woensdag 10 maart 2010

Kleding

Vandaag ben ik even naar de stad geweest. Bij H&M kwam ik t-shirts tegen in een van mijn favoriete kleuren. Dus die gingen in de tas. Ja, natuurlijk, nadat ik ze heb betaald! Ik ben klaar voor de lente... Nu we het toch over kleding hebben... misschien kan iemand mij nog goede adviezen geven. Vooral in de zomer zweet ik nogal veel. Daarom heb ik t-shirts nooit langer dan één dag aan en dan gaan ze in de was. Toch gebeurt het me regelmatig dat na een paar maanden de t-shirts niet meer goed schoon te krijgen zijn. Ze ruiken 's morgens heerlijk maar al na een paar uur dragen ruik je oud zweet. Met als gevolg dat ik na alles geprobeerd te hebben (biotex, 60 graden wassen, vanish) toch t-shirts moet weggooien die er nog prachtig uit zien. Nog andere ideeën?  
Today I went shopping and stumbled upon t-shirts in one of my favorite colors! I am ready for spring.
Op deze foto staan de eerste blokken van mijn cursisten van de basiscursus patchwork. Leuk hè, hoe verschillend ze worden door de stof- en kleurkeuze. Ik kan je melden dat deze juf heel tevreden was met het resultaat van het eerste huiswerk!  
Those stars are the first blocks of all my students for basic patchwork. I love the different effects in all these blocks. And I can tell you that I was very satisfied with the results of their first homework assignments!

15 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Googel eens met "oude zweetlucht verwijderen". Ik kreeg dan een boel links met tips.
En een bank vooruit en een kus van de juf voor je cursisten!

Kris zei

Woo hoo! You have great students!

laura zei

Wat leuk dat je klas het zo goed doet!!

Groetjes Debby

Cybele's patch zei

Complimenten voor je cursisten, maar het zegt natuurlijk ook wel iets over de juf!
Ik heb wel eens gelezen over badstof lapjes in je t-shirt (kleding) naaien of vastzetten met klittenband, makkelijk te verwijderen en te verversen, en ze absorberen veel vocht. Misschien de moeite waard om te proberen.

Margeeth zei

Toevallig las ik net in het volkskrant magazine (mode special) dat je de plekken eerst moet inwrijven met glansspoelmiddel (?) voor de vaatwasser, kwartiertje intrekken en dan in de wasmachine.

Hoe gaat het trouwens met de gewonde?

Nicole zei

Ik ben ook nogal een zweterig type, en kan truitjes meestal ook maar 1 dag dragen. De geur van oud zweet ken ik gelukkig niet. Ik was gewoon op 40 graden met vloeibaar wasmiddel van de Lidl.

Misschien zou je Febreze kunnen gebruiken? Is dat niet speciaal om geurtjes weg te nemen?

Inge Slaats zei

Prachtige blokken van je cursisten, Jantine! En zo leuk, al die verschillende stofkeuzes.

Heb je al die super-antizweet-deo's geprobeerd?? Die dingen waar ze het in de reclame altijd over hebben en waarmee de vochtproduktie minder zou worden?? Ik roep ook maar wat hoor, ervaring heb ik er niet mee.
En wat wassen betreft, zelf heb ik goeie ervaringen met Shout, maar ja, jij hebt dat enge Vanish al gebruikt en dat is volgens mij nog veel agressiever dan Shout.
Jantine, ik heb geprobeerd mee te denken, maar als ik dit teruglees, geloof ik dat het resultaat maar povertjes is. Ik hoop voor je dat je "gouden tip" nog binnenkrijgt.

Groetjes,
Inge

Tineke zei

Wat een prachtige blokken zijn het geworden Jantine. Waar geef je les? Bij the Stitch Cottage? Hoe is het met je zoon?

Hubertine zei

én ik ben een blije leerling:)

Misschien heb je wat aan de site: www.omaweetraad.com.
Succes!

Margit zei

Andere deo misschien? En scheer je je oksels? Kan soms ook helpen.

Sandra zei

Ja, wat hebben we een supergroep cursisten hè! Ik ben nu al trots op ze.
Ik lees mee voor de tips, kan ik dan toepassen op Ab z'n shirts (gelukkig leest hij geen blogs mee LOL)!

Marie-Thérèse zei

Ik spuit de naad aan de voorkant van het armsgat in met Vanish. Poedervanish bij de was doen helpt bij mij niet. En ik wou ook nog zeggen, dat ik Vanish helemaal niet agressief vind. Het is het enige, wat vlekken wegkrijgt zonder beschadigen van de stof, hoor. Ik sta hier net oudere T-shirts van vóór de Vanishspuit te strijken en zelfs oude vlekken beginnen te verbleken.
Succes en groetjes uit Duitsland

Mama Monique zei

Haha! Zie nu pas dat we hetzelfde shirt hebben gekocht ;o) Alleen ik een groene en weer terug gebracht... ;o)

Marga (MarPie) zei

Andere deo, echt daar ligt het aan.
Je eigen huid reageert niet met de deo die je nu gebruikt goed.
Dochterlief had hier het zelfde probleem, tig deo's gebruikt maar bij die van Niva is het probleem opgelost.
Voorheen als je de t-shirt deed strijken uit de was rook je het al nu niks meer, ze heeft zelf ook veel minder een sterke lucht om haar heen hangen als ze gezweet heeft.Zou zeggen het proberen waard.
Groetjes,
Marga

Anoniem zei

Hallo Jantine.
Ik lees altijd je blogs en zag nu deze over het zweten. Ook ik zweet. Nu gebruik ik odorex extra dry(te koop in vele varianten bij oa kruidvat) Zelf gebruik ik de lotion. Je gebruikt het als volgt: s'avonds voor het slapen gaan oksels wassen en dan met een wattenschijfje met lotion op je oksels deppen. Dan de volgende morgen het eraf wassen voor zo ver het niet is ingetrokken. Je kan dan nog een deo gebruiken, maar hoeft niet. De zweetlucht raakt echt weg. Succes.

Groetjes, Jolanda van der Meulen - Kooij ( uit Arnhem)