donderdag 30 september 2010

Dagje Den Bosch

In november start er een nieuwe mysterie bij de Quilterij in Den Bosch. Anita en ik gaan mee doen per post. Daarom reisden we vandaag af naar Den Bosch en hebben onze slag geslagen.
Dit is mijn buit... er moet nog een effen witte stof bij als achtergrondstof, maar die hadden ze niet. De vogelstof wordt de rand en het streepje de bies... Al een tijdje droomde ik van weer eens een quilt maken in vrolijke kleuren, dat gaat wel lukken!

Trouwens, het raadsel twee blogjes terug, dat was inderdaad een tekenplankje met schuurpapier om je malletjes op de stof om te trekken zodat je stof niet gaat glijden.
Op het stofje dat ik gebruikte aan de achterkant kreeg ik een paar reacties van mensen die het ook wel wilden hebben. Vandaag zag ik dat het nog te koop is bij de Quilterij!

In November a new mystery starts at a Dutch Quilt shop. It will be in Dutch and in centimetres... Anita and I are joining in and expect our steps by post. That is why we drove to the shop who coordinates it and treated ourselfs!
This is my treat! I dreamed about a quilt in brighter colours for ages and I think this will do. The bird fabric is for the border, the stripe for the binding. I want to combine it with a plain white as background. The white with prints are slightly different to the white of the border... which white to choose?

Remember the question two blogs ago? It was a little drawing board with sandpaper to be used to draw your patches.



14 opmerkingen:

soyee zei

In deze buit kan ik mij MEER dan vinden. Goed geslaagd.

anneke zei

dat wordt echt een vrolijke quilt! zomerse stofjes zo tegen de herfst...

Annemarie zei

Wat heb je mooie stofjes gekocht, helemaal top! Ook ik ga per post meedoen met de mysterie quilt van de Quilterij. Enkele weken geleden alweer heb ik ook zo'n mooie doos met stofjes mee naar huis genomen. Wat hebben ze leuke stofjes hé bij de Quilterij? Succes met de mysterie!

Jeanet zei

Wauw, de kleuren spatten de computer uit! Ziet er heel vrolijk uit. Benieuwd wat je ervan gaat maken. Het lijkt me al genieten met zo'n buit in huis! Fijn weekend!

Cisca zei

Echt stofjes om op sombere winterdagen vrolijk van te worden! En zo'n plankje heb ik ook, al ziet die van mij er niet zo mooi uit als die van jou, ik kan niet zonder.
Groetjes, Cisca

quiltlodge gerda zei

Nou, als dat geen vrolijke quilt wordt... Heerlijk om met zulke kleurige stofjes bezig te zijn.

teresa zei

Oh Jantine... LOVE, LOVE, LOVE these fabrics. I can't wait to see this quilt. It's nice to work with fabrics and colours you don't normally choose. It's going to be beautiful.

Margeeth zei

Bij Carol Cox in Utrecht verkopen ze heel veel effen stoffen.

Lori zei

What gorgeous fabric! It sounds like it will be a wonderful BOM.

susana zei

Hi, leuk dat je me gaat volgen! En bedankt voor de tip om in Den Bosch te gaan kijken, het is zo´n leuk stofje.

fijn week-end,
groetjes Susi

Kris zei

Lovely fabrics! They will look fantastic with white! I look forward to seeing some of your new quilt!

Sandra zei

Ik ga je nieuwe project met veel plezier volgen, geniet van je vrolijke stofjes!

marijke zei

Ben benieuwd wat je van deze vrolijke stofjes gaat maken!
Fijn weekend, groeten Marijke

Guusje, zei

Wat een lekkere vrolijke stoffen ben benieuwd wat de mysterie gaat worden.