maandag 15 februari 2010

Japanse Puzzel (What makes me happy Monday 6)

Ontbijten met een puzzel er bij. Ik kreeg een nieuw boek voor mijn verjaardag! Hoe groter hoe beter, dus zelfs in de Japanse Puzzels XXL maak ik alleen de achterste helft (hoe verder in het boek hoe groter de puzzels). Jammer van de eerste helft? Nee hoor, Esther is er ook gek op dus die mag de eerste helft maken ;-), die zijn nog steeds een stuk groter dan de kleinere puzzelboekjes.
Having breakfast with a puzzle. I got a new book/magazine with these puzzles. The bigger the better, so even though this magazine is Japanese Puzzles XXL I will only make the second half of them. But that will make Esther very happy as she loves them too and she will happily make the first half, which are smaller but still quite big compared to other puzzle magazines!

6 opmerkingen:

SheilaC zei

I don't think I have ever seen this type of puzzle before...
I love sudoku puzzles!! :)

SheilaC

mama'ritha zei

Ik ken deze puzzelsoort niet.
Veel plezier ermee.

Yvonne aka sommeke zei

Ik ga Sheila's reactie in het Nederlands moeten herhalen ...
Net als zij moet ik bekennen dat ik niet wist wat een Japanse puzzel was (ik heb al gegoogeld en gevonden) en dat ik ook gek ben op sudoku's!

Paula zei

That's really cool. I've never seen a puzzle like that. It looks like it could be pretty addicting! Happy Monday!

Margeeth zei

Oh leuk! Die puzzels stonden vroeger ook in een blad en toen was ik er echt aan verslaafd. Nu staan ze er niet meer in en doe ik ze eigenlijk nooit meer.
Sudoku is meer DH's ding.

Yvonne, Paula and SheilaC
As far as I know this kind of puzzles originates from someone making a picture on a building by selectively turning on the lights and this was (of course) in Japan.

Anoniem zei

Ik ken ze, mijn zoon maakt(e) ze. Ook hoe moeilijker/groter hoe liever.
Nee daar heb ik geen geduld voor :-)

Prachtig de onderlegger.
even nóg 1 gemaakt, snel hoor en knap.
EN hij past zo mooi bij haar machien qua kleur !!

MM