dinsdag 14 december 2010

Spiderweb

Al maanden bewonderde ik de spiderweb quilts die ik overal in blogland en in boeken tegenkwam. Dat wilde ik ook een keer proberen. Ik ben dan ook tijden land op zoek geweest naar een goede beschrijving om deze te maken. De beschrijving van Bonnie beviel me het beste.
In oktober tekende ik op een heleboel Rouennerie en Rural Jardin stoffen die ik hiervoor bij elkaar spaarde de "vliegers". Afgelopen weken kreeg ik de smaak te pakken. Ik sneed stroken varierend van 1 tot 2 inch en ging aan de slag.
Vorige week kwam de nieuwe stap van de Patch Parade binnen en ook Bonnie publiceerde stap 3 van haar mystery. En ik... ik bleef maar spinnenwebjes naaien, zoooo verslavend!
Inmiddels zijn ze tijdelijk aan de kant gelegd om verder te kunnen gaan met de twee genoemde mysteries maar binnenkort... ga ik weer verder!!! Ik kan er geen genoeg van krijgen.
For months I have marvelled at all those spider web quilts and I just knew I had to make one. I have been searching for the right tutorial for ages and I loved Bonnies best. In October I started drawing the kite shapes on my Rouennerie and Rural Jardin fabrics. The last few weeks I really got into it. I cut strips several sizes between 1 and 2 inch and of I went.
Last week the new step of the Patch Parade (Dutch mystery) came in and also Bonnie published her next step. And I? I just kept sewing those spider webs, soooo addictive!
For now the spider webs are on the side for getting on with both mysteries, but once those blocks are done I will get back to my spider webs!!! I just can't stop myself!

12 opmerkingen:

Quiltendewilma zei

Erg mooi zal deze worden!! Ik houd erg van deze kleuren...

Sandra zei

De stof is geweldig, het patroon super...dat kan niet anders dan een plaatje van een quilt worden
:0))

Kris zei

Very pretty! I so love red and white!

Mistea zei

Looking gorgeous in those colours - this will be amazing finished.

Clever you.

Handmade by Mai zei

De spiderweb vind ik ook heel mooi, ook hier staat hij op het want to do list. Je hebt er mooie stofjes voor uitgezocht

Maud zei

Dat ziet er prachtig uit Jantine, mooie stoffen ook! Groetjes Maud

Margeeth zei

leuk met die kleuren!

Miranda zei

Skitterend gewoon! Kan me voorstellen dat het verslavend werkt...vooral als het resultaat zo mooi wordt!

Guusje, zei

Hij wordt erg mooi, de kleuren vind ik prachtig.

Lori zei

I've always loved that pattern. Is it is going to be elegant with that French General fabric.

Judith zei

heel erg mooi!

Heidi zei

Een spider web quilt staat hoog aan mijn lijst van quilts die ik wil maken. Deze is erg mooi van kleur.

Hugs en groetjes ~
Heidi