zaterdag 22 januari 2011

With love from Holland

Voor vrienden in Schotland waarvan de dochter erg ziek is maakte ik deze quilt.
This quilt I made for friends in Scotland who have a very ill daughter.
Excuses voor de slechte qualiteit van de foto's, ik heb 's avonds in lamplicht foto's gemaakt want hij ging de dag daarna al op de post en anders kon niemand hem meer vasthouden voor me.
Sorry for the bad quality of the pictures, I didn't get a chance any more to make pictures at daylight with helpers to hold the quilt.
De quilt heeft de naam "With love from Holland" meegekregen en ik quiltte de naam zelfs in de onderste rand. Allereerst omdat hij door mij met liefde naar hen toegestuurd is.
Verder omdat het oorspronkelijke patroon "Tulpen van Amsterdam" heette en bovendien heeft het hele Nederlandse kleuren. Ik vond het idee deze quilt weg te geven onmogelijk, totdat dit gebeurde. Vreemd genoeg vind ik het ineens niet moeilijk meer om hem nu aan hen te geven. Zij hebben mij met open armen als vakantie au pair ontvangen toen ik 17 was en sindsdien hebben wij een hele speciale vriendschap!
I named this quilt "With love from Holland" and free motion quilted the name in the border too. First because it was send by me from Holland with lots of love.
The original pattern, that I alternated, was called Tulips from Amsterdam. And the colours are very Dutch, aren't they? I really love this quilt myself and only could part with it because it is going to those very special friends, who welcomed me in their house as a holiday au pair when I was 17.



In de border gebruikte ik rood-wit-blauw garen om bloemen en libellen te quilten in twee hoeken. Een heleboel in de linkerbovenhoek en een paar in de rechteronderhoek. Deze bloemen en libellen staan ook op één van de donkerblauwe stofjes (Japans). De rest van de rand meanderde ik met donkerblauw.
In the border I quilted with red-white-blue variegated thread flowers and dragonflies as you can see those on one of the fabrics too. The remain of the border I meandered with dark blue thread.
Zoals je ziet heeft het middendeel een combinatie van rechte lijnen, vrije bloemen en libellen en een meander op de achtergrond.
As you can see I used a combination of straight lines, free flowers and dragonflies and a meander at the background.




Maar het foutje vast zo weer hersteld, zoals sommigen van jullie suggereerden, was dat maar waar. De stof was tijdens het quilten al dubbel gegaan. Uiteindelijk heb ik met veel geduld en een klein schaartje het er wel tussenuit kunnen krijgen. Helaas wel hier en daar een draadje doorgeknipt, wat ik weer moest herstellen...
But this mistake with the binding an easy repair, may your dreams come true ;-). The fabric flapped double before the quilting! I used a very small pair of scissors to cut all the fabric out, but it took quite some time and I did cut through a few threads...
Inmiddels is de quilt veilig aangekomen en met open armen ontvangen!
In the meantime the quilt has arrived safely and is welcomed with open arms!

25 opmerkingen:

Hubertine zei

Jantine, met respect, een heel mooi gebaar! Een schitterende quilt! Wat zullen jouw vrienden, en in het bijzonder hun dochter, daar blij en warm van worden!
Groetjes, Hubertine

katrien zei

Prachtige quilt.

soyee zei

Het is een prachtige quilt geworden Jantine.
Een mooi cadeau voor dierbare vrienden.

Lori zei

It is a beautiful quilt and I'm sure it is full of healing properties for your loved one.

Margit zei

Wauw, hier zit echt een hoop tijd, energie, maar vooral liefde in. Erg mooi!

bevkimmel zei

That is a beautiful quilt and I especially love all the little surprise quilting like the dragonflies. It will be loved!

quiltlodge gerda zei

Jantine, hij is PRACHTIG! En wat waanzinnig lief van je om hem weg te geven. De zieke dochter moet zich hierdoor wel geliefd en getroost voelen, dat kan bijna niet anders. Laten we met z'n allen af en toe even aan haar denken, een beetje positieve energie sturen. Ik weet natuurlijk niet of zij beter kan worden, maar misschien kan zij zich er een beetje beter door voelen.

Béa zei

Very beautiful work, Jantine, congrats !

inge zei

een mooi gebaar!

conny's quilts zei

Wat een fantastiesch cadeau heb je gemaakt en gegeven!

Aritha zei

Wat een lief gebaar. Het zal met warme gevoelens ontvangen worden!

Inge Slaats zei

Jantine, ik vind het een prachtige quilt en wat fijn dat hij met open armen ontvangen is.
Wat een lief en bijzonder logje is dit.

Groetjes,
Inge

Aline zei

Wat een schitterend quilt, Jantine! Zelfs met deze minderkwaliteitsfoto's is het nog prachtig, dus ik vraag me stiekem af hoe het in het echt is. Hoelang ben je er mee bezig geweest? Ik vind het heel bijzonder, echt een prachtig waardevol talent. En heel bijzonder dat je het toch hebt weggegeven!
Fijn weekend!

Handmade by Mai zei

Een hele mooie quilt en ik denk dat hij met liefde zal worden ontvangen

Sarah zei

WOOOOOOOOOWWWWwwwww

What lucky lucky people to receive this!

The wok in it is beautiful.

Sandra zei

Wat is 'ie mooi geworden, en wat fijn dat het zo goed voelt om hem weg te geven!!

Mistea zei

this quilt is beautiful - I love the colours you have used for this design.
Just Perfect!

Heleen Groot zei

Wat een prachtige quilt. De kleuren zijn inderdaad heerlijk Nederlands. Ik denk dat ze erg blij is met de quilt. Geweldig.

Marcha zei

Supermooie quilt is het geworden, patroon is ook erg mooi. Ik kan mij voorstellen dat deze mensen hier heel erg blij mee zullen zijn!

Kaaren zei

What a gorgeous quilt, Jantine! I am sure that the people who you made it for will treasure it forever.

And your free motion quilting is amazing too! Great job and thanks for sharing.

liesbeth a zei

Wat een prachtig cadeau is dit geworden. Daar zullen ze wel heel blij mee zijn.
Liesbeth.

Guusje, zei

Wat een mooie quilt en hoe speciaal is hij voor degene die hem ontvangt.

Gerreke zei

Knap hoor, ik doe het je echt, echt niet na!!!

Hennie zei

Dit is een prachtige quilt geworden Jantine, wat een ontzetten lief gebaar ! ! ! Je vrienden en hun dochter zullen er vast heel erg blij mee zijn.
Groetjes Hennie.

Just-Do zei

Wat een prachtige quilt. Ik blijf de foto's maar vergroten om alle details goed te kunnen zien.Heel mooi gemaakt. Dat je deze quilt geeft aan iemand die zo ziek is, vind ik een heel bijzonder gebaar. Alle liefde en warmte die jij in deze quilt hebt gestopt, kunnen haar alleen maar extra warmen.