woensdag 20 oktober 2010

Hoooked

Donderdag ging ik met Sandra mee naar de Handwerkbeurs in Rotterdam Ahoy. Gelukkig was het niet de hele dag zo druk dat we samen de stand moesten bemannen en was er ook tijd om lekker rond te lopen en te snuffelen.
Daar kwam ik dit tegen en was gelijk verkocht! Hoooked zpagetti. Het zijn dikke draden gemaakt van overblijfselen uit de textielindustrie. Van tricot stoffen. Heerlijk haken of breien met enorme naalden en snel resultaat. Ik kocht twee klossen bruin, voor een tas, en een klos rood in de hoop dat ik dochterlief kon inspireren. Die tas, dat lukt prima, hoewel het er op lijkt dat ik geen twee klossen nodig had, dat inspireren helaas nog niet... Maar ik vind het zelf zo leuk dat ik er zelf wel wat van maak. Het geeft super snel resultaat. Deze tas (wat er nu af is) is gehaakt in één zondagmiddag met de tunis haaknaald. Mijn favoriete haaksteek!

I went to a Craft show with Sandra to help her. It wasn't busy the whole day, so there was some time left to wander around.
I got hooked the minute I saw this. Hoooked zpagetti. Thick threads made from jersey remnants form the textile industry. I bought two brown cones for a bag and a red one hoping I could inspire my daughter into this. The bag turns out great, even though it looks like I didn't need two cones, but the inspiration didn't work. No problem, I love working with it myself! And it works real quick, I did the bag so far on a Sunday afternoon!

19 opmerkingen:

soyee zei

Hardlopen, gauw thuis, ook weleens leuk. Inspiratie komt voor dochter vast nog wel met dat vrolijke rood.

Hubertine zei

Haha lachen!!!!!! Leuk materiaal! Je tassie ziet er te gek uit! Misschien als hij helemaal af is, dat dochterlief dan poepie-jaloers wordt! Ik ga volgende week beginnen met mijn experiment!
Groetjes, Hubertine

Aritha Vermeulen zei

Mijn zus heeft me deze week haar tas laten zien. Ook zo ééntje van zpagetti! Ik was er jaloers op; zo mooi en dan zelfgebreid!

Cisca zei

Wat jammer dat je je dochter niet enthousiast kan maken. Prachtig garen is dat, het wordt een leuke tas, ben benieuwd how hij is als hij af is.
Groetjes, Cisca

Kris zei

Very cool! My daughter has only just learnt to crochet. I tried to inspire her many times before, but it only just worked! Now she loves it! Don't give up.

Sandra zei

Leuk hè, je hebt echt supersnel resultaat. Ik gebruik een gewone haaknaald, ben ook al op de helft...
Misschien vind Esther het tasje wel leuk als tie af is :0)

teresa zei

What a brilliant idea Jantine. I love what you've made so far. I love both the colours you've chosen too. We really love our bags don't we?

Mistea zei

That looks like a fun bag - great idea using those leftovers. Hooking really can be a bit addictive.
Enjoy

Marieke zei

Hoi Jantine,
Wat leuk! Ik heb ook een pakket(je) gekocht....en zie zelfs dat je hetzelfde hengsel heb gekocht. Ik had hem ook even op zondag gehaakt en gister heb ik hem gevoerd en een rits erin gezet. Het is een heerlijk tasje geworden.
Succes met de andere bol(len)!!
Groetjes, Marieke

Handmade by Mai zei

Lijkt me heel leuk worden, helaas kan ik niet haken. Ik ga eens voorzichtig kijken, het hengsel is nl prachtig.

Anoniem zei

Leuk spul hé !!!

Met snel resultaat.

Heb het ook liggen, maar ben niet zo snel !!;-)

Prachtige eiffel hier voor.
En leuk je patroon op de markt.

Was al zelf aan het proberen geweest, maar ook hierin niet zo snel !!

(((zwaaii))... MM

Lori zei

I've never seen that before! Very cool and what a cute handbag!!

anneke zei

leuk! ik zie die Zpagetti haakspullen overal opduiken, des te beter!
D1 is 18+ en nu pas aan het haken, maar dan ook goed. Dus het kan nog komen hoor!

Judith zei

via Aritha's blog kwam ik op jouw blog terecht! omdat ik je foto meteen herkende...ben oudcollega van je!(VHS) hoop niet dat je t erg vind dat ik bij je kom lezen! wat maak jij een prachtige dingen zeg.wel dom van me want jouw blog kwam ik al eerder tegen en de naam deed me al denken aan...jou maar ja ik dacht niet verder.Ik werk sinds een jaar niet meer in Den Haag hoor. Ik ben nu gelukkig ook een trotse mama!en even geen juf meer.Ik ga nu slapen...ben op vakantie bij schoonmoeder in Duitsland dus van bloggen komt niet zoveel deze week..groetjes! van Judith

Miranda zei

Zo leuk is dat garen toch...en dan ook veel van die leuke patroontjes om uit te kiezen.

Jeanet zei

Wauw, wat een leuk resultaat! Zelf kan ik niet haken, maar je kunt er ook mee breien las ik? Leuk hoor. Jammer dat je dochter het niet ziet zitten, maar goed dan kun jij er lekker mee aan de slag!
Fijn weekend

Levin zei

wow - that's amazing stuff. the bag looks fantastic.
l
x

marieke zei

nadat je het geshowd had op mamma's verjaardag ben ik ook wel een beetje enthousiast geworden. vandaag al een heleboel tutorials gekeken, en morgen krijg ik 2 bollen en een haak binnen:)
ik ga maar gewoon beginnen met een sjaal, om te oefenen...

Cybele's patch zei

Dit is wel erg leuk! Heel mooi resultaat en een 'snel klaar' project.