zaterdag 12 juni 2010

Strawberry Fields

Op haar weblog las ik een oproep van Lori om te laten zien hoe het stond met de "strawberry fields quilt a long". Daarom maakte ik donderdagavond deze foto's voor jullie. Vrijdag kreeg ik een mailtje van Lori of ik alsjeblieft wilde bloggen hoe ver ik was. Ja hoor, dat was ik al van plan.
De voorkant kreeg nog een smal randje van de tussenstof. Ik heb nog precies genoeg over voor een bies in dezelfde kleur. En de achterkant... deze rail fence startte ik 4 jaar geleden toen ik een project nodig had waar ik niet te veel bij na hoefde te denken. Op de een of andere manier werd ik er nooit echt enthousiast van. De blokken bleven maar liggen. En nu hebben ze toch een bestemming. De achterkant van deze doll quilt.
Ik wilde deze graag met de hand quilten, maar ik denk dat ik dat niet ga redden. Zeker niet met al die naadjes in de achterkant. Bovendien heb ik nog een paar andere projecten liggen om met de hand te quilten... De tijd zal het leren. Overigens klopt de naam strawberry fields ook niet echt, zie jij ergens aardbeien? Wat het wel moet worden...
I read Lori's call for a post about the "Strawberry fields quilt a long". I made photo's the same night (Thursday). The next day I received an email from Lori with the request to post how I got a long with this quilt. 
Well, I wanted anyway. I sewed a small border onto the top of the quilt. I have exactly enough fabric for a a small binding! And the back... I started this rail fence 4 years ago when I needed something to distract me, but somehow it never got my heart. They stayed in a box for ages. And now they have a destination!
I wanted to hand quilt this quilt, but I do not really have the time and a few other projects to hand quilt. Time will tell. By the way, I don't think Strawberry Fields is an adapt name, do you see any strawberry's? What it should be....

11 opmerkingen:

libbyquilter zei

wonderful strawberry fields quilt~!~the blocks dance about so happily on this one~!!~ does that help you decide on a name?

also think that your scrappy rail fence is wonderful~!~


:-)
libbyQ

Hubertine zei

Hoi! Je hebt je blog vernieuwd!Heel natuurlijk!Past goed bij je log cabin!!Ik moet je eerlijk zeggen dat ik eerder mij ook al af vroeg waar de aardbeien in deze quilt waren. haha! Maar, met of zonder aardbei... ik vind 'm erg leuk.
groetjes Hubertine

Els zei

Hey Jantine.

Ik las je blog toevallig via hyves en weet helemaal NIKS van quils. Maar ik vermoed dat die 'straberry fields' duidt op het gedeelte wat bij jou grijs is maar bij Lori rood (jaja heb even gekeken) dat zouden aarbeienvelden kunnen zijn?

Bij jou zijn t dan meer muizenvelden ofzo...haha ;)

(geen idee of t ergens op slaat hoor ...)

De degelijke huisvrouw zei

Wat een leuk quiltje!

Kris zei

Oh I love the new blog look! Great photo. I love to see your sewing too! Good job!!!

Lori zei

Fantastic!! I'm not good at coming up with quilt names so I am no help there.
I love the rail fence and the colors are terrific!!

Béa zei

Very beautiful, Jantine.

Margit zei

Nieuwe layout! Leuk!

Ann at Prairie Primrose zei

Very nice! And I see a couple strawberries in there!

Valentina zei

Jantine, wat een schattige "Strawberry Fields' quilt. Hij is zo mooi met dat grijs. wow.
en je railfence is ook bijzonder mooi! Ik hoop dat het quilten niet te land duurt,
Valentina uit Cyprus

Heidi zei

Hallo Jantine! Eindelijk kom ik terug om je te vertellen hoe mooi je SF is geworden. Ik neem even de tijd om alle SF deelnemers langs te gaan. Wat leuk om ze allemaal achter elkaar te bekijken. Leuk om de achterkant met een oude stukje patchwork te doen. Dat wordt echt mooi hoor.

Hugs en groetjes ~
Heidi