a FQ of fabric. Lucky me Sandra had more in her shop!
Toen ik bij Heidi aan het naaien was zag ik dat zij de naadjes open streek. Dat heb ik ook braaf gedaan die dag. Bij de volgende stappen deed ik dat niet... en daar heb ik nu spijt van. Bij zulke kleine blokken (deze zijn af 5 inch, dus ong, 12,5 cm) is dat toch wel verstandiger... kijk maar:
When I was sewing at Heidi's I saw her pressing the seams open and so did I. When I was at home I didn't bother any more... I never do. But I confess, I regret it! With this size of blocks (finished 5") I better do next time... Look:

10 opmerkingen:

Béa zei

I like it very much, Jantine.
Hugs.

Lori zei

OMgosh! Jantine! It is lovely! And it looks perfect to me!

soyee zei

Het ziet er mooi uit Jantine. Soms is dat zo dat je zoveel stof versnijdt, gelukkig maar dat Sandra nog meer had.

Guusje, zei

Hij is erg mooi geworden. Prachtig mooie kleuren en stoffen.

marion zei

het ziet er spectaculair uit.

ria vogelzang zei

Heel mooi geworden! Wel een idee om de naadjes open te strijken........!
Dank je!

quilting Jeannet zei

Ik vind hem hartstikke mooi Jantine, ook de kleuren zo, en dat heb je weer snel gedaan!

groetjes, jeannet

Quiltendewilma zei

Prachtig!!! Dit ziet er prachtig uit...

De hengseltjes van de mandjes doe ik appart...

Judith zei

wat een kunstwerk zeg! wow!

Just-Do zei

Dat ziet er heel mooi uit; dat je zo fijn kunt werken vind ik heel knap.