woensdag 2 december 2009

Verliefd?

Allereerst allemaal heel hartelijk bedankt voor alle lieve woorden na het overlijden van mijn opa. Het leven wordt weer een beetje normaal. Verdriet wordt langzamerhand verdrongen door 100en heerlijke herinneringen! Ik ben het oudste kleinkind en heb het vaakst bij mijn opa en oma gelogeerd (wij woonden ook het verste weg). Eerst op de boerderij, later in de bungalow, zelfs nog toen mijn oma al overleden was en ik een vriendje had. Bovendien heb ik van mijn oma de liefde voor het handwerken gekregen. Zij was een ster in breien en boeken lezen tegelijk! Ik heb dat ook geleerd ;-).
First of all, thank you for all your kinds words about my grandfather. Life is getting normal again and happy memories come floating in my mind. I am the oldest grandchild and the one who stayed with them overnight the most (we lived the far-rest away too). First I stayed at the farm, later at a bungalow, even after my grandmother died and I had a boy friend. Besides, my grandmother gave me my love for sewing, knitting etc. She was a start at knitting and reading at the same time. I mastered that too ;-). Weet je nog dat ik vertelde log cabins te gaan naaien in januari op ons quiltdagje? Ik vertelde dat ik verliefd was, op het boek en op de quilt. Nou, ik kon het niet laten alvast uit te proberen hoe het zou worden, log cabinblokken van stroken van 1 inch breed. Nu is het geen verliefdheid meer maar echte liefde!!!
Remember I had a crush on this book with small blocks and especially the log cabin quilt. I was going to start at our quilting day with the bee in January. But I couldn't resist a little try on those blocks with 1 inch strips. Now its not a crush anymore, but love!
Ik heb ook al een systeem bedacht ;-). Elke keer dat er blokken klaar zijn, gaan ze in deze bak. Die neem ik mee naar mijn strijkplank. Daar strijk ik de stroken open, snij ze op maat en dan gaan de blokken waar een lichte strook aan moet in het witte bakje en de blokken waar een donkere strook aan moeten in het blauwe bakje.
I have a system too ;-0. Every time my blocks are done I put them in this box, take it to my ironing board, iron them, cut them and then I will put the blocks who need a light strip in the white container and the blocks that need a dark strip in the blue box. Dan neem ik een weer strook en naai daar achter elkaar blokken op vast.
Then I take another strip and sew blocks on a row unto it.
Mijn stroken zitten natuurlijk ook gesorteerd; in een vakkenbak van IKEA.
Of course my strips are sorted too. In a carry container from IKEA.



David heeft veel playmobil, te veel, vindt hij zelf. Na overleg hebben we besloten de boerderijspullen te verkopen en dat geld te sparen voor de goederentrein van de kleine lego. Dus wij alles bij elkaar zoeken, misschien kan het dan nog net op internet voor Sinterklaas. Maar grrr, we missen een drager voor het dak en zo is hij niet compleet. Ik heb al twee keer alle bakken speelgoed overhoop gehaald, zo'n peiler kan toch niet kwijt zijn. Maar nog niets gevonden. Ik heb nu een chocoladeletter uitgeloofd voor de vinder ;-) Kom je ook helpen zoeken?
We wanted to sell this farm but are missing one pillar for the roof. I serached all the toy boxes twice already and promised a chocolate letter for the person who finds it. Want a try?




11 opmerkingen:

Levin (and Emily) zei

I'm sorry to hear about your grandfather. i remember when i was young, i thought it would be easier to deal with death when people got older, but with my mum and dad getting older (dad just turned 80) i realise that there is never a good time to lose someone you love.
i love your log cabin blocks - the colours are beautiful.
and goodluck finding the final piece to the farm - there must be a special place for all those 'bits' that go missing from all our houses.
l
x

Margeeth zei

O ja, tenenkrommend, nét dat ene onderdeeltje van speelgoed wat kwijt is. Dat ding ligt natuurlijk niet in een bak speelgoed, maar op een hele logische plaats, zoals als boekenlegger in een boek of zo. En de tijd die jij er mee kwijt bent....

