dinsdag 24 augustus 2010

RISK

Jullie hebben al eerder kunnen lezen dat de kinderen en ik graag spelletjes doen. Er is voor mij één uitzondering, dat is RISK. Ik weet niet waarom maar ik heb een hartgrondige hekel aan dit spel. Gelukkig voor de kids doet Bert Jan dat spel dan weer graag. En tegenwoordig hebben ze zelfs zonder papa een derde speler, want David kan het inmiddels ook! In de vakantie heb ik me één keer laten overhalen om mee te doen. Gezellig met z'n allen een spelletje doen. Mijn opdracht? Verover Australië, Europa en een derde continent naar keuze. Al na vier beurten was ik uit Australië verdreven en sloeg bij mij vanbinnen de wanhoop toe. Zo'n machteloos gevoel van het gaat nooit meer lukken. Ik wist ook meteen weer waarom ik nooit RISK wil spelen, het roept te veel emoties op. Heel gek, bij ieder ander spel heb ik daar helemaal geen last van en vind ik verliezen ook niet erg. Gelukkig kunnen ze het ook zonder mij spelen... En de rest van de avond? Die was reuze gezellig, als je Bert Jan zo ver krijgt dat hij mee doet staat dat garant voor vele flauwe en humoristische opmerkingen, we hebben wat afgelachen, maar winnen, dat was voor mij niet weggelegd.
As you might have read on this blog my kids and I love playing games. But there is one exception. I don't know why, but RISK is a game I just hate. Luckily for the kids this is the only game Bert Jan loves to play. And even without him they have a third player now as they learned David how to play it. These holidays they convinced me to join in once. And there we were, playing a game with the whole family. My assignment: Conquer Australia, Europe and a third continent of choice. After about 4 turns I lost Australia and something inside happened. I felt completely frustrated and desperate. I would never win... And immediately I remembered why I don't want to play RISK anymore. There are too much emotions in this game I can't handle. Very strange as with other games I never care whether I win or loose, I just play for the fun... The rest of the night? We had a lovely night with lots of laughter. If you can get Bert Jan to play with you this guarantees lots of funny remarks! But winning the game? Not for me.

11 opmerkingen:

anneke zei

hoewel ik vroeger dacht een spelletjesmens te zijn, kun je mij nou bijna niet aan een spelletje krijgen... maar zeker niet aan die ellenlange spellen en RISK en MONOPOLY vind ik het ergst. Gelukkig zijn er meestal wel speel-maatjes genoeg. Anders doe ik mee, maar met een ander spelletje!

Mama Monique zei

Wij hebben het hier ook in de kast staan, maar eigenlijk wordt het er nooit bij gepakt. De overige spellen wel, maar deze? Misschien te veel "geweld"? ;o)

Margeeth zei

Zoiets heb ik met monopoly, wat bij mij gepaard gaat met een steeds toenemende ergernis, omdat aan dat spel maar geen einde komt.

Margit zei

O, heel herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde met Risk. Heel soms doe ik het met mijn broers en dan ben ik halverwege ook zover, dat ik eigenlijk liever wil stoppen, want winnen lukt toch niet meer. Maar dan gaan mijn broers me helpen door strategische tips te geven en dan vind ik het nog wel even leuk, zeker als de tips mij weer een miniscuul beetje dichterbij mijn doel brengen. Maar meestal vind ik het ook veel te lang duren en gooi ik de handdoek in de ring...

Marieke zei

Hoi Jantine,
Met veel plezier je bericht gelezen. Hoe herkenbaar. Vroeger het spel eens gespeeld, maar eens en nooit meer. Ik ben een spelletjesmens, behalve RISK.
Laat mij er maar bij zitten met mijn handwerkje en manlief en kids spelen wel dan blijft het risico beperkt, haha.
Groetjes,
Marieke

conny's quilts zei

Ha dat hebben mijn jongens ook eindeloos gespeeld met hun vader, ze zijn nu de deur uit, maar soms komt het spel nog weer op tafel. Fijn dat ze het nu samen kunnen spelen.
Net als jij: het is ook niet mijn spelletje

Tineke zei

Ik ben ook een spelletjesmens maar net als jij hou ik ook niet van Risk, Jantine :-))

Heidi zei

My grandmother used to tell me it is not whether you win or loose but how you play the game. She did, of course, always want to win though...lol. She taught me a card game and then I would win. She would throw the cards on the table and say 'Who taught you to play this game!?'. She did...lol!

Your evening sounds like great family fun. Do you like making jigsaw puzzles too? They are fun all together.

Hugs en groetjes ~
Heidi

De degelijke huisvrouw zei

O heerlijk, Risk heb ik heel veel gespeeld in mijn middelbare schooltijd. Hele vakanties zaten mijn vriendin en ik achter het bord.
Ik zal het hier eens voor de dag halen en kijken of de oudste het wat vindt.
Hier in huis is momenteel Set de tophit onder de spellen.

Jeanet zei

Wat jij hebt met RISK, heb ik eigenlijk met alle spelletjes; ik kan gewoon niet tegen'm'n verlies. Gelukkig kunnen de kinderen bij mij nu ook zonder mij een spelletje spelen, want zij zijn er wel dol op!
't Ziet er erg gezellig uit!
Groeten Jeanet

Kris zei

Oh my kids love RISK too! I never play. Too competitive. I don't feel good when I play. The boys especially love to play. My son-in-law loves it too so they often play with him. Strategy games are not my thing!