vrijdag 29 januari 2010

Wasberg

Wij proberen zoveel mogelijk op goedkope stroom te wassen. Verder was ik liever niet op zondag, dat is mijn rustdag. Dus dat betekent elke nacht een was in de machine en in het weekend inhalen. Af en toe was ik ook wel op dure stroom, anders kom ik er nooit doorheen. Vorig weekend waren we weg en ook deze week was ik overdag veel weg. Ik heb een paar nachten wel een was gedraaid maar dit is mijn badkamer op het moment. Het is maar goed dat er geen visite komt. Eigenlijk ook niet slim om het jullie te laten zien ;-). Gelukkig zijn we morgen bijna de hele dag thuis, je begrijpt wat ik ga doen.De wasmanden zijn zo vol dat het er niet meer in past en dus er naast ligt...
We try to do most of the washing on the hours the electra is cheaper. That is every night between 23h and 7h and on Saturday and Sunday. A few washes I have to do during the week, but I try not to do this too often. And with a weekend away last weekend and a busy schedule this week, this is what my bathroom looks like at the moment. My laundry baskets overflowing. I will be home tomorrow for a lot of the day, so you can guess what will keep me busy. 
Zou ik ook nog tijd hebben voor deze rommel op mijn naaikamer? Ik ben bang van niet. Bovendien is het ijskoud op zolder in mijn naaikamer, dus ik denk dat het daar nog even een rommeltje blijft. 
Do you think I will have time to tidy my sewing room? I am afraid not. It will have to stay until another time. Besides, it is so incredibly cold up in the attic, it will take hours to heat it up. So I think it will be a mess a little longer ;-). 
Aanstaande maandag ga ik iets heel leuks doen! Ik ga een basiscursus patchwork geven bij The Stitch Cottage! Met 6 deelnemers. Er waren zelfs wel meer belangstellenden, maar de vorige keer gaf ik hem aan 5 mensen en had ik mijn handen ook al vol. Dus ik ga eens kijken hoe het gaat met 6.  
Next monday I will start teaching basis patchwork lessons. I will have 6 people joining. I could have had more, but decided 6 was enough for now. Last time I gave the course (it was my first time) I had 5 and had my hands full. So I am really curious how it will go with 6.

14 opmerkingen:

Petra zei

Herkenbaar die was!! Ik heb ook achterstand..... bij mij zit de was in de wasmand, dat ziet er minder angstaanjagend uit. Maar de hoeveelheid is er zeker niet minder om.
Doei Petra

ria vogelzang zei

Jaaaa, af en toe zo'n berg was komt mij ook heel bekend voor......! (nog met z'n zessen in huis....- wel heel gezellig ... ;)...)
Wat goed dat je patchworkles gaat geven! Veel plezier en succes! En sterkte met je was morgen.....

mama'ritha zei

In het weekend hebben we goedkope stroom dus normaal was ik op zaterdag een heleboel weg.

Leuk, die foto van jouw wasberg. Kun je geen electrisch kacheltje op je naaikamertje zetten?

Veel plezier aanstaande maandag. Kijk je daar niet ontzettend naar uit? 6 is best veel...
Succes.

Aritha

teresa zei

Good luck teaching your patchwork class. I hope it goes well and you have a lot of fun. Have a great weekend. xx

Yvonne aka sommeke zei

Onze wasbak staat in een kast. Als 't overloopt, duw ik de kastdeur maar toe!
Amuseer je als juf bij the Stitch Cottage, hé!
En voor nu : goe weekend (met of zonder was)

Kris zei

Good luck with the washing! Wow! You teach patchwork, I'm so impressed. Hope you have fun!

Marielle zei

Hoi Jantine de achtergrond van de love is, is iets feller als de DNL quilt en de stof is iets grover. Het past heel mooi bij elkaar, maar net weer andere, ik ben gewoon dol op de groene kleur dus het er verschillende lappen van liggen :-)
Het was probleem is heel herkenbaar, ik heb sinds kort een 7 kilo trommel en dat scheelt een hoop, gaat veel meer in waardoor er minder wassen gedraaid moeten weorden en vrijwel alles weer op goedkope stroom kan

Margit zei

Leuk om eens te zien, dat bij een ander ook de was wel eens overstroomt...

Mary zei

gelukkig heb ik een washokje, met een deur ... en met 3 personen kun je ook veel was genereren, dus hier ook af en toe stapels!!
Succes met het geven van de cursus, leuk zeg !
goed weekend !

WilmaKuin zei

pppffff.... die was houd nooit op!!

Inge Slaats zei

Ooohhh wat een berg was! Klaar nu en lekker aan het uitrusten?
Wat leuk dat je cursus gaat geven in de Stitch Cottage. Veel plezier hè morgen, lijkt me hartstikke leuk.
Fijne zondag verder!

Groetjes,
Inge

conny's quilts zei

hahaha die was....ik herken die bergen, gelukkig heb ik op zaterdag al goedkope stroom want nadat onze wasmachine 's nachts een keer in de brand is gevlogen was ik nooit meer 's nachts!!!! Mooie quilt voor je zoon. Als ervaren juf lukt het je vast ook wel om patchworkles aan 6 personen te geven! Succes!

Margeeth zei

Rammelen jullie dan 's nachts je bed niet uit door de centrifuge? Ik heb ook een tijdje 's avonds de wasmachine op 6 uur pauze gezet zodat het de volgende ochtend klaar was, maar op verzoek van DH doe ik dat niet meer (ik scheen de enige in het hele gezin te zijn die er gewoon dwars doorheen sliep).
Veel succes met het lesgeven, ik heb bewondering voor je dat je daar het geduld voor hebt.

Mirjam zei

Zo was het vanmorgen bij ons ook.... De hele bijkeuken vol en lekker wassen!!!
Ik vind je logcabinblokken een paar blogjes hierboven zulke mooie kleuren hebben!