woensdag 3 februari 2010

Nieuwe BOM, cadeautje en autisme

Hebben jullie al genoeg projecten onder handen? Zo niet, wat vind je hier van. Nog een Block of teh Month (BOM) Ik kwam vandaag via Bea op deze web log en moest dit even met jullie delen. Ik ben erg gecharmeerd van haar gebruikte kleuren en er staan fantastische foto's en tips op over appliceren. Ze doet het anders dan ik, maar zoals zij het doet ziet het er wel geweldig uit! 
Through Bea's web log I stumbled upon this web log. What do you think about this BOM? I fell in love with the colors. Go and visit, there are very clear appliqué tutorials with lots of very clear photo's! She uses a different technique, but I am tempted to give it a try!

Ik ben nog steeds druk bezig met mijn was berg (we kregen ook nog onverwachts logés dit weekend), maar af en toe even spelen moet kunnen ;-). Ik ben hiermee aan het werk, maar ik kan jullie niet laten zien wat ik er nog meer mee doe want het is een cadeautje.
In between mount wash-more (we also got some people to stay quite unexpected, so a lot of tidying up this weekend too) I allow myself some time to play. I am playing with this, but I can't show you what I am doing as it is a present.

Afgelopen vrijdag sliep Lucas lekker in ons bed. Toen ik naar bed ging maakte ik hem wakker om naar zijn eigen bed te gaan. Half slapend zei hij: Weet je mam, als ik een plaatje in mijn hoofd probeer te maken, zie ik steeds puzzelstukjes. Mijn mond viel open, zo wordt autisme namelijk nog al eens uitgelegd. Maar ik heb hem dat nooit verteld. Bij navraag wist hij er niets meer van, kon zich ook niet herinneren dat ooit iemand hem dit heeft verteld, maar hij verzekerde me dat het vaak wel zo was!
Last Friday Lucas was sleeping in our bed. When I went to bed I woke him up to go to his own bed. Half asleep he told me that often when he tries to make a picture in his head he only sees jigsaw pieces. My chin fell, this is the way they often explain autism. Those kids have to puzzle a lot. I never told him this explanation. When I asked next morning, he could not recollect if anyone ever told him, nor could he remember telling me this, but he assured me it was the truth!

10 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Wat een mooi verhaal van Lucas!

mama'ritha zei

Dat is echt apart, van die puzzelstukjes.

Aritha

ria vogelzang zei

Ik ken het wel. Onze jongste zoon (nu 16) heeft ook PDD-NOS. Het is een lange weg geweest voor hij echt kon zeggen dat hij blij was met zichzelf.
Nu gaat hij naar een speciale school, doet een opleiding in het "groen"; is een schat van een vent; en geniet!
Hij heeft een boekje geschreven over zijn manier van denken en hoe anderen daar soms helemaal verkeerd mee om gaan....... Leuk he, dat een autist uit kan leggen hoe een autist denkt en hoe je het best met hem om kan gaan. Wel uniek!!
Het boekje is net drie weken geleden uitgekomen via school. We waren zo trots op hem!!!!
Geniet van je schat!

conny's quilts zei

Wat een leuke BOM, dank je wel voor de tip. Bijzonder dat je zoon zo verwoordde hoe hij denkt. Ik heb jaren met autistische kinderen gewerkt en me vaak verbaasd en verwonderd hoe bijzonder zij tegen de voor ons zo gewone dingen aankijken.

Mama Monique zei

Wow.. wat een wijze woorden van een kind, ook al zijn ze in slaap toestand tot je gekomen. Je mag er dan wel van uit gaan dat dit klopt hé? Hoop dat het in de toekomst geen belemmering hoeft te gaan vormen. Dat vind ik zo naar!

En inderdaad, leuke kleurrijke BOM heb je gevonden. Jammer dat ik er nu niet aan kan beginnen (binnenkort écht de reden van mijn vele afwezigheid op mijn blog), maar ga hem waarschijnlijk wel even bijhouden voor later.

Als jij er gaat beginnen: succes!

Yvonne aka sommeke zei

Jaaa, mooie BOM en interessante site hé (ik denk dat ik hem al doorgaf op QK)
Treffend hoe Lucas autisme beschreef!

Margeeth zei

Ah, de beroemde 'gefragmenteerde waarneming'.
Heb jij dat boek van Mark Haddon (het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht) al gelezen? Is echt een aanrader, zo knap geschreven, alsof je in de huid van iemand met asperger kruipt.

Tineke zei

Jantine, de rillingen lopen me over de rug. Die Lucas, die zo de spijker op de kop slaat. Wat een leuk project geef je aan ons door. Ik ga zeker even kijken bij je links!

Kris zei

I love what you have been playing with Jantine. That tree is soooo pretty!

Sandra zei

Heb je kadootje bewonderd en het wordt zo mooi!Bijzonder hoe Lucas dat zo goed kan beschrijven...