maandag 5 april 2010

Spelletjes (MMHM 12)

Spelletjes doen daar hou ik van. Gisteren hebben we David(6) leren Kolonisten. Hij snapte het prima nadat hij zaterdag al een keer had meegekeken en heeft zelfs gewonnen! Nu hebben we (Esther en ik) een derde speler als Lucas niet mee wil doen. Joepie!!!!
I love playing games! We learned David to play "Kolonisten". He understood quite well after following it on Saturday night and he even won! Now we (Esther and me) have a third player when Lucas does not want to join. Yippee!!!!!

9 opmerkingen:

Margeeth zei

In 2008 had ik na Sinterklaas in de uitverkoop voor een habbekrats het spel "de kolonisten van de prehistorie" gekocht (een variant van de kolonisten dus). In de kast gelegd tot Sinterklaas 2009 en toen gegeven. Ook bij ons is het een groot succes en de kinderen spelen het ook wel eens alleen (met 'muis' als derde speler).

mama'ritha zei

Gezellig! Wij hebben het spel niet zelf maar ik kan hem wel lenen bij de spelotheek. Fijne dag verder!

Annelein Design zei

Leuk spel hè. Wij hebben het laatst ook weer eens gespeeld.

Je vroeg naar mijn connectie met CPC. Jaren terug heb ik eens een dag gevolgd over "appels van goud". Vorig jaar hebben wij bij een gemeente in onze woonplaats een cursus gevolgd van Familiebuilders. Volgens mij ook van CPC. Werd toen gegeven door iemand van "De Hoop" in Dordrecht. Erg praktisch over hoe je geloofsleven heel natuurlijk in het gezinsleven te verweven. Een echte aanrader. Zelfs voor ons gezin met twee dochters van 19 en 22 jaar zijn er nog dingen die ik kan toepassen. Wou zelf dat ik deze training had gevolgd toen de kinderen net geboren waren.

Ik kan nog wel veel meer vertellen maar dat wordt wel wat veel voor nu.

Nog een gezegende paasdag. Je tekst van visje is natuurlijk super en zo waar. Vaak willen we wel volgen maar lopen we zelf zo vaak voorop. En dan kan het wel eens zijn dat je een omweggetje gaat maken.

Liefs, Willeke

Yvonne aka sommeke zei

Ik ken het spel niet, ben ook niet zo'n speler maar zie wel hexagonnen! ;-)

Mama Monique zei

En.. fijne Paasdagen achter de rug? Vast wel.
Heb het spel nog nooit gespeeld en zou dus ook echt niet weten wat het nu precies inhoud. Je hoorde er toen wel een hoop over, maar heb er eigenlijk nooit energie ingestoken. Lijkt me wel leuk als je het met je gezin zo kunt spelen.

Wij hebben ons nu net toegelegd op Ganzenbord en Mens-erger-je-niet. Het begin is er hier dus al, nu alleen het vervolg nog! ;0)

De degelijke huisvrouw zei

En ik maar denken dat mijn kinderen (bijna 7 en 9) daar te jong voor zijn. :-)
Ik weet dus wat ik op mijn verlanglijstje ga zetten voor mijn verjaardag.

conny's quilts zei

Gezellig joh!

Sandra zei

Dat zijn ook heerlijke herinneringen voor later, ik had het er met mijn zus nog over hoe heerlijk het vroeger was om op zondagen spelletjes te doen. Kolonisten is leuk en leuk dat David meedoet!!

anneke zei

wat dat betreft ben ik niet mother-proof: ik houd helemáál niet van spelletjes;
gelukkig hebben onze kinderen een vader die áltijd wel een spelletje met ze wil doen...

maar kolonisten is een leuk spel, ik ken het wel en heel soms speel ik mee

groetjes