woensdag 17 maart 2010

Bomen planten

Deze week is het Haagse Bomen week en in het parkje bij ons om de hoek mocht je een boom komen planten.
Today we could plant a tree in the little park around the corner. Of course we joined! 
Je wens op een briefje... Your wish on a note 
oprollen... roll it up 
in een stammetje... put it in a piece of wood 
bij de wortels van de boom leggen... lay it at the roots of the tree 
en scheppen maar. and dig, dig, dig... 
Lucas was enigszins teleurgesteld dat hij niet zelf de boom mocht planten. Maar toen we een tweede boom mochten doen en een belangrijke mevrouw van de krant haar wens bij zijn boom kwam gooien was het helemaal goed (na wel even sputteren natuurlijk, want het was zijn boom...)
Lucas was slightly disappointed he could not dig his own hole and plant his own tree. All we were to do was close the hole... But in the end we had a lot of fun. 

We zijn vandaag op controle geweest en Davids vinger geneest goed. Dinsdag mogen de hechtingen er uit. Zijn voorhoofd geneest ook goed, er komen vast littekens. De pleister is dringend nodig om te voorkomen dat hij de korstjes weg krabt.
We went to the doctors this morning and Davids finger is healing well! The stitches can come out next Tuesday. His forehead is healing too. I think there will remain scars. The plaster is necessary to make sure he doesn't scratch the wounds...
Enne... heb je al gevoeld hoe lekker het buiten is? Ik heb de tuindeur nog open staan, dat is voor het eerst dit jaar. 
Spring is really in the air. For the first time this year we have the door to the garden opened. 

11 opmerkingen:

mama'ritha zei

Gelukkig dat Davids wonden genezen. Hou de pleister er dan maar goed op! Anders komen er diepere littekens dan nodig is.

Leuk, die boemen planten en de foto's ervan.

jilly zei

What a neat thing for the kids to do, now they can watch "their" tree grow;-)

Glad to hear David is doing better.

Blessings,
Jilly

jilly zei

I have been reading your blog for so long, I thought I was a follower...silly me. I am now;-)

Blessings,
Jilly

Margit zei

En je kopfoto is ook zo lekker lenterig.

Mistea zei

Hope your tree thrives with the coming of spring. Neat idea to get the children involved in the tree planting. Enjoy

Mama Monique zei

Wat een goed initiatief van de gemeente. Zouden ze van mij op veel meer plekken mogen doen. Hier worden juist tseeds meer bomen weggehaald :o(

Fijn om te lezen dat de genezing goed gaat. Oké, jammer van de littekens, maar die zijn niet super hoop ik?

En ook hier staat het raam vanaf vanmorgen al weer open. Heerlijk hé? Ik heb ook veel meer zin in van alles en nog wat. Klusjes gaan zo goed en kwaad als het kan sneller dan in de winter hoor! ;o)

En tja... die arm hé? Als ik me een redelijke houding aan meet gaat het aardig. Niet te lang, maar het gaat beter dan achter de pc. Dan heb ik er wel heel veel last van... :o(

Vandaag ook een zonnige dag toe gewenst!

Anoniem zei

gelukkig geneest vingertje goed! Heerlijk hè het eerste lentezonnetje. Ik heb er ook zo van genoten!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Cybele's patch zei

Oef, even bijgelezen. Wat gebeurt er toch veel als je een paar dagen weg bent. Wat sneu voor jullie kleine pechvogel dat hij nu weer gewond is. Ik hoop dat hij snel geneest. Leuk voor de buurt zo'n bomenplantdag. En heb je al een oplossing voor het zweetprobleem? Ben ik wel benieuwd naar.

Cybele's patch zei

Vergeet ik nog: je quiltwerk is prachtig. Geen les meer nodig hoor!

ria vogelzang zei

Fijn dat het goed gaat met Lucas! Is het gebruik van zijn vinger ook weer helemaal normaal, of moet dat nog blijken?
Leuke, gezellige foto's. En het voorjaar zit er nu echt aan te komen! Heerlijk. Fijn weekend!

Levin zei

and over on the other side of the world we can have the door open finally to let the cool air in - you have to love changing seasons.
i think the tree planting sounds lovley and i'm glad to hear david is healing well.
l
x