woensdag 12 mei 2010

Quiltmuts

Kijk, dit maakte ik. Sandra vroeg om quiltmutsen voor haar verjaardag. Ik maakte ze van mijn lapjes van 2,5 inch en een lap stof van de uitverkoop uit Sandra's eigen winkel voor haar verjaardag. Weet je waar het voor dient? Het zijn zoals ik al zei quiltmutsen, zo heten ze volgens het patroon, en je gebruikt ze in je quiltring om er de zijkant of een hoek van de quilt aan vast te kunnen spelden om de randen en hoeken te kunnen quilten. Ik maakte er hier al een paar voor mijzelf. Ik ben beniuwed hoeveel quilts Sandra nu gaat produceren nu ze ook haar hoeken en randen kan quilten LOL. Vandaag mijn eerste blog op Stash Manicure! Spannend...
Today is my first entry for Stash Manicure. I am so excited and wonder what people think of it. If you come from this blog, welcome to Urban Style, hope you like it! Feel free to wonder around. The picture shows quilting sleeves. you use them in your quilt ring for hand quilting the corners and borders of a quilt. Just pin the side to the sleeve. I made these on request for my friend Sandra form my 2,5"scraps and a yard of sale fabric from her own shop. Wonder how many quilts she will finish now she can get to the borders and corners LOL.

Voor de onderste foto gebruikte ik even mijn eigen ring, je ziet wel dat dat niet de goede maat is. 
For this picture I used my own quilt ring, you can see it is not the right size. How I use them you can see here.

17 opmerkingen:

A3jana zei

mooi geworden Jantine! Je vertelde er gisterenavond over en ik dacht toch maar even op je blog te gaan kijken of er soms een foto van stond. Zal voor mijn Quiltring ook eens zoiets maken, is een staande en dus wel een flink maatje groter. Er zit wel een aanpassing bij om randen te quilten, maar die zit precies halverwege in de ring en dan kun je met de hoeken niet zo goed uit de voeten, dus.... ga maar eens ann de slag om ook zo.n hoekmuts te maken. Niet gelijk vandaag of morgen, want er is nog veel af te maken. ;-))

martine zei

Wat een goed idee.
Ik heb nu een halve ring maar vroeger gebruikte ik een theedoek.
Dit ziet er veel leuker uit.

Margreet zei

Dat ziet er vreselijk handig uit en nog leuk ook!! Waar heb je het patroon vandaan? Ik wil er ook graag een voor mezelf maken, nu zit ik altijd nog te klunzen met theedoeken..

mama'ritha zei

Ziet er ingewikkeld en heel mooi uit. Lijkt me moeilijk om te doen hoor.

Margeeth zei

Wat leuk, dat gastblogje van jou.

quiltlodge gerda zei

Dit is leuk, niet alleen handig, maar nog heel mooi ook. Dit is toch wel ff wat anders dan een stuk laken!

Marjorie zei

Your mat on Stash Manicure made me want to come visit. I'm so glad I did. The quilt ring sleeve is so clever! Something new for my "to do" list.

Yvonne aka sommeke zei

Amaai, ik heb voor mezelf ook al zo'n handige quiltmutsjes gemaakt maar lang niet zo mooi als de jouwe hoor! (ik nam gewoon doorstikte stof)

quilting Jeannet zei

Wat een idee is dit weer Jantine, ik dacht even aan echte quiltmutsen.....en wat is dat voor spannends op die blog waar je over schrijft ??? ik ga zo eens kijken.

groetjes, Jeannet

inge zei

wat mooi!

Jan Hatchett zei

I liked your blog post in Stash Manicure. You make very nice projects. I have never seen Quilt sleeves before, but I realize that I would very much like to make some!

Jan
www.anotherhatchettjob.blogspot.com

teresa zei

What a brilliant, clever idea!! And they look great!

Kris zei

Wow! What a clever idea! (And pretty too!)

Linda zei

Hi Justine! This is my lucky day. First I found the Stash Manicure blog and then I found yours! I like your work and ideas.

Inge Slaats zei

Ziet er erg handig uit Jantine en het woord Quiltmuts is een leuk woord, mijn DH zegt het wel eens (plagerig) tegen mij als ik dag in, dag uit in de weer ben met mijn lapjes.
Fijn weekend!

Groetjes,
Inge

anneke zei

hier heb ik ook het patroon van voor ooit... bij mij gaat niets snel; was net ook alweer veel te lang bij de stash manicure aan het lezen, het is leuk om de verhalen daar te lezen, maar het kost wél tijd.

maar mooie quiltringen, het lijkt me heel praktisch, zeker omdat ik nog twee quilts moet doorquilten.

groetjes en een fijn weekend,
anneke

Anoniem zei

ik ken het oermodel nog in een saai ecru-tje, die van jou zijn bijna kunst, zo mooi.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl