woensdag 15 september 2010

Zie de maan schijnt...

Jullie denken inmiddels vast dat ik nooit meer zit te naaien, honderden berichtjes over andere onderwerpen. Maar niets is minder waar. Voor een collega naaide ik de wiegbekleding, de hoeslakentjes moeten nog. Voor een andere collega ook een zelfgemaakt cadeautje en tussendoor...
You might think with all those other topics in y blogs that no sewing is done. Well, it is! For a colleague I refurnished a crib, still have to make a few sheets. For another colleague I am making a self made present too!
Sandra merkte vorige week op dat ze zo'n zin had om verder te gaan met Welcome to the Northpole. Een applicatiequilt die we beide maken in een andere versie. Met die opmerking wist ze me aan te steken! Ik heb mijn applicatiewerk er weer bij gepakt.
Sandra mentioned she was looking forward getting on with Welcome to the Northpole, a quilt we are both working on in different versions. She got me inspired in an instant!
Dit is het patroon...
This is the pattern...
Dit de quilt in een Quiltmania waar ik op viel...
This the quilt in a Quiltmania that I fell in love with...
Het thema wordt voor mij niet de Kerstman maar Sinterklaas...
But I won't be making it about Santa, but Sinterklaas...
en dit is het blok dat ik nu af heb...
and this is the block I just finished...
en deze waren al eerder af...
and those were finished a while ago...

















Met dit blok, geïnspireerd op een kleurplaat ben ik nu begonnen. Vind je het niet geweldig? Het paard dat geen zin heeft?
I started this block, based on a drawing. Don't you love it, the horse that doesn't want to walk?


Wanneer het af is? Waarschijnlijk als ik kleinkinderen heb, dus over een jaar of 20, maar dat geeft niet, het is gewoon leuk om er aan te werken!
When it will be finished? Probably in about 20 years when I have grandkids. But I don't mind, it is just fun to work on!


16 opmerkingen:

Miranda zei

Zo leuk om jou versie te zien!Ik zal ook weer eens verder moeten aan mijn versie....eigen ontwerp

Hubertine zei

Hij is echt super leuk! Kan mij voorstellen dat je daar wel weer aan wil gaan werken! Ach... je hebt nog even tot voor de Sint! ;)

Mistea zei

Your blocks are gorgeous - I really like the whimsy in this projects - Slow craft is good too.
Enjoy

anneke zei

deze herinner ik me nog ja, heel erg leuk maar wat een werk!
veel plezier ermee in de komende periode.

Sandra zei

yeah, ik heb je aangestoken. Goed zo, dan komt er weer een huis & paard af :0)
Ik ga die van mij er nú bijzoeken LOL Trouwens mooie term van Mistea: 'slow craft', die kende ik nog niet, maar heel herkenbaar hihi

marijke zei

Wat een leuk project, de blokken die je af hebt zijn een snoepje om te zien. Vooral doorgaan zou Barry Stevens zeggen en.... ons laten meegenieten,
tot ziens, groeten Marijke

Guusje, zei

Wat een mooie quilt gaat dat straks ooit worden en je kunt ook niet alles tegelijk.

Chantal zei

De wiegbekleding is fantastisch! Ik kan niet wachten tot het hemeltje en de lakentjes ook af zijn. Ik ben blij en trots dat ik kan zeggen dat de bekleding van Urban Style heb! Ontzettend bedankt!
Liefs, Chantal

Rina zei

Wat leuk ziet dit eruit. Ik snap dat je hieraan bent begonnen. En die laatste tekening... Helemaal geweldig.

Mama Monique zei

Aarrgghh! Wat een werk?! Of lijkt dat nu maar zo? Ik zou er niet eens de moed voor hebben om er een start aan te maken. Maar wat is 'ie leuk!!

soyee zei

Super wordt deze. Kopje thee, speculaas onder handbereik en aan het werk maar.

quilting Jeannet zei

Het ziet er enig uit joh, als ik kleine kinderen had begon ik ook, maar voor de kleinkinderen is ook een leuk idee......

groetjes, jeannet

Anoniem zei

Wát een werkstuk, zal leuk zijn om aan te werken (jaaaren).

Hihi dat onwillige paard !!

Fijn weekend !!!..... MM

Aritha Vermeulen zei

Dat ziet er schitterend uit! Er zal veel werk in zitten, ja.

Simone de Klerk zei

Dit is idd een heel leuke quilt! Je eerst blokken zien er al goed uit. Leuk, dat Pietje!

Els zei

Hey Jantine,

Ik keek toevallig weer eens op je blog en...hoewel ik verder niet echt van de quilts ben...deze ziet er echt geweldig uit! Heel knus en t geeft me direct een 'pepernotengevoel'!! (dat ik direct weer even probeer weg te stoppen tot minimaal 1 november ;) )