maandag 22 november 2010

Een nieuwe mysterie!!! (MMHM 29)

Patch Parade deel 1
Al eerder op mijn blog kon je lezen over de website en het weblog van Bonnie Hunter. In 2009 kwamen er een aantal mysterie quilts achter elkaar uit. Elke week of paar weken kreeg je één stap te naaien en de uitkomst was een verrassing. Ik vond het erg leuk en verslavend om mee te doen. Vorig jaar november was de laatste. Haar boeken staan in de kast, haar scrap quilts zijn schitterend, maar meedoen met een mysterie is niet te beschrijven zo leuk. Inmiddels was het al weer een jaar geleden dat er een mysterie was.
Omdat ik ook al meedoe met de Patch Parade, de mysterie van de quiltwinkel in Den Bosch en eerlijk gezegd genoeg op mijn bordje heb, had ik besloten om NU niet mee te doen met Bonnies nieuwe mysterie "Roll, roll, cotton boll". Maar dat heeft geen stand kunnen houden, ik ben toch bezweken. Wel heb ik besloten om voorlopig voor de helft van de hoeveelheden te gaan die zij aangeeft, dan wordt het in plaats van een enorme tweepersoonsquilt een mooie eenpersoons- of bankquilt.
Dus heb ik zaterdagavond mijn stoffen bij elkaar gezocht. Eindelijk al die oude overhemden van DH maar eens aanbreken...
Terwijl ik gisteravond mijn eerste stap van de Patch Parade tot zijn einde bracht heb ik de eerste stap van Bonnie als leader-ender genaaid. Verschil? Bonnie post haar stappen met korte intervallen en Françoise post de stappen van de Patch Parade maar eens per maand. Dus dat moet wel lukken.
En ja, mijn sinterklaas cadeautje voor de quiltbee is al klaar, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken!
En ik kan je nu al vertellen, van meedoen met Bonnies mysteries word ik héél blij!!!!

Bonnies mystery, Roll, roll, cotton boll,  part 1
When you followed my blog longer you might have heard of Bonnie Hunters website and web log. Bonnie did a couple of mysteries in 2009 and I played along with three of them. I thoroughly enjoyed them and was sorry there wasn't another mystery until now. She started "Roll, roll, cotton boll". But because I started Françoises Patch Parade mystery I thought there wasn't time for another one. But I couldn't resist. So I sorted my fabrics out Saturday night, time to make a dent in all those old shirt of my DH.
Last night while finishing the first stap of the Patch Parade, I did Bonnies step 1 as leader ender. I decided to go for half amounts of the mentioned blocks as I think I do not need another king size quilt. Lapp or single bed quilt is big enough for me.
Since the Patch Parade won't be more then one step a month I figure I will have time to get to Bonnies mystery.
I can tell you joining another mystery of Bonnie makes me very happy!

20 opmerkingen:

soyee zei

The Patch Parade deel 1 ziet er in ieder geval goed uit.
Veel plezier met Roll, roll cotton boll. Fleurige stoffen.

Annemarie zei

Wat is je eerste blok van de Patch Parade mooi geworden! En wat een leuke stofjes ook. Ik doe ook mee met de mystery Patch Parade maar mijn blok is nog niet af.

Mistea zei

Gorgeous block - Lovely colours.

Enjoy your mysteries.

Erika zei

Wat een mooi blok is dat!
Meedoen meteen mysterie is heeeel leuk en helemaal als het een Bonnie Hunter mystery is. :-)
Ik ga weer voor de hele quilt,net een goede maat voor mijn bed.

Leuke kleuren en stofjes gebruik je!

Sandra zei

Je weet hoe graag ik zo met je in deze mysterie van Bonnie zou duiken, en gezellig een avondje samen achter de naaimachine kruipen...maar ik heb nog een mysterie liggen om af te maken (januari '11)!! Veel plezier met stap 2 :0))

Kris zei

They look good Jantine! I love the stars and the fabrics in the other photo are just great.

Quilter Kathy zei

So glad you decided to join in the fun!

Cisca zei

Prachtig blok, die ster van de Patch Parade. Ende kleuren van de cotton boll zijn erg mooi. Ik heb alleen zitten kijken welke lapjes van je DH zullen zijn. Hopelijk niet allemaal, misschien dat rode streepje?...lol. Ik heb zelf nog nooit meegedaan met een Mystery Quilt, maar als ik je zo hoor, moet ik dat ook een keer mee gaan maken. Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat. Doe je best!
Groetjes, Cisca

anneke zei

ben bang dat ik te vlug wegklikte...
maar: waar je heel blij van wordt, moet je vooral doen! ben benieuwd naar hoe het eruit gaat zien.

Lori zei

Yay!! I'm so glad you are joining in. I recognize that frog fabric. That's an oldie!!

Your feathered Star is AMAZING!!!

qm zei

wat een mooi blok, ben benieuwd naar wat nog gaat komen...

Handmade by Mai zei

Woah ziet er heel mooi uit. Medoen aan een mystery vind ik altijd heel moeilijk, omdat ik het eindresultaat niet weet. Weet dan ook niet welke stoffen ik moet uitzoeken. Op het moment ben ik met de bee bezig met een mystery, ik weet hoe hij uit komt te zien en dat vind ik heel leuk om te doen. Ik ga toch eens kijken op de link.

Guusje, zei

Het ziet er mooi en spannend uit, ben benieuwd naar het vervolg.

Cisca zei

Dat is weer wat voor mij, ik heb je emailadres niet bewaard en het lukt niet je te mailen via je profiel.
W
Morgen om 9.30 gaat de eerste trein, dus zal het wel niet voor 10.30 zijn dat we er zijn, met een treinoverstap en een bus. Wie weet zie ik je!
Groetjes, Cisca

Just-Do zei

Wat een mooi blok van de Patch Parade. Ik kan me trouwens voorstellen dat je bent bezweken voor de verleiding van de nieuwe mystery-quilt. Er zijn wat dat betreft veel te veel verleiding op het web te vinden, en soms is het gewoon onmogelijk om nee te zeggen. Zoals mijn moeder altijd zegt: het houdt je van de straat!! En het resultaat is ook nog eens om van te genieten, dus waarom ook niet! Veel plezier met het maken van alles.
Dorien

Margeeth zei

Je hebt groot gelijk dat je meedoet als je het zo leuk vind, het is per slot van rekening je hobby!

Judith zei

lijkt me heel erg leuk zo'n mysterie om aan mee te doen! dus je blijft lekker druk de komende weken..ik wou dat ik het zo mooi kon maarja ik heb teveel andere hobby's...kom er niet aan toe afgezien van dat ik t niet kan nog hoor.

quiltlodge gerda zei

Altijd heerlijk om te lezen dat iemand ergens heel blij van wordt. Ik zou zeggen: Ga er vooral lekker mee door en blijf zo blij!

Heleen Groot zei

Wat een leuk blok van de mysterie. Ik ben ook een mysterie quilter en vind het geweldig om al die blokken via het internet te kunnen bekijken! Hoe ver ben je inmiddels met de stitchery en deel 2? Ik blijf volgen!

Heidi zei

Patch Parade is prachtig! Moest het natuurlijk opzoeken in aanleiding van onze emails. Is het een maandelijkse mysterie? Veel quilt plezier!

Hugs en groetjes ~
Heidi