maandag 18 januari 2010

Sssstttt.... (Makes me happy monday)


David zit dit jaar in groep 3 en leert lezen. Hij pikt het snel op en vindt het heerlijk. Bert Jan klaagt dat hij niet meer rustig de krant kan lezen omdat David probeert de koppen te lezen, ook al ligt die op z'n kop, en het lukt hem nog ook. 's Avonds in bed nog even lezen, in het hoekje achter de stoel op de zachte kussens of in de stoel. Overal kun je David vinden met een boek.
Schrijven begint hij ook al te leren, kijk maar. Wat denken jullie, zou ik dan toch nog een echt leeskind krijgen, zoals ik zelf vroeger was?  

David started in the 3rd group this august and that is the year you will learn to read and write. He is doing it very good, quicker then most kids are. He is enjoying books everywhere. Bert Jan complaints he can't read the newspaper quietly as David reads the headlines upside down if he has to and BJ needs to wait turning the paper until he is finished. He is also starting to write. 
Even though there are some grammar and spelling mistakes in his words he attempts quite long ones ;-). Do you think my third child will at last get the reading child like I used to be?

15 opmerkingen:

Margeeth zei

Heerlijk, leeskinderen, ik heb er twee! Zelf was ik vroeger ook een leeskind en ben opgegroeid tot leesvrouw. Alleen DH is geen leesman, dus die begrijpt er niets van, van al dat gelees.

Hennie zei

Goed zo David ! ! !
Groetjes Hennie

Kris zei

Nice! I love to read and spent most of my childhood reading!

Nelleke zei

hallo Jantine ben maar blij dat je kind lezen wil.Zullen de bibliotheken ook blij zijn want hier bij ons klagen ze over te weinig nieuwe leden en ik vind dat zo jammer,omdat ik ook een lezer van kind af aan ben geweest herken ik je zoon als hij zo met de benen over de leuning ligt was mijn favoriete houding ook.groetjes Nelleke

Nicole zei

Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit! Ik vind het een groot goed als een kind van lezen houdt, want dan leren ze vanzelf allerlei dingen over de wereld, en vergroten hun woordenschat.

Aritha V. zei

De foto's zeggen genoeg! Fijn, zo'kind!

Mistea zei

Looks like you may just get your reading child. It is always good to see children choosing to read - my nephew spent most of Christmas day with his eyes glued to the pages of his new book. Enjoy

anneke zei

ondanks de goede opleiding die ze krijgen, leest geen van m'n kinderen gráág... dat was vroeger voor mij wel anders, maar toen was er wel veel minder afleiding in de vorm van tv, computer, handspelletjes etc.

Maar heerlijk, ze hebben zo veel te ontdekken als kinderen eenmaal kunnen lezen. Dat gun je ze allemaal!!

Even niet geweest en er was gelijk veel te lezen: wat een mooie ridderquilt heb je genaaid! Bijzonder en heel leuk zo'n quilt die je met elkaar maakt. Heel stimulerend voor jezelf ook, denk ik.

groetjes

ria vogelzang zei

Wat heerlijk als je kind zo van lezen houdt...... Goed voor z'n ontwikkeling!
Geniet er maar van. En wat een lieve foto's!

Cheryl zei

Yipee for your little guy. It's so much fun to watch them growing and learning. Love that picture of him in the chair reading....priceless!!!!

gerda zei

wat een heerlijk plaatje!!! daar wordt toch iedereen vrolijk van ;0))
en wat een heerlijk handschrift..dit briefje goed bewaren...

Marianna zei

O wat leuk jantine! ja hoor zo'n kind wordt een echt leesknd! Gegarandeerd! Ik zag je reactie op mijn blog, maar kan je niet mailen vandaaraf. Kun je mij privé een mailtje sturen op craftluv@upcmail.nl, zodat ik jou terug kan mailen. Ik ben wat beperkt qua nlog mogelijkheden hier op de ziekenhuis PC's. Hoop dat je het niet erg vind dat ik je dit vraag! Beetje omslachtig he!
Groetjes, Marianna

Marianna zei

oi jantine, ja hoor david wordt een echt leeskind. dat zie je toch..is ie nu dus al LOL! ZXag je reactie op mijn blog net maar kan je niet direkt zo mailen via jouw blog. Lukt niet met inloggen en ik zie je mailadres zo niet. beperkingen van de zkh PC's denk ik! Wil je me ff privé mailen op mijn craftluv adres (staat ook gelinkd op mijn blog). Hopelijk vind je het niet erg dt ik je dit vraag! Weet ff niks anders hoe dit op te lossen LOL! Groetjes, Marianna

Levin zei

the last ones seem to be in a hurry to catch up to their older siblings. louis was mad keen to start learning to read even before he had started school because he wanted to be big like his brother. even now he likes to practice, practice, practice so he can get better and better.
i hope his love of reading lasts forever - i love that photo of him behind the couch in the cubby :)
l
x

Anoniem zei

heerlijk zo'n kind leren lezen en schrijven.
Ja ik denk dat dat wel goed komt !!;-))

Toen mijn zonen naar de labaratorium school gingen werd alles aan tafel geanaliseerd, de jam, de boter, slaolie etc.
Je zou niets meer durven eten.

mooie gezins foto, uniek in de sneeuw op je paasbest.

MM