donderdag 7 oktober 2010

Kinderboekenweek

Esther

David
In het kader van de Kinderboekenweek nam ik mijn kinderen gisteren mee naar de boekhandel. Want wat is er nu leuker dan snuffelen tussen al die prachtige boeken en er ook nog één te mogen uitkiezen. Dat deden we een aantal jaren (denk een jaar of 4) geleden ook al eens en het budget liet het toe om het dit jaar weer te doen.

Esther en David kozen Geronimo Stilton. Omdat Esther en Lucas een wat dikker en duurder boek hadden mocht David twee dunne kiezen.

David
Kennen jullie de boeken van Geronimo Stilton? Mijn kinderen verslinden ze. Echt geweldig! Met een hele leuke lay-out, gekke letters (denk aan bibberige letters bij het woord bang) en woorden en geweldige verhalen. Ga vooral ook even op de website kijken! Kinderen kunnen zich gratis abonneren op De wakkere muis, een krant die elk kwartaal uitkomt met allemaal weetjes en andere leuke dingen.
Lucas







Lucas koos voor het nieuwste boek van Dolfje Weerwolfje. Je begrijpt wat mijn kinderen gisteravond in bed en vanmiddag op de bank deden. Juist, lekker lezen...

Here in the Netherlands we have a week for children's books every year. Because of that I took the kids to the bookshop and told them to have a good browse through all those lovely books and then choose one to take home. They did. You can guess what my kids did last night and this afternoon... 
Do you know the Geronimo Stilton books in your country. You should go and have a look, they are great!

7 opmerkingen:

anneke zei

heerlijk! lekker tussen boeken neuzen en er een mogen kopen, wat is er lekkerder.
zelfs mijn niet-graag-lezende zoon heeft het over de boekenweek, wie weet krijg ik 'm mee.

ik heb je sandwichmethode opgezocht (nov 2008), want dit doe ik liever niet nog een keer zo. maar als je de stoffen afrolt, dan kun je toch maar in 1 richting sandwichen?

Aritha Vermeulen zei

Leuk! Mo is hier ook gek op die bovenste boeken! Raar hè...ik zou gaan voor iets heel anders.
je bengt me met je blog op een goed idee.

conny's quilts zei

Heerlijk is dat, dat je je eigen liefde voor boeken en lezen zo op je kinderen over kunt brengen. Een supercadeau voor ze!

Mama Monique zei

Wat heerlijk dat de kinders zo grag een boek in handen hebben! Hier gelukkig ook een boeken- en verhalen verslinder. Ik hoop dat hij dat van mama mee heeft gekregen en goed vol zal houden! ;o)

Je hebt er trouwens op die manier geen kinderen aan. Misschien wat vaker naar de boekhandel of bibliotheek? ;o)

Sandra zei

Heerlijk dat ze zo van boeken genieten, ik heb ook al de traditie dat Jack tijdens de kinderboekenweek een boek mag uitzoeken :0))

Hubertine zei

Wat een gezelligheid! Heerlijk samen lezen! Ik heb ook jaren tijdens de kbw met de kinderen boeken gekocht, ieder een eigen boek en ik kocht vaak ook het GoudenGriffel boek :o) En dan (voor-)lezen Fijne dag.

Inge Slaats zei

Hé Jantine, ik ben even wat dieper in je weblog gedoken omdat ik me meende te herinneren dat jij ooit een stukje over de boeken van Geronimo Stilton schreef en yes! Gevonden!
Kleinzoon Wessel van 7 jaar is sinds enkele weken helemaal in de ban van deze boeken. Jouw kinderen dus ook, zie ik hier. Ik vind het echt leuk dat jij ook af en toe stukjes plaatst over de boeken die jij en je kinderen lezen. Zo kom ik ook af en toe eens bij een mij onbekende schrijver terecht.
Bedankt hè, blijf dit maar fijn doen. o.a. voor mij LOL

Groetjes,
Inge