maandag 14 februari 2011

D'r Uitdaging

Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik meedeed aan de Uitdaging van Hilde, een flinke opruiming in je huis? Ik had me ingeschreven voor 150 dingen voor 1 januari 2011. Ik zal het eerlijk zeggen, ik heb het niet gehaald. Ik kwam tot 130, ook niet gek. In mijn naaikamer was nog wel een en ander op te ruimen, maar ik vond het niet zo gezellig in de kerstvakantie om op zolder te gaan zitten. De rest van het huis was blijkbaar in de loop van de tijd al aardig opgeruimd, want ik kon niet heel veel meer verzinnen dan nog wat te kleine kledingstukken hier en daar.
Wat die 130 dingen dan waren? Kleding, kledinghangers, tijdschriften, een paar doosjes uit de keuken die niet goed sloten of geen deksel meer hadden, dat soort dingen. Een koffertje van Jip dat de kinderen niet meer gebruikten, wat te makkelijke puzzels doorgeschoven naar de kinderen van de buurvrouw.
Hoe het verder gaat? Ik kijk regelmatig kritisch rond in lades en kasten of er nog wat weg kan. Ik kan je verzekeren dat er ook na 1 januari al heel veel de weg naar anderen of de prullenbak heeft gevonden. Ook staat er nog een doos waar ik uit moet uitdelen en de rest gaat naar de kringloop...

3 opmerkingen:

soyee zei

Goed zo Jantine. Hoewel ik aan deze uitdaging niet mee doe ga ik dadelijk ook aan de opruim.

Aline zei

130 dingen, nou-ou, dan vind ik dat je al aardig je best hebt gedaan! Knap hoor!

anneke zei

gewoon even goed je huis door geweest, dat ruimt lekker op in januari.