woensdag 29 december 2010

Cold as ice...

Vanmorgen heb ik met de jongens geschaatst op de schaatsbaan. Voor het eerst op mijn nieuwe, vorig jaar aangeschafte schaatsen. Ik heb heerlijk de benen gestrekt en me verbaasd over hoe goed ik het nog kon! Het is net als fietsen, dat verleer je nooit meer!
Maar daarna... kan ik niet meer warm worden, ik heb het de hele dag al koud en moet me bedwingen om niet allemaal lekkere dingen te gaan snoepen! Dus stroomt nu het bad vol en ga ik met dit boek, dat ik zo'n 25 jaar geleden voor het laatst las en nu dankzij dochterlief weer in huis is, in bad!
Twee blogs op één avond, dat is wel weer genoeg voorlopig, jullie zien me weer terug in het nieuwe jaar!
The boys and I went ice skating this morning. The first time on my last year bought skates! I really loved using my legs and I was surprised about how well I could still do it, it is like walking, once you know how, you will never forget!
But after this... I have been cold for the rest of the day and have to restrain myself not diving in cupboards for nice sweet food. It is 9 p.m. and I am running a bath. Thanks to my daughter this book is in the house, I read it last about 25 years ago, so I plan to read it in bath in about 5 minutes!
Two blog entries in one day, that is overkill. See you in the new year!

13 opmerkingen:

Hubertine zei

Badder-ze!
(en......laat je boek niet in het water vallen)
Groetjes, Hubertine

Handmade by Mai zei

Ik kan me voorstellen dat je het koud hebt, geniet van je bad. En een mooie jaarwisseling

Just-Do zei

Dat vind ik nou een van de leuke dingen van het hebben van kinderen; dat je weer boeken in huis krijgt die je vroeger zelf ook gelezen hebt (en nu in een paar verloren uurtjes nog een keer mag/kan lezen!)
Geniet ervan, en een hele fijne jaarwisseling!

quilting Jeannet zei

Heerlijke bezigheid, de vakantie is al weer bijna over, ongelofelijk hoe snel zulke weken gaan he ?
Geniet ze van je bad, maar daar ben je hopleijk al weer uit als je dit leest...

groetjes, goed uiteinde! Jeannet

A3jana zei

ben je wel weer warmer geworden na je heerlijke bad? Ik hoop het voor je, want rillerig zijn is niet fijn!
Ik heb met bewondering naar je borduurwerk gekeken, mooi met dat verlopende garen!
Voor de komende dagen: fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2011 gewenst voor jou en je familie.
groetjes, Adrie

Aritha Vermeulen zei

O, dat boek... Ik weet nog dat ik het erg eng vond. Maar ongelofelijk interessant. Ik wens je een heel fijne dag toe vandaag. Hier sneeuwt het 'rijp'. Bij jou ook?

Margeeth zei

Wat heerlijk, schaatsen! Hier in de buurt is echt helemaal niks waar (nu) geschaatst kan worden en met deze weersomstandigheden willen we er ook geen hele einden voor hoeven te rijden. Ik denk met weemoed terug aan mijn jeugd, schaatsen over de Zijl, de Kaag op, de Brasem etc etc.

anneke zei

nu zul je wel weer warm zijn... :-)
van mijn DD3 heb ik ook net een Jan Terlouw meegelezen, de Kunstrijder. Maar zíj moet er een boekverslag over schrijven...

quiltlodge gerda zei

Ik weet niet of je wel alcohol drinkt, maar zoja dan wordt je van een Irish coffee ook wel weer lekker warm! Alhoewel een lekker warm bad natuurlijk ook niet te versmaden is en wat dacht je van een combinatie...?

Judith zei

en heb je je boek niet laten vallen... zou ik rustig doen...
Ik heb even wat stukjes bijgelezen hoor. hahah zo'n kertsmaal had manlief ook wel gewild! maar ik ben niet dol op spruiten he. maak ze voor hem wel hoor..at ben je toch were mooie dingen aan het maken. heb vandaagook nog even terug gelezen en geniten van de mooie crea's. fijne jaarwisseling!

Sandra zei

En...opgewarmd?? Vast wel, ik wens je alvast een fijne jaarwisseling! Tot snel :0)

Heidi zei

I love to read in a hot bath and do it each morning that I can. Hope you enjoyed your bath and book! You deserve it after ice skating.

Your letter sampler is looking so nice. Are you planning it as you go or using a chart? I am making a sewing box with a letter sampler on top of it that is not planned. Each 'H' I stitch helps me decide what to do next. I have not been working on it for some time and need to pick it up again soon.

Another lover of sprouts here! :-) You meal looked so delicious. I have never had sprouts with cashews as we use walnuts with ours. I think I am going to try it. Did you roast the nuts before you add them to the dish?

Wishing you a happy and healthy New Year. May 2011 bring you much inspiration and happiness with needle and thread! Glad to know that is 2011 we will be able to meet for real too.

Hugs en groetjes ~
Heidi

Cisca zei

Dat zal vast een mooi boek zijn, ik ken eigenlijk alleen Oorlogswinter, vroeger aan de kinderen voorgelezen, de tv serie in de jaren 70 gezien en nu pas weer de film, wel wat gedramatiseerd, maar toch mooi.
Lekker, dat schaatsen, ikzelf heb het helaas nooit geleerd.
Heel veel geluk, gezondheid en creativiteit gewenst in 2011
Groetjes, Cisca