maandag 10 mei 2010

Pincushions and needing some advice! (MMHM 13)

Speldenkussens, daar word ik heel blij van. Ik weet niet waarom, maar ik kan niet stoppen met ze te maken. Dit is de nieuwste, een patroon van Moda wat ik overal op blogs al voorbij heb zien komen en "moest" hebben. Ik vind hem bijna te mooi om te gebruiken! De hexagons waren 1" groot en het kussen is aardig aan de maat. Ik overweeg om ooit nog eens een te maken met kleinere hexagons.  
Pinchushions are never boring, I just love them. I can't stop myself making them. I bet you have seen this one before at other blogs. I have. It is a Moda pattern and I just had to make it. The hexagons are 1" and it is quite a big pincushion. I am thinking of making a smaller one somewhere in the future.


Al mijn kleine blokken van de quilt a long zijn klaar. Maar nu slaat de twijfel toe. Welke van deze twee stoffen zal ik gebruiken, wat vind jij?  
All my small blocks are finished. Which of the two fabrics will I use in between, what do you think?


Sandra is vandaag jarig, ga je even langs om haar te feliciteren? Het cadeautje dat ik maakte bewaar ik voor een volgend blogje.
It is Sandra's birthday, are you going to her blog to say happy birthday? The present I made will be kept for the next blog.

19 opmerkingen:

Béa zei

I will choose the darker at right .
Hugs from France.

katrien zei

Mooi speldenkussen.En je quiltalong is mooi.

wilmakuin zei

Hier wordt je toch ook happy van!!
:o)

Heidi zei

Makkelijk advies...zeker de 1e foto met het meer beige achtergrond. Die vecht niet tegen je blokken en geeft een heerlijk ouderwets gevoel. Die van mij is al bijna klaar. Ik heb een paar driehoeken om nog aan te naaien en de laastste rij er aan...klaar. Het was een erg leuke quiltje om aan te werken vindt je niet?

Hugs en groetjes ~
Heidi

quilting Jeannet zei

Wat een leuk speldenkussen Jantine, ik heb er laatst ook één gemaakt, hetzlefde, maar ik vond het een naar werkje. Ik was vandaag net te laat voor een speldenkussenswap in Amerika, jammer! ik ben er ook gek op!

groetjes, jeannet

Daniëlle zei

Schatje joh het speldenkussen, leuk om te maken he!! Schattige blokjes heb je gemaakt! Ik ga voor de rechtse stof, geen idee waarvoor, maar het voelt van binnen beter hihi! Succes met kiezen! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

quiltlodge gerda zei

Voor mij geen moeilijke keus: de eerste (dus de lichte) geeft een rustige harmonieuze sfeer. Heidi heeft het heel mooi gezegd met dat vechten. Je speldenkussens vind ik geweldig. Grappig, dat jij niet kunt stoppen met ze te maken, terwijl ik het zo graag zou willen, maar mezelf er maar niet toe kan zetten :(

Yvonne aka sommeke zei

Ik kies ook voor de lichte stof van foto 1!
Héél leuk speldenkussen!
En nu ga ik Sandra even kussen ;-)

Hubertine zei

Ha Jantine,
Mooi speldenkussen!!!Ik heb ook een patroon liggen: The Perfect Little Pin Cushion!! van Moda! Miss wel dezelfde, alhoewel, deze is Little en die van jou is behoorlijk BIG!!! Qua advies, ik zou de lichte stof kiezen. Rustiger en vind je blokken er mooier uitkomen. Succes! Groetjes, Hubertine

LOVE TO STITCH BEE TREE DESIGNS zei

I like the one on the left, looks older. The one on right looks slightly more modern.

Corrie zei

Dat van die speldenkussens snap ik helemaal, het is een beauty!
Ik vind de stof op de linkerfoto het mooist omdat die de kleuren van de blokken beter doet uitkomen, maar ik ben nog steeds een quilt-abeet

Lynne zei

Hey, thank you for your lovely comment on ny blog. I'll come and see you tomorrow on SM. I love that RaeAnn is getting so many different people on there, it makes it so fun and interesting. there's not really another blog like it. I love your blog title - super cool. And I love hexagons and applique - I would have like that class.

Marielle zei

Ik vind de lichtere het mooist, maar omdat het zo ver van mijn stijl af staat, vind ik het een moeilijke keuze. Ik vind beide stoffen erg druk, ik zou eerder een iets rustigere stof kiezen in blauw of rood, met net een heel klein werkje.

Het speldenkussen is prachtig, ik vind speldenkussens ook zo leuk om te maken (en te hebben en te geven en te krijgen)

anneke zei

dit is ook een leuk speldenkussen! zelf ben ik blij EINDELIJK een speldenkussentje gemaakt te hebben.

stoffen voor een ander kiezen vind ik ook lastig, het is vaak toch persoonlijk.

groetjes

Handmade by Mai zei

Wat een leuk speldenkussen, waar kan ik het patroon ervan kopen/vinden? Ben zo'n speldenkussenverslaafde. Wat betreft het stof zou ik voor de lichtere gaan

Mama Monique zei

Ik zie het al, ik ben niet de enige. Ook ik vind toch het linkse lichte kleurtje mooier in het geheel passen dat het donkere. Het kan allebei hoor, maar toch vind ik de lichte kleur meer spreken.

En tja, het kussentje hé? Wat zal ik daar nu eens over zeggen... ;o)

Mooi!!

Sandra zei

Ik ga ook voor de lichtere (links) heeft een antiekere uitstraling.
Je speldenkussen is super!!

A3jana zei

volgens mij hoor ik bij de uitzonderingen die de donkere stof mooier vinden! Ik vind het wat warmer, levendiger!

Marianna zei

o zeker stofje 1, is rustiger en je speldenkussen is ook rustiger als die van mij LOL, maar ook erg leuk! lijkt wel een virus op al die blogs he! Die speldenkussens dan he! Succes met je stufie, laatste loodjes qwegen het zwaarste! En vergeet je kleine kereltje niet vol te stoppen, 4 kilo is heel veel voor klein wurm! Knuffel hem maar extra!