zaterdag 27 november 2010

Octopus

Woensdagavond vierdern wij met onze quiltbee alvast het Sinterklaasfeest. Een avond vol lange gedichten en zelfgemaakte cadeautjes, lekkere hapjes en veel gelach! Voor meer info moet je even bij Hubertine kijken.
Last Wednesday we started celebrating Sinterklaas (If you want to know more about this man, please Google... I think he was the ancestor of Santa. We celebrate it on the 5th of December where he will bring parcels to all kids who were good!) It was a night with long self written poems, self made presents, lovely food and much laughter. For more pictures go and visit Hubertine!
Bij Mistea zag ik Oopsie, een patroon te vinden bij de Moda Bake shop, als speldenkussen. Ik heb bij haar geïnformeerd hoe veel kleiner ze hem had gemaakt. Zij vertelde mij dat ze het patroon had verkleind tot 60%. Zo gezegd, zo gedaan... Maar ik hou er niet van om iets half te doen. Dus als ik dan toch bezig ben... Dan maar gelijk drie maken, dat schiet tenminste op. En drie tegelijk gaat sneller dan drie achter elkaar!
Tijdens de zwemlessen heb ik de Oopsies gevuld. MMM... ik geloof dat er hier en daar wel een kind wat was afgeleid om te zien wat die mevrouw toch allemaal zat te doen ;-).
At Mistea's blog I saw Oopsie, a pattern from the Moda Bake Shop, used as pincushion. I contacted her to ask how much smaller she had made the pattern. She said shrink it to 60%. So I did. But I don't like doing things like this half, so I did not make one but three. Figured that once I finished it I would not fancy making another one.
While waiting at swimming lessons I filled those octopuses. I think some kids got a little bit distracted while wondering what this lady was doing ;-)

Deze Oopsie was voor Petra, ik hoop dat haar kleine jongetjes hem niet als speelgoed gaan gebruiken als er al spelden en naalden in zitten, maar ze is gewaarschuwd!
This Oopsie I made for Petra as present. I hope her little boys won't use it to play with when there are needles and pins in it... but she is warned!
En deze twee Oopsies? Dat zie ik wel als ze klaar zijn! Ze moeten nog hun poten gevuld hebben en oogjes krijgen; volgende zwemles!
And those two? I will see once they are finished! They need there legs filled and eyes stitched.
Een sinterklaasfeest is geen sinterklaasfeest zonder ook een cadeautje te ontvangen. Het eerste gedicht was een twee kantjes lang gedicht waarbij ik een zakdoek nodig had voor mijn lachtranen en loopneus. Daarna kwam er een prachtig setje pannenlappen uit, wat vind je, zijn die blauw paarse niet veel mooier dan die vieze lichtblauwe verschoten dingen. Die gaan nu gauw in de was en in de kast als reserve.
Sinterklaas is not Sinterklaas without getting presents too. First I got a two pages long poem, for which I needed my handkerchief because of laughing tears and a running nose. Second I got those two beautiful blue and purples potholders. Much better than the faded blue ones, what do you think? Those will go into the laundry and then in the cupboard somewhere to serve as extra when needed.

12 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Ik kan me dat van de zwemlessen herinneren, knutslen. De dames keken daar meestal vreemd van op.
Ze zijn heel schattig geworden, je speldenkussentjes (o:
Fijn weekeinde!

Handmade by Mai zei

Die Oopsie's zijn heel leuk, aangezien ik helemaal verslaafd ben aan speldenkussen moet ik deze ook maar gaan maken. Nu alleen nog wat tijd. Zo te lezen hebbben jullie een hele leuke tijd gehad en je hebt ook iets leuks gekregen van de sint en piet.

Mistea zei

she really is very helpful in the sewing room.
Gorgeous colours in your Octopus.

quiltlodge gerda zei

Heel veel plezier komende woensdag! En je speldenkussens zijn bijzonder grappig!

Lori zei

What wonderful projects!!
Sinterklaas sounds like a lot of fun at your house!!

Margeeth zei

Leuke octopussen heb je gemaakt en mooie pannenlappen heb je gekregen. Inderdaad veel mooier dan je oude (en nu maar hopen dat niemand ze per ongeluk in de brand steekt...).
Engelstalige info over Sinterklaas is trouwens hier te vinden:
http://crossroadsmag.eu/2005/12/the-mystery-of-sinterklaas/

Just-Do zei

Wat is het toch een leuk feest, dat Sinterklaas. Elk jaar opnieuw het verzinnen van surprises en het maken van gedichten. Eigenlijk vind ik de voorpret vaak nog leuker dan het feest zelf. Je pannenlappen zijn prachtig; bijna zonde om te gebruiken, waardoor ze er straks net zo uitzien als die lichtblauwe!
Ik was nog op zoek naar een presentje voor een van de kinderen en die octopus zal een schot in de roos zijn. Bedankt voor de tip; hij is ontzettend leuk.
groetjes, Dorien

Cisca zei

Wat een leuke Oopsies, maar drie tegelijk...
En pannenlappen kun je nooit genoeg hebben, leuk hoor.
Groetjes, Cisca

Heidi zei

Hallo Jantine! Lekker om weer terug te zijn in blogland. Onze huis is niet af maar ik moet weer wat 'gewone' dingen tussen doen. :-)

Leuk om de Sint te vieren in je quiltgroep. Je pannenlappen zijn erg mooi en die zou je met plezier gebruiken.

Hugs en groetjes ~
Heidi

Kris zei

Ahh! Christmas has started for you! Thanks for sharing. I love your oopsies!

soyee zei

Heel grappig zijn de speldenkussens.

Judith zei

tis echt leuk om steeds bij jou te lezen en te genieten van de mooie dingen die je maakt. oh leuk juist tijdens de gymles lekker frobelen. ik zat van de week tijdens de gymles al te denken van joh ik zou mijn breiwerkje mee moeten nemen..