zaterdag 6 november 2010

Speldenkussen

Maandag kwam er een pakje bij de post. David wilde het graag openmaken. Wat worstelde hij met een brieven opener en plakband. Ik moest hem even helpen met de opmerking dat het beter zou gaan met een schaar.
Kijk eens wat een prachtig speldenkussen Annie (geen blog helaas) voor mij heeft gemaakt. Mooie kleuren, schitterend regelmatig borduurwerk en lijkt het ontwerp niet op een sampler, mijn favoriete soort borduurwerk?
Je zou de naad moeten zien, zoooo netjes. En je kunt echt niet zien waar ze het speldenkussen gesloten heeft, zo knap.
En wat vind je van de kaart, ik schreef Annie al dat ik die zo zou willen borduren. De tekst is ook prachtig:
`God has given each of you some special abilities, use them to help each other`

Helaas kan ik jullie niet laten zien wat ik heb gemaakt. Ik was één van de 20 uitverkorenen die haar speldenkussen naar Duitsland mocht sturen, ik voelde me zeer vereerd! Dat was best spannend, zelf iets ontwerpen, opsturen naar Duitsland, zal het ooit bij mijn ruilpartner aankomen. Maar dat is allemaal goed gegaan en in Januari zullen deze speldenkussens op de foto staan in het tijdschrift Quilt en zo. Dus nog even geduld...

On Monday a parcel arrived. David wanted to open it. He had some trouble with the cello-tape. I had to suggest scissors.
Look what a beautiful pincushion my swapping partner Annie (no blog) sent me. I really love the fine stitching, the design, it looks like a kind of sampler doesn't it. And I have marvelled at the seam, I really couldn't find where she closed it after filling.
And then the card. The picture on it is so lovely, I wish I could stitch it. And then the text:
God has given each of you some special abilities, use them to help each other`I am really sorry I can't show you what I made yet, but there were 150 participants and 20 of them where chosen to design a pincushion themselves and then sent it to someone who owns a magazine! A picture of those 20 pincushions will be published in the January number... I was sooo proud! So a bit of patience please!

24 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat eeW heel mooi speldenkussen! En die kaart zou je inderdaad zo na kunnen maken: een plaatje!
Die tekst spreekt mij ook erg aan. :)
En nu maar wachten tot januari...
Fijn weekend, Ria.

Annelein zei

Wat een leuke!

Havenkerk Den Haag. Ken jij toevallig een Eline die op Curacao is geweest. Zij komt ook uit Den Haag en het ligt mij bij dat zij bij jullie "kerkt".

Heerlijk trouwens zo'n ventje dat geniet van de natuur en zelfs al meedenkt.

Een heel fijn weekend!

Jeanet zei

Wat een mooie! Ik heb zelf ook een erg mooi exemplaar gekregen. Spannend, zo'n speldenkussen naar het buitenland. Laat je het ons zien als het gepubliceerd is? Ben benieuwd. Fijn weekend! Groeten Jeanet

Catswhiskers zei

ever so pretty!
Gina

katrien zei

heel mooi speldenkussen heb je ontvangen.

Cisca zei

Wat een prachtige pincussion, Jantine en inderdaad, de kaart is ook erg mooi. Nu maar wachten op januari.
Groetjes, Cisca

Marion zei

Oooh wat een geweldig speldenkussen heb je gekregen!!!
En nu word ik ook heel benieuwd naar jou speldenkussen! Het mijne is ook via Duitsland gegaan. Spannend was dat zeg!!

wilma zei

Ook al zo'n mooi geborduurde speldenkussen, ik vind dat wel wat hebben hoor!
Ik ben erg benieuwd naar jou creatie welke langs Duitsland is gegaan(de mijne mocht ook een ommetje maken) , we moeten nog even geduld hebben tot in januari het blad in de winkel ligt.

groetjes, Wilma.

Tineke zei

Wat fijn dat je een speldenkussen hebt gekregen die helemaal in de smaak valt!

quilting Jeannet zei

Nou, dat is ook wel weer een hele smaakvolle Jantine, daar zou ik ook als een blok voor vallen. Prachtig! en dan die kaart, ook een schot in de roos.

groetjes, jeannet

De degelijke huisvrouw zei

Wat een prachtig speldenkussen!
Ik ben heel benieuwd naar het speldenkussen dat je naar Duitsland hebt gestuurd. Dat zal vast ook wel weer iets prachtigs geworden zijn.

Monique zei

Wat een verwennerij hé? Ik vin dhet een mooi, speciaal kussen geworden hoor!

Peti zei

Je bent verwend met een prachtig speldenkussentje, Jantine! En ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig naar wat jij gemaakt hebt. Er zit niets anders op dan geduldig te wachten. groetjes Peti

Miranda zei

Wat een plaatjes...mooi speldenkussenje!

An zei

Prachtige kleuren en kennelijk is er heel veel aandacht aan besteed! Erg leuk! Leuk dat je uitgekozen bent voor het blad, ik ben benieuwd!

Groetjes,
Anita

Bizzy Martine zei

Prachtig speldenkussen. Ik ben benieuwd naar het jouwe.
Groetjes Martine

maya zei

Je hebt een mooi speldenkussen gekregen..ik ben benieuwd naar het tijdschrift, daar zal veel moois instaan ;-)

Handmade by Mai zei

Ook alweer een mooi speldenkussen. Telkens zie weer andere mooie speldenkussen langskomen, eigenlijk moet je de patronen verzamelen en samenbundelen in een boekje. Een speldenkussenboekje! Mmmm is een gedachte waard.

Inge Slaats zei

Wat een geweldig speldenkussentje! Ik denk dat ik toch ook maar eens ga proberen om zoiets te maken. Ik borduur alleen nooit kruisjes, maar de verleiding om dat te gaan doen wordt steeds groter, vooral bij het zien van zo'n prachtig kussentje!

Groetjes,
Inge

Alice zei

Wat een mooi speldenkussen heb je ontvangen, ben benieuwd naar jouw ontworpen versie.

quiltvaria zei

Je speldenkussenis erg mooi gemaakt.
groetjes Franny

Kris zei

Well done you! I will look out for your pincushion post in the future.

Chookyblue...... zei

this is a gorgeous pincushion you received. Do you know what the design is???

Jindi's Cottage zei

Beautiful...the stitching is wonderful...and I wonder at where she closed it up too, the seam is so perfect...