vrijdag 7 mei 2010

Terug van weg geweest

Oei, dat viel niet mee, die blogpauze. Ik heb één uitzondering gemaakt, in mijn eigen belang, maar wat kwamen er vaak dingen voorbij waar ik over wilde bloggen. Zoals het overlijden van de man van Marianne. Wat ben ik daar van geschrokken, dat je zo in de bloei van je leven weggenomen kunt worden.  
Wow, that was an effort, to keep a blogging break. I had so many things to tell you about. My quilt in a contest (which I did tell you about), Marianne, who suddenly lost her husband, her blog is in Dutch only, and lots more, which I didn't.
Maar ik ben er weer. Nee, mijn studie is nog niet helemaal klaar helaas, maar ik hoop binnen twee weken alles af te hebben. We dachten dat Lucas weer beter was, maar sinds gisteren is hij helaas weer ziek. Ook zonder test gelijk weer antibiotica, nu voor nog een paar dagen langer. Nu moeten we allemaal onderzocht worden op deze parasiet ;-(  
Here I am again. No, I did not finish my studies yet, I need another 2 weeks I think, but I couldn't wait any longer. Lucas seemed to be better, but since yesterday he is ill again. Even without a test he got antibiotics for a longer period. Now we all have to be tested for this parasite ;-(.

Heb jij dat ook, stapels stoffen en toch nieuwe kopen. Ik vertelde al eens over Bonnies scrap quilts. Ik ben daar een grote fan van en probeer op deze manier ook veel te doen met de stoffen die ik al heb. Afgelopen maand kwam ik een nieuw blog tegen, Stash Manicure, geheel gewijd aan het reduceren van je vororaad stoffen. Ga maar eens even langs!  
I came across this web log, Stash Manicure, completely about reducing your stash! Go and have a look!
Een tijd geleden werd ik lid van de Bagalicious club. Elke 6 weken komt er een pakket met de stoffen voor een tas. De eerste vond ik niet geweldig, die ligt er dus nog. Maar deze vond ik wel heel mooi. Tussen de bedrijven door heb ik hem in elkaar gezet. Ik heb voor de voering een roze stip genomen in plaats van gewoon wit wat werd geadviseerd. Ook heb ik er twee vakken in gemaakt met een rits, voor mijn portemonnee en mobieltje. Alleen.... iets klopt er niet in het patroon. De band voor de strik is echt veel te kort. Ik heb het nog na gelezen, ik heb het toch echt goed gedaan. Gelukkig is er nog stof over en kan ik hem nog langer maken. Ik hou toch niet van grote strikken, dus een knoop of kleine strik is goed genoeg. De voglende is al weer onderweg, ik ben héél benieuwd! Ohh, terwijl ik deze blog schrijf valt hij zelfs al op de mat! Die is ook weer heel leuk, eens kijken of ik er tijd voor kan maken ;-).
I joined the Bagalicous club a while ago. I did not really like the first bag that arrived, but the second I could not resist starting to sew. I used a hot pink spot instead of the recommended white lining and included two zippered pockets (which were not in the pattern). I followed the pattern correctly but somehow my band rfor the bow is way to short. I checked and really used the right sizes! Fortunatley I have some fabric left so I will be able to lengthen it! The next one is on its way already. Actually, while writing this post it fell on the doormat! I am looking for some time to start sewing again!

7 opmerkingen:

Kris zei

Hope you find some sewing time. I love your spotty bag!

conny's quilts zei

Wat fijn dat je je studie bijna kunt afronden. Sterkte met de laatste loodjes. Leuke tas heb je gemaakt en hartelijk bedankt voor de tip van de site van Stash manicure, die kan ik goed gebruiken! .

Margreet zei

Leuk dat je weer een berichtje schrijft! Soms heb je gewoon even tijd voor jezelf en je gezin nodig. Allereerst heel veel beterschap voor je zoon. Hopelijk knapt hij snel weer op. Heel herkenbaar hoor, lapjes kopen terwijl je kast eigenlijk uitpuilt. Ik heb even een tijdelijke lapjesstop ingevoerd. Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud...Mooie tassen heb je gemaakt! Groetjes, Margreet

Hubertine zei

Hoi Jantine, leuk weer iets van je te lezen, je krijgt het wel voor je kiezen. Zo'n verlies mag niet gebeuren, maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen. Ik hoop ook dat jullie Lucas nou gauw weer echt helemaal de oude wordt; gelukkig heb je wel weer iets moois gemaakt, en ook zó fleurig. Daar kan je dan weer helemaal van opknappen. Ik hoop je gauw weer te zien! De 17e!

marijke's crea zei

Hai Jantine, leuke tas en je vindt er vast wel wat op dat hij tiptop in orde komt. En beterschap!
groetjes Marijke

Sandra zei

Wat gezellig dat je er weer bent! Zat net te denken dat de tas heel leuk is, maar erg roze voor jouw doen...toen wist ik weer dat het een compleet pakket was (toch?), dus dit zat erbij. Handig die extra zakjes.
Beterschap voor Lucas!

Mama Monique zei

Jáááá!!!! Ze is er weer!!! ;o)

Wat heb ik je gemist zeg, je bent altijd zo lekker crea..
Jammer dat je direct met twee triets mededelingen moet komen. Heb het net bij Marianne gelezen. Heftig hoor.
En dan ook nog eens dat gedoe met die nare parasiet. Wat vervelend allemaal!

Gelukkig heb je ook mooi nieuws te vertellen en ben je weer volop an de blog.

Ik ga snel je andere twee berichten lezen.

Fijne avond!