woensdag 6 oktober 2010

Design workshop

Dinsdag volgde ik een design workshop van Jacqueline de Jonge. Je moet vooral even op de link klikken en haar website bekijken!
De hele ochtend hebben we zitten tekenen met passer en liniaals op een stuk vinylbehang. Een briljant idee, je passer past er goed in en je kunt gummen zonder je papier gelijk te vernielen.
In de middag begonnen we met het naaien van een gebogen flying geese. Hoe knip je je stof, hoe naai je dit enz.
Dit is mijn resultaat na een supergezellige en leerzame dag!


On Tuesday I did a workshop with Jacqueline de Jonge. Please click on the link and have a look at her websites, her designs are magnificent!
The whole morning we sat and made drawings with our rulers and compasses (is this the right word? it is the tool you draw circles with). we used vinyl wallpaper to draw on. A perfect idea, for it holds the little pin of the compasses and it is sturdy enough to use your eraser as often as you want!
In the afternoon we started to learn to sew a bended flying geese. How much fabric do you need, how do you do it etc.
This was my result after a very nice and learnfull day!

12 opmerkingen:

soyee zei

Dat vind ik erg leuk die gebogen flying geese.
Succes.

Yvonne aka sommeke zei

Da's een mooie start (van een nieuw project?)

Mistea zei

Gorgeous geese - love how they fly in circles.

Simone de Klerk zei

Genieten, een workshop van Jacqueline! Mooi, wat je gemaakt hebt.
In december komt ze weer deze kant uit. Aangemeld heb ik me geloof ik al een jaar geleden.
Fijne dag!

Margeeth zei

Oh ja, dat is een hele leuke workshop en Jaqueline geeft ook heel goed en leuk les (ik heb deze workshop een paar jaar geleden ook gedaan).

Béa zei

Wow, you are lucky, Jacqueline's work is wonderful. Can't wait to see more on this project !

De degelijke huisvrouw zei

Een workshop met Jaqueline is echt een belevenis. Ik heb een paar jaar geleden de Jewel-workshop gedaan bij haar. Deze lijkt me ook erg leuk en leerzaam.

Lori zei

That sounds like a fantastic workshop! I'm always so amazed at the curved piecing. Yuor curved flying geese are awesome!!

Just-Do zei

Waanzinnig zo'n workshop! Ik ben al een paar jaar bezig met "the colourful quilt", maar moet het helaas doen met mijn eigen ervaring; dat betekent dus langzaam aan en veel foutjes maken. Het begint nu wel op iets te lijken wat de bedoeling is. Maar ondanks alles, blijft het een prachtig patroon, en leuk om te maken. Ik ben benieuwd wat je verder met de puntjes gaat doen.
groetjes, Dorien

teresa zei

Wow Jantine, your curved flying geese are fantastic. How much fun this workshop must have been. You've done them perfectly! Oh.. and compasses was the right word xx

Mama Monique zei

ik had eigenlijk niet anders verwacht dan dat het een plaatje zou worden... ;o)

marijke's crea zei

Hi Jantine, ziet er geweldig uit wat je hebt ontworpen op de design cursus, begin november ga ik de cursus scherpe puntjes volgen van J.de Jonge.