maandag 1 februari 2010

Sound asleep (Makes me happy monday 4)

Een kind dat zich wikkelt in zijn quilt om lekker te slapen, daar word je toch helemaal blij van?
A child who wrappes himself into his quilt to sleep, that is what makes me warm inside!

Deze quilt heb ik gemaakt toen David klein was. Al het kraambezoek heeft zijn naam gezet op een klein vierkantje. De quilt is machinaal gequilt en in de grote blokken heb ik met de hand, met "glow in the dark" garen, zijn hand- en voetafdruk van toen hij 1 jaar was gequilt. Het geeft echt licht als we 's avonds het licht uit doen!
I made this quilt for David when he was little. On the small light blocks there are the signatures of all the people who came to visti him in the first year after he was born. I machine quilted this quilt and in the large blocks I handquilted his hand- and footpritn with "glow in the dark" thread. It does really glow when he goes to sleep!

 

15 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat een heerlijk gezicht! Dank je dat ik even mag meegenieten!
Onze zoon, nu bijna 19, was erg ziek dit weekend en lag ook helemaal in een quilt gewikkeld. Anders vind 'ie dat maar beetje "vrouwen-gedoe", maar nu vond hij het maar wat heerlijk!!
Een foto heb ik maar niet gemaakt, dat zou hij niet zo waarderen, denk ik.... ;0))
Fijne dag in de sneeuw!

Mama en zo zei

Goedemorgen, jij zit al weer vroeg te bloggen hoor ;-)
Grappig idee, die gestikte handjes.
En waar ik mijn stoffen vandaan haal? Ik bestel het één en ander online (zeker als de kwaliteit wat minder belangrijk is of voor zomerkatoentjes enzo, je kunt 't tenslotte niet voelen) via onlinestoffen.nl, stoffenstunter.nl of destoffenkraam.nl
Verder staat hier op woensdag altijd een stoffenkraam op de markt en Assen telt zelfs nog twee stoffenwinkels (in tegenstelling tot Den Haag, daar zit ongeveer niks meer) En twee keer per jaar is het stoffenspektakel en de stoffenbeurs (deze laatste ook in Den Haag, maar vaak op zondag) en daar kun je je geluk ook wel op :-)
Fijne dag vandaag (en ik ga gauw weer werken...)
Groetjes Alies

mama'ritha zei

Wat een mooie deken. Glow in het dark, origineel! Moet je de deken wel even tegen het licht houden zeker, voordat -ie gaat slapen.

Ik vind slapende kinderen altijd ontroerend. En als ik dan eens boos geweest ben, denk ik...och kijk ze nou eens liggen. Dat stroomt je hart weer vol met liefde.

Fijne dag vandaag!
Aritha.

Béa zei

Very beautiful & happy quilt !

Roelien zei

Fantastisch zeg!
Heel origineel ook om dit vanaf kraamtijd al te hebben, leuk.

Groet Roelien

Annelein Design zei

Dat is even geleden dat ik bij jou langs ben geweest. Heb erg genoten van je berichtjes.

Annelein Design zei

Wil ik bijna je blog wegklikken zie ik ineens mijn favoriete tekst "As for me and my house, we will serve the LORD".

Moest ik toch nog even tegen je zeggen.

Gods zegen toegewenst,
Willeke

Yvonne aka sommeke zei

Zeker een happy monday moment!
Wat mij dan opvalt : dan "kennen" wij mekaar al zo lang, ik herinner me dat je met die quilt bezig bent geweest!

Margit zei

Wat een leuk idee, van dat handje en voetje.

Sandra zei

Dat maakt je heel blij kan ik me voorstellen, leuk hoor de namen van al het kraambezoek op de quilt!

SheilaC zei

An adorable quilt for an adorable boy, any day of the week!

SheilaC
http://myemptynestisfullofcathair-sheilac.blogspot.com/

teresa zei

What a wonderful quilt Jantine. This made me happy just reading it! When my boys were little I made both of them an "Eye-spy" quilt and they still have and love them.

Marielle zei

Dat is iets wat mij ook blij maakt, eens kijken of ik een mooie foto kan vinden van Abel en zijn innig geliefde quilt voor de volgende maandag

Kris zei

Lovely quilt! I have never heard of glow in the dark thread. That must make the quilt very special!

Bev C zei

What a special quilt, I love the idea of embroidery the names of his visitors. Happy days.