woensdag 23 februari 2011

Churn Dash


Ik denk dat ik met een gerust hart durf te stellen dat het Churn Dash blok een van mijn favoriete blokken is. Daarom heb ik de layer cake gepakt die ik vorig jaar won bij Blackbird Design en ben aan het snijden gegaan. Door heel veel blokjes tegelijk te naaien kon ik ketting naaien. Ik heb eerst zoveel mogelijk driehoekjes van één blok aan elkaar genaaid en ook gelijk de twee rechthoekjes. Daarna de driehoekjes en rechthoekjes van het volgende blok etc.... Zo zorgde ik dat de delen die bij hetzelfde blok horen steeds bij elkaar bleven. Door dit consequent te doen, ook bij het aan elkaar naaien van de strookjes, wat af en toe wel puzzelen was, heb ik nu allemaal setjes van drie stroken die bij elkaar horen. Heel efficiënt, scheelt veel zoektijd als je de onderdelen verder aan elkaar wilt naaien.Vanmiddag heb ik mijzelf een naaimiddagje gegeven en ben lekker opgeschoten. (het is gelukt de PC uit te laten!). Eén blokje is al klaar en morgen zijn het voor ik het weet misschien wel allemaal hele blokken!
I think I can say that the Churn dash is one of my favourite blocks! That is why I took the layer cake I won last year at the Blackbird Design weblog and started cutting. While sewing lots of blocks at the same time I was able to chain piece. I sewed all the HST for one blok and then the rectangles... After that all the HTS and rectangles for the second block and so on. This way I made sure all the blocks for one block stayed together. I kept doing this with sewing the blocks together too. It was a bit of a puzzle every now and then how to keep them together but it worked magic! I have all sets of three rows now and tomorrow I can easily turn them all into churn dash blocks. I finished one as I gave myself a sewing afternoon while the kids were playing and got a lot done! (Hip hooray for leaving the PC off)

13 opmerkingen:

Shirley zei

Is ook een enig blok en laat zich zo leuk combineren met een ander blok, zoals hourglass.

Lori zei

What a cute block! It looks like you got quite a bit accomplished.

quilting Jeannet zei

Wat een leuk blokje Jantien, en heel handig, dat heet toch ook een shoe fly blok ? is er nu één blok uit een layercace stofje? Dat kettingnaaien heb ik ook inlangs gedaan, gaat wel heerlijk snel he.

groetjes, Jeannet

Aline zei

Prachtig, knap werk weer. Ben benieuwd hoe het totale plaatje wordt...

Monique zei

Ziet er weer prachtig uit Jantine. Ik ben gisteren stiekem mijn boekje weer eens te buiten gegaan.. ;o)

marion zei

het is inderdaad een erg leuk blok om te maken. hij zit ook in mijn basisquilt

quiltlodge gerda zei

Ik heb er net een heleboel Curn Dashes op zitten en na de eerste jammerlijk mislukte exemplaren ging het als een trein. Maar kennelijk kan het nog sneller met dat ketting naien van jou. Maar daar moet ik eerst nog maar eens goed voor gaan zitten. Mooie stofjes heb je gebruikt en ik ben heel benieuwd naar het resultaat als je er een heleboel aan elkaar naait. En ik vind het inderdaad ook een heel leuk blokje. Groetjes

anneke zei

verstandig om de pc uit te laten en helemaal lekker om je zelf een naaimiddagje cadeau te doen. wat ben je lekker opgeschoten.

teresa zei

I'm with you Jantine... This is one of my absolutely favourite blocks too. Really glad you got so much done.. Can't wait to see the next photos xx

Cybele's patch zei

Mooi blokje. Het is ook een van mijn favorieten. Niet moeilijk en prachtige resultaten.

Sandra zei

Lekker hè even de pc uit en dan werken aan deze blokjes...ook een van mijn favorieten. En in deze prachtige stofjes!

Heidi zei

Fun to see these since you were sewing them at my house. I too love simple blocks like this one. I think it is a testament to the simple but beautiful life in pioneer America. Did you know this is also called Hole in the Barn Door?

Hugs en groetjes ~
Heidi

Kris zei

They are going to be beautiful. (I love churn dash too) I love that fabric range!