zaterdag 6 februari 2010

Op stap; mijn eerste patroon!

Weten jullie nog dat ik voor de zomervakantie een map liet zien die ik zelf ontworpen had om al mijn applicatie materialen in te bewaren? Toen ik suggereerde dat ik zo iets wilde ontwerpen wilde Sandra graag meedenken, want zij zag wel mogelijkheden voor haar webwinkel. Samen hebben we bedacht wat je in zo'n map zou willen bewaren en zo maakte ik mijn map.
Remember I showed you here a sewing bag I designed myself to keep all my appliqué materials? When I suggested I was going to design something to take all my sewing stuff in, Sandra loved to help thinking and maybe we could make it into a pattern for her web shop? We sat together and had a brain storm about pockets and sizes. Then I made my own bag.

Vanuit dit idee heb ik een map voor de winkel gemaakt en het patroon geschreven. We veranderden de vakindeling iets en het patroon "Op Stap" was ontstaan. Omdat Sandra ondertussen een winkel opende en we het allebei erg druk hadden duurde het even voor het allemaal klaar was. Het idee en het patroon verhuisden mee naar haar nieuwe winkel en inmiddels is het patroon uit! Te verkrijgen als patroon of stoffenpakket bij The Stitch Cottage! Daarnaast is er ook een korte cursus (3 avonden) om deze map samen te gaan maken, voor meer informatie, zie de web site van de winkel. Nieuwsgierig geworden? Het is de bedoeling dat Sandra het meeneemt naar de Patchwork en Quiltdagen volgende week in Rijswijk.
With this idea I designed a slightly different version for the shop and wrote a pattern "Op stap", which means something like "going out". Because in the meantime Sandra opened a new shop, the pattern and bag moved with her to the new shop and it took a while before we had everything ready. But it is out now! You can get the pattern or kit at The Stitch Cottage. I am also going to give a workshop from 3 evenings to make it!


Terwijl ik mijn map in gebruik had bleek dat ik nog steeds te veel kleuren applicatiegaren had om er in te laten passen. Dus heb ik mijn eigen map weer uit elkaar gehaald en er nog wat aanpassingen aan gedaan. Meer garenvakjes, een extra flanellen flap in het midden om wat op vast te kunnen spelden en een naaldenvakje. Deze week had ik eigenlijk tijd om een nieuwe rits te kopen en nu is hij echt af. Ik kan weer appliceren!
While I used my own bag I was not completely satisfied. So I cut the binding off and alternated it. More pockets for threads, a little needle case and an extra page of flannel fabric to hold appliqué parts. This week I finally had time to go, get a zip and finish it! I am ready to appliqué again!

16 opmerkingen:

Ik ben Wendy zei

Ziet er echt geweldig uit! Je staat toch wel als ontwerpster op het patroon vermeld he???

HUG, Wendy

katrien zei

Prachtig zo'n map.Zo heb je alles bij de hand.

jacq zei

Leuk zeg! Jammer genoeg is Den Haag te verweg om 3 keer te komen, en dagworkshop zit er zeker niet in? vind hem namelijk wel heel erg leuk!

quilting Jeannet zei

Handig Jantine, ik zag je op de website staan van de Stichcottage, misschien zie ik je nog in Rijswijk in het echie.

groetjes, Jeannet

Mama Monique zei

Mag ik het dit keer in één woord doen?

W*O*W!

ria vogelzang zei

Dat is echt een heel super-idee, Jantine! Dit wordt vast een succes!
Fijn weekend.

Mistea zei

Your bag looks very practical as well as beautiful - Enjoy

Margit zei

Man, wat ben je toch creatief!

Simone de Klerk zei

Prachtige map, met zo veel vakjes. Dat is toch wat me nodig hebben.
Proficiat met je eerste patroon!

Margeeth zei

Heel erg leuk geworden.

Mary zei

ontzettend leuk !!! ik weet nog niet zeker of ik naar Rijswijk ga, maar met zoiets weet je mij over de streep te trekken !!

teresa zei

This is fantastic Jantine!!! Wish I could come to your workshops!! Well done on your pattern. xx

SheilaC zei

I would love to buy this pattern, but didn't see it in the shop!!

SHeilaC

Paula zei

Love love LOVE your bag! It is SO cute and so perfect! Wish I could come and take a class to make it, I'm too chicken to make bags with zippers and things. Well done!

Anoniem zei

Prachtig ontwerp deze map en leuk dat er een patroon van komt.
zit álle vakjes te bewonderen

Alsnog proficiat (jonkie), mooie cadeaus, lief(waar) gedicht.

fijn weekend!! ...marian'ne m

Ellen zei

Heel mooi Jantine! Gefeliciteerd met je eerste patroon. Er zullen er vast nog vele mooie volgen!