maandag 4 oktober 2010

Quilten (MMHM 25)

Lekker quilten, daar kan ik enorm van genieten. Gisteren waren we onverwachts thuis in plaats van een weekendje weg en heb ik een tijdje met de hand gequilt, oefenen met fans op een poppenquiltje. Je ziet, mijn laatste waaier durfde ik al zonder voor te tekenen te doen. Handquilten is heerlijk rustgevend, dat vergeet ik te vaak! Ik neem me voor het vanaf nu elke dag eventjes te doen!
Taking time to enjoy quilting is what I love. Yesterday we were home unexpectedly instead being away for the weekend and I have been doing some hand quilting. I practices some fans on a little doll quilt. You see, my last fan has been quilted without drawing it first, I am getting braver ;-). Hand quilting really gives a quiet feeling, I often forget. I intent to do this every day from now on, even if it is just a few stitches!
Later op de middag had ik ook nog tijd om boven achter mijn naaimachine te kruipen, even lekker meters maken! Ook dat is genieten. Luisterverhaal aan en naaien maar! Dit keer luisterde ik Oosterschelde windkracht 10.
Later the same afternoon I had time to go upstairs, sit behind my sewing machine and do some machine quilting. I love making lots of meters in a short time! With a listening book on the background I made good progress!

15 opmerkingen:

Béa zei

Both are beautiful, Jantine. I always loved Baptist Fan design. Hugs.

soyee zei

Mooi die gepatchte bloem en het quiltwerk daarin is ook fraai.
Fijn dat je zo kunt genieten van handquilten, de waaiers zien er strak uit.

Simone de Klerk zei

Zo te zien heb je een heerlijk weekeinde gehad! Handquilten kan ik niet meer, daarom werk ik zo graag met hexagons, die ik met de hand aan elkaar zet. Ook zo heerlijk rustgevend.
Fijne week!

Sandra zei

Het is allebei heerlijk om te doen, fijn dat je er dit weekend tijd voor kon vinden!

Nicky zei

Beautiful quilting you clever girl

Inge Slaats zei

Allebei heel erg mooi Jantine! Knap zonder vooraf te tekenen, dat durf ik echt niet hoor. Bij jou is het hartstikke goed gelukt. Mooie kleine steekjes. Ik ben het met je eens, handquilten is heerlijk rustgevend.

Groetjes,
Inge

Jeanet zei

Mooi hoor, heerlijk als je de werkweek begint met iets wat je blij maakt! Fijne week!

Lori zei

My favorite quilting pattern is fans. I havne't been brave enough to try it freehand yet.
I love your machine work too- so pretty!!

anneke zei

het ziet er al mooi doorgequilt uit. beide quilts alweer bijna klaar?

Kris zei

I love a listening book while I sew too!

Aritha Vermeulen zei

Heel mooi allemaal. krijg je geen zere hand van al dat quilten?
Net als een breister een breiarm krijgt! En heb je in de herfst meer zin om te handwerken?

Ik doe het huishoudenmet een luisterCD. Vanmorgen nog!

groetjes: Ariet.

Cybele's patch zei

Prachtig gequilt. Wat maak jij mooie steekjes.
Had even een hilarisch moment omdat blijkbaar de vertaler nog aanstond. Vond het zo merkwaardig om alles tweemaal in Engels te lezen (en welk Engels....)

quiltlodge gerda zei

Wat moet jij een heerlijke dag gehad hebben!

Miranda zei

Mooi hoor, al twijfel ik of het er een of twee zijn!

MissyMack zei

Jantine - your quilting is gorgeous!!! Both the machine and hand quilting. I tried a bit of hand quilting myself years ago, but found I prefer instant results. Hence why I machine quilt now.
Well done!