maandag 8 maart 2010

Makes me happy monday 9

Voor het avondeten ging David zaterdag nog even fietsen op de skatebaan. En dat ging mis, hij kon niet meer op tijd remmen. Over de kop met zijn voorhoofd in het grind. En die afdrukken (2 driehoeken) staan nu in zijn voorhoofd. Het was niet eens te hechten! Hopen dat het toch goed geneest, zal wel een litteken worden. BJ werd geroepen door Lucas, is er met de auto heen gesjeesd, gewoon over het voetpad en fietspad, kind in de auto, fiets achterin... gelukkig was ik thuis. Vervolgens heb ik met hem een paar uur bij de Spoed Eisende Hulp doorgebracht. In de auto kon hij mij nog precies vertellen wat er was gebeurd en wie er allemaal zo goed voor hem gezorgd hebben... Daarna moest hij het aan de zuster vertellen wat er allemaal was gebeurd. Toen de dokter binnenkwam en vroeg wat er was gebeurd was zijn reactie: "Ohhh, dat heb ik nu al twee keer verteld, dat ga ik niet wéér vertellen". Ad rem genoeg, niets mis mee ;-). Ook geen hersenschudding ;-). Vandaag nog maar even thuis want gisteren bloedde het nog en het is nog zo kwetsbaar. Waarom het bij Happy Monday staat? Omdat ik heel dankbaar ben dat het alleen een beschadigd voorhoofd is en er verder niets ernstigs is gebeurd. Het is nog steeds het heerlijke bijdehante jongetje dat hij altijd is.  
On Saturday David and Lucas went to bike a little. That went wrong and David fell on his forehead. There are two holes of the stones he fell on. It could not get stitched. Since it was still bleeding yesterday I thought it wise to keep him home today. Tomorrow we have to go back to the doctors to show the wound. Why it is on happy Monday? Because I am so grateful nothing worse happened. This wound will heal and he will be fine. He still is the same funny and smart little boy he always is.
Gisteren heb ik een heerlijke rustige dag gehad. Ik heb besloten op zondag niet meer achter mijn naaimachine te kruipen, dat geeft toch een meer opgejaagd gevoel. Ik heb heerlijk een boek uitgelezen en o wat kan ik dan balen als het uit is, het was zo'n heerlijk verhaal. "Getting out of the house". Mijzelf kennende moet ik niet gelijk aan een nieuw boek beginnen maar eerst dit boek nog even door mijn hoofd laten dazen en dat wil heerlijk met een lekker borduurwerkje er bij.  
Yesterday I had a very quiet day. I declared the Sunday for a day without my sewing machine! I read a book (getting out of the house) and I really felt sorry for myself when it was finished, I could have gone on with reading for ages. Knowing myself I should not start another book straight ahead, but contemplate about the story a little, I did some stitching.

16 opmerkingen:

Margeeth zei

Au!
Hopen maar dat het een beetje netjes geneest.

Kris zei

Glad your boy is okay! I really love that stitching. Sooooo beautiful!

conny's quilts zei

Dat was schrikken, gelukkig was er snel hulp voor hem. Hopelijk geneest het allemaal goed. Hij is nog jong dat scheelt ook wel. Mijn dochter heeft aan iets dergelijks nauwelijks een litteken over gehouden op haar voorhoofd. Vertroetel je zoon maar even fijn.

mama'ritha zei

Ik ben blij voor jullie dat het zo afgelopen is. Jammer dat het niet te hechten voel. Dan maar een pony laten groeien.
Trouwens, een hechting blijft ook goed zichtbaar.

Sterkte!

Hennie zei

Is dat even schrikken, natuurlijk is het een happy monday als het met een sisser af loopt hopelijk geneest het mooi.
Je borduurwerkje ziet er erg mooi uit.
Groetjes Hennie.

Sandra zei

Jeetje, dat is even schrikken. Fijn dat het goed is afgelopen, wel stoer voor later hoor zo'n streepje op je hoofd!
Lekker rustig genieten van je zondag is heerlijk, goed van je hoor zo'n besluit :0)

Yvonne aka sommeke zei

Ai, toch ook pijnlijk. Duimen maar dat het mooi geneest! Hihi, aan z'n tong mankeerde niks, da's duidelijk gemaakt!

jilly zei

Good to hear your son is going to be OK. That is something to be happy about.

Blessings,
Jilly
visiting from makes me happy mondays

WilmaKuin zei

Oh wat erg... Hopelijk is hij snel weer de oude. Verwen hem maar lekker.

teresa zei

So Happy Jantine, that David is going to be okay. Wish we could wrap them up in cotton wool and keep them safe xx

Irma zei

Ha Jantine,

Eerst jij ziek en nu een David ook in de lappenmand! Gelukkig goed afgelopen! Staat wel stoer hoor, zo'n litteken.....
Groetjes
Irma

KatieQ zei

It's so hard to watch our children get hurt. I'm glad it turned out to be minor. I'm sure he'll be off biking in no time. Some days when my son was little he spent more time falling and getting up again than he did actually riding his bike.

Tineke zei

Pff, ik kan me inderdaad voorstellen dat je dankbaar bent dat het zo goed afliep....! Het is wel een indrukwekkend grote pleister, wauw! Borduur ze en geniet van de fijne zonnige dag vandaag.

Mama Monique zei

O hellep... straks krijg ik mogelijk ook met zulke scenario's te maken. Brrr... Gelukkig is het geen ernstig ongeval, hoewel een behoorlijke jaap in je voorhoofd ook niet niks is. Hoop dat het allemaal weer netjes zal helen.

Levin zei

i like your take on 'happy monday'. i think you are right - he was lucky and it is a reason to be grateful.
i hope that he is better now. (although i read another post about his finger!!) poor boy.
l
x

Anoniem zei

ach wat sneu. Duimen maar dat het netjes geneest. een prachtig borduurwerkje is dat! leuk, ik wist niet dat jij ook borduurde ;)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl