zaterdag 18 december 2010

Wat doet ze nu weer?

Onze David heeft als jongste en dus laatst toegevoegd gezinslid het kleinste kamertje. Dat is soms niet leuk, vooral niet als je een hele grote LEGO trein hebt en er ook wel eens lekker mee op je eigen kamer wilt spelen. Of met de Playmobil...
Daarom had ik de afgelopen maanden een plan bedacht: David en ik zouden ruilen van kamer. Hij mijn naaikamer, ik zijn kamertje. Ik dacht dat dat wel heel veel ruimte zou schelen, we hadden al met een vriend afgesproken dat hij zou komen helpen het ventilatiesysteem van dit huis af te timmeren. Dit zou tussen kerst en oud en nieuw plaatsvinden en daarvoor moest mijn naaikamer leeg zijn.
Vorige week gingen we het nog eens goed nameten en wat bleek, mijn beeld was erg vertekend, mijn naaikamer was maar 25 cm breder en niets langer dan wat David nu had. Ik was in de veronderstelling dat het toch wel een halve meter zou schelen. Dus de winst was een stuk kleiner dan we dachten. Daarom dit (onzinnige) plan maar weer van tafel geveegd.
Maar daarmee was het ruimteprobleem nog niet opgelost. Daarom heb ik vandaag Davids kamer helemaal leeggehaald, want we gaan de boel wel omgooien. Halfhoogslaper wordt hoogslaper, komt op een andere plek, trapje van het bed aan de andere kant en dan kijken wat voor kasten er in komen. Met een efficiënter gebruik van de ruimte komt er vast ook meer speelruimte vrij (sprak ze optimistisch)... Dus ik ben er vandoor om dit bed verder in elkaar te zetten!
What on earth is she doing? Well, David, as the youngest and last added family member had the smallest room in our house and he complaint about not having enough room to play with his LEGO train or Playmobil. somewhere in October I got the idea to change rooms with him. He would get my sewing room and I would go into his room. But when we started measuring it properly it turned out my sewing room was only 25 cm wider and no longer at all. I really thought it would be at least half a meter!
So plan A to the side and into plan B. Which involves getting his semi high bed to full height and to the other side of the room. Some rearranging cupboards, maybe even a new one and I hope some more efficient use of the room there will be more actual space for a little boy to play! SO I am off to get this bed fixed...
Patch Parade stap 2
Gisteravond is het me ook gelukt om stap 2 van de Patch Parade af te maken! Nu ben ik druk bezig met stap 3 van Roll roll, cotton boll, de overhemden van DH en de jongens...
Last night I finished step 2 of the Patch Parade. I am sewing step 3 of Roll roll, cotton boll now. Finally using all those shirtings of my DH and boys...

7 opmerkingen:

Annemarie zei

Je blokjes zien er mooi uit! Ben er ook al klaar mee, waren wel een stuk sneller klaar als het middenblok,vind je ook niet? Sterkte met de "verbouwing" van de slaapkamer van David!En stap 3 van Roll roll, cotton boll. Nog een fijn weekend!

marijke zei

Ha Jantine,
Ziet er leuk uit je blokjes en weer lekker vrolijk van stof ben benieuwd hoe het er in z'n geheel uit gaat zien, ken het patroon niet, hihi!
En dat kamertje... dat komt wel goed je bent creatief genoeg!
groetjes Marijke

Judith zei

Oh wat leuk zegom de kamer van je zoon om te bouwen..hier ben ik ook constant aan t nadenken hoe ik Kjell kamer beter kan indelen en een hoger bed zou wel de oplossing zijn...nou eerst een half hoogslaper hoor want met zo'n wildebras ben ik maar voorzichtig. succes nog met verbouwen. ben er benieuwd naar het eindresultaat.Groetjes terug nog van Marion

Jeanet zei

Dat je je zo kan vergissen! Maar ja, niet voor niets: meten is weten! Ik ken het probleem, met de ruimte, als je kind graag op zijn/haar kamer speelt! Ben benieuwd of je oplossing werkt! Succes ermee. Groeten Jeanet

Monique zei

Oei oei oei zeg... is het nog wat geworden?

Margeeth zei

Gelukkig dat je het had opgemeten voordat je je naaikamer had leeggeruimd (!).
Wij hadden in ons vorige huis hetzelfde probleem met de slaapkamer van oudste, 1.90 bij 2.80 is gewoon heel klein. Een hoogslaper kwam er niet in, te lastig met het opmaken. Gelukkig heeft oudste nu we verhuisd zijn een grotere kamer.

Kris zei

Hi Jantine! I know all about trying to fit everyone in! It looks like a great idea for David's room. Pretty blocks.