In de intermediair stond ook een leuk stukje over playmobil en dat daar altijd dingetjes van kwijtgaan: "de miniaapjes hebben nano-babyaapjes".

Ik waarschuw maar alvast, bij lego is het nog een paar graden erger qua kwijtgaan omdat je daar alles zelf van moet bouwen. Wij hebben nu al wekenlang bouw- en zoek-sessies om alles weer bij elkaar te zoeken. Mijn kinderen hebben trouwens ook allebei een legotrein, flink goedkoper gekocht via Marktplaats.

Nelleke zei

hallo Jantine wat heb je alles goed geordend in de bakken ben benieuwd hoe de log cabin straks eruit gaat zien.Ik hoop dat je het ontbrekende stuk nog zult vinden.fijne sinterklaas gewenst met de kinderen van Nelleke

Yvonne aka sommeke zei

Zo, hier ook weer bijgelezen!
En weer wat moois gezien : prachtige LC-blokken, logisch dat je daar verliefd op werd, schattige aapjes en ... Sandra op de bee!
Succes met de zoektocht!

quilting Jeannet zei

Die Log cabins zien er erg leuk uit Jantien, het blijft een enorm leuk blok met veel mogelijkheden, bij mij staat er nu ook weer één van een BEElid.

groetjes, Jeannet

quiltlodge gerda zei

he verdorie, wat jammer nou. Ik hoop dat je of iemand anders die peiler snel vindt. Desnoods nog voor de Kerst. Maar door het jaar heen wordt er ook altijd veel lego via marktplaats aangeboden en gevraagd, dus wie weet. Prachtige LC blokken, ik ben ook een grote fan van de LC. I heb een boek waar allerlei vairaties in staan en daar kan ik uren in kijken. (Ja, nu nog maken. Ik weet het)

Handmade by Mai zei

Gecondoleerd met je opa, het is wel heel fijn om zoveel mooie herinneringen te hebben. Je logcabin systeem ziet er veel belovend uit. En wat betreft de palymobiel gewoon verkopen en erbij vermelden dat het niet compleet is. Alhoewel het uiterst vervelend is.

Anoniem zei

Ach ja heel verdrietig een grootouder verliezen. Fijn dat je zo veel mooie herinneringen hebt.

Prachtige blokken en knap gedaan.
handig systeem, snap er nu al niets meer van als niet quilster!!;-)
Heb dus grote bewondering daarvoor.

O ja, hup AL die dozen weer door. Dat ken (de) ik. Kwam je ook weer dingen tegen die je kwijt was. Ik vond vaak de enkele sokken terug die dan ondertussen weer te klein waren, maar niet dat éne onderdeel.

pssst ben gek op dat soort speelgoed en koop af en toe nog een doosje voor mij zelf !!;-)

marian'ne m

Mama Monique zei

En.. nog gevonden? ;o)

Geen idee hoe of wat jenu precies bedoelt met al je gesorteer en gestrijk en ge... maar het ziet er in ieder geval wel erg "handy" uit.

Succes er mee!

anneke zei

jij bent wel heel geordend, zeg! je log cabin blokken (veel alweer) zo netjes in een systeem en dan die playmobil!! bij mij zwierf dat altijd over verschillende kinderkamers + speelkamer. Dus volgens mij is er nooit iets nog compleet... Een zo'n pijlertje kwijt vind ik al bewonderswaardig weinig. Maar wel balen natuurlijk :-)

groetjes

Inge Slaats zei

Even een poosje niet hier geweest, zit ik vervolgens een half uur te kijken en te lezen. Het is weer de moeite waard hoor. De logcabinblokken zijn schitterend, ik zou er ook zomaar verliefd op kunnen worden. Helemaal mijn kleuren.
Wat lief schrijf je over je opa en oma. Heerlijk als je zulke herinneringen hebt.

Groetