woensdag 6 januari 2010

Chocola






Elke keer als ik aan het naaien ben heb ik er een doosje vierkantjes naast staan. Bruin en beige. Wat ik daarmee doe? Als ik een naad klaar heb naai ik deze lapjes aan elkaar in plaats van het werk onder de machine uit te trekken en de draden af te knippen. Daarna kan ik het werk los knippen en weer verder naaien. In plaats van lange draden aan het begin en eind van mijn werk heb ik zo iedere keer twee lapjes aan elkaar genaaid. Dit idee zag ik bij Bonnie bij haar leader-ender quilts. Zo naai je ongemerkt hele quilts. Wil je meer hierover lezen, moet je even op haar web site zoeken.

Every time when sewing I use Bonnies leader-ender idea. I have 2 inch squares in brown and beige and instead of pulling my sewing from the machine I will sew two squares together. Then I will be able to remove my sewing and cut the thread between the sewing and the squares. I am able to sew on without having loose threads at the beginning and the end of my work. If you want to know more, check Bonnies web site for leader-ender projects.

Van de vierkantjes maakte ik 4-patches en ook naaide ik driehoeken aan elkaar. Dit was ook een heerlijk werkje als je even zonder nadenken lekker wilde naaien. Vorige week had ik na al dat met de hand naaien en borduren zin om even tempo te maken op mijn naaimachine. Mijn arm had het gehad met handwerk. Toen heb ik al deze vierkanten gemaakt. Wat het wordt? Ik vind het patroon Jacobs ladder al jaren schitterend. Toen ik Bonnies leader-ender quilt zag met dit patroon wist ik dat ik die wilde maken. Zie je de tekening? Het wordt nog wel groter dan op deze tekening, maar ik ben door mijn bruine vierkantjes heen.


It was also a lovely project when you just want to sit behind your machine and sew. So I did! Last week, after all the hand sewing and stitching my arm got tired and I felt the need to do some mindless and fast sewing. I made all these squares. There are more then 80 and there will be more, but I ran out of brown squares. You can see the pattern on the sketch. It is based on one of Bonnies quilts and called Jacobs Ladder.





17 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat een leuk patroon! En je gebruikt er ook heel lieve stofjes voor!
Van haar heb ik ook geleerd hoe je ketting-naait. Dan kun je echt heel snel opschieten!
Ben benieuwd naar je vorderingen.
Groetjes.

Cisca zei

Wat een leuke quilt zal dat worden, ik ben benieuwd hoe hij is als hij in elkaar is gezet.
Dat lijkt me een handige tip voor machine naaisters, jammer genoeg niet voor mij, want ik zet alles met de hand in elkaar. Al ben ik weleens jaloers op de mensen die een quilt op de machine maken als er zo vlug een quilt genaaid is. Maar het lijkt me ook erg moeilijk om de puntjes precies op elkaar te krijgen.
Groetjes, Cisca

Yvonne aka sommeke zei

Leuk idee Jantine!

Anoniem zei

gezellig dat je er weer bent na een lekkere 'hang' vakantie.

Ik heb erg moeite om op te starten na zulke dagen !!;-)

Lekkere warme kleuren voor een mooi quilt.
Handig om het zo te doen, scheelt tijd/wek

MM

Khris zei

Bonnie is terrific isn't she...very clever lady...hugs Khris

quiltlodge gerda zei

Oei, ik moest eerst wel even nadenken wat je er mee bedoelde hoor. Maar toen het muntje viel vond ik het ook een heel goed idee. Mooie quilt wordt het trouwens!

Judith zei

Oh dat ziet er wel erg mooi uit. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Marielle zei

Dat word schitterend!
Ik heb de volgende stap van DNL quiltalong geprint en ben nu aan het bedenken hoe ik dat moet doen, want met de groene ondergrond werkt een lichtbak niet echt.
Dus daar ga ik me zondagmiddag maar eens op storten. Ik ben trouwens al bezig met blok 13, dus aardig bijgebleven

Margeeth zei

Mooi, Jantine. Ik maak zelf ook altijd gebruik van deze methode, heb inmiddels een hele stapel dubbele fourpatches liggen. In het quiltweekend ga ik er een top van naaien (ga jij daar trouwens ook heen?).

Inge Slaats zei

Móói Jantine! Heerlijke kleurtjes, ik word daar vrolijk van en krijg er in ieder geval een warm gevoel bij(ik ben dol op chocola, vandaar denk ik.

Groetjes,
Inge

Mary zei

wat een simpel patroon te weeg kan brengen als je het gaat ordenen op een bepaalde manier !! leuk hoor !

Tineke zei

Jantine, het is echt een hele fijne techniek. Wat je zei is helemaal waar. Je maakt ongemerkt een behoorlijk aantal vierkantjes. Ik doe het zelf al jaren en het werkt perfect. Je gebruikt prachtige stofjes, ze doen inderdaad denken aan chocolade. Veel plezier met naaien hoor! En een fijn weekend natuurlijk.

Mama Monique zei

haha! Snap werkelijk geen snars van wat je hier nu allemaal neer hebt gezet. Wie weet kom ik daar in de verre toekomst ooit nog eens achter ;o)

Vind het trouwens wel enorm mooie kleuren die je hier laat zien.

Caroline zei

Op onze quiltbee werken we gezamenlijk aan mijn quilt, hij is groot genoeg om ieder een punt te nemen. groetjes Caroline

Christine zei

Love the pink and brown.

cheers
Christine

qm zei

wat een mooie kleuren.
het wordt erg mooi

SewAmy zei

this is going to be gorgeous. I love the pattern and the fabric.