vrijdag 26 maart 2010

Kijk, dit was het!

Wat ik aan het naaien was? Een nieuwe naaimachinemat voor mezelf. Tja, als je ze allemaal weggeeft dan zit je zonder en ik miste hem echt, want één daarvan had ik al een tijdje gebruikt. Sandra en ik zijn een avondje bij elkaar gekomen om aan de slag te gaan en stofjes te ruilen en we kwamen lekker op gang. Ben benieuwd wanneer die van haar klaar is, misschien moeten we nog een naaiavondje prikken ;-). Zie je hoe goed het speldenkussen er bij past? Tegelijkertijd genaaid van dezelfde stofjes. Het schaarhangertje maakte ik al veel eerder, maar vind ik er ook erg mooi bij passen. Zo, nu is mijn hoofd leeg genoeg voor het volgende project. Een badcape voor de baby van een collega...
This is what I made. A new sewing machine mat. I gave all three I made until now away, one I used for a while before giving it away and I really missed it. So it was time for a new one. Sandra and I sat together for an evening to get started and swap fabrics. Wonder when hers is finished, maybe we have to get together for another night... I am very happy it is finished now. Do you see the matching pincushion and scissor fob. I made the scissor fob ages ago, the pincushion I sewed along with the mat.
Deze wil ik jullie niet onthouden. Mijn cursisten van de workshop "Op stap" (ja, van het patroon) hard aan het werk. Ze schieten lekker op, de een wat sneller dan de ander, maar het lukt ze allemaal!
I have to share this picture with you. Those are the attenders of my workshop "Op stap" (the sewing map I designed). All hard at work, each at there own speed.

16 opmerkingen:

Inge Slaats zei

Ik dacht, ik ga even snel kijken of Jantine al heeft onthuld wat ze aan het maken is. En ja hoor, hier istie...... de naaimachinemat. Ik had het dus goed geraden. Knap hè van mij LOLOLOLOLOL.
Maar even serieus, ik vind hem superleuk geworden. Je hebt er echt iets origineels van gemaakt met deze prachtige stoffen en dan die leuke huisjes en niet te vergeten het bijpassende speldenkussen! Geweldig hoor.
Gezellig zijn ze bezig, die cursisten van jou. Lijkt me leuk om met zo'n enthousiaste groep te werken.

Enne...... voor het geval je gaat denken dat ik al weer uren achter de compu zit..... nee hoor, zet hem net aan en zie jouw reactie en daar reageer ik dan weer op.
Fijn weekend!

Groetjes,
Inge

martine zei

Handig en mooi met de zakjes.

Mistea zei

Very nice mat - I like those houses a lot. Enjoy

bevkimmel zei

I love that sewing machine mat. It's a great idea and now I may just have to make one too!

quilting Jeannet zei

Heel erg leuk geworden Jantine, ik vind die verstorven poederachtige japanse stofjes toch ook wel heel mooi, zelf kies ik er nooit voor, toch weer wat meer kleur, maar als ik er een quilt of iets anders van zie ben ik er altijd wer weg van. Wat doe je dat weer handig en snel!
sucses ook met je studie RT, lijkt me ook heel erg leuk.
Fijn weekend, groetjes, jeannet

Ik ben Wendy zei

Hij ziet er weer GEWELDIG uit......tot snel.XX
Wendy

Nelleke zei

Nou Jantine je mat is echt heel erg mooi geworden het is echt een plaatje.Leuk de cursisten zo aan het werk te zien.groetjes en een fijn weekend gewenst Nelleke

patchworkwilma zei

Hij is erg leuk geworden! met de Japanse stofjes, je heb een hoop werk gehad aan de zakjes (met applicatie)
Zou ik ook nog steeds maken (een naaimachine onderlegger), maar ja, dat is nu te laat, ik heb alweer een poosje het Sew Ezi tafeltje.

groetjes, Wilma B.

Sandra zei

Mooi geworden hoor! Het 'tweeling'matje hiervan zit nog middenin het creatieve proces...een heel lange zin om te zeggen dat mijn mat nog niet af is LOL komt nog, komt nog :0) Fijn weekend

anneke zei

fijn dat ie ook alweer klaar is! weer heel anders geworden en toch hetzelfde. 'mijn' mat ligt keurig onder m'n naaimachine en die is zelfs al even in gebruik geweest!!

sterkte met de laatste loodjes van RT.
groetjes

Mama Monique zei

Wat een enorm mooi werk heb je weer gelevers Jantine. Werkelijk práchtige kleuren!

mama'ritha zei

Mooi, tja..als je alles wegggeeft heb je zelf niets meer. geniet ervan.

Linda Robertus zei

Mooi die mat, Jantine. Zoiets moet ik ook eens gaan maken, als ik ergens nog wat tijd kan vinden...

De degelijke huisvrouw zei

Ik ben normaal helemaal niet van de donkere kleurtjes maar deze naaimachinemat is wel erg mooi!

Yvonne aka sommeke zei

Dat is weer een mooie machinemat Jantine! Ben je zeker dat je deze niet weggeeft? ;-)
Succes verder nog met de studies!

Cybele's patch zei

Weer mooi geworden Jantine. En nu niet meer weggeven hoor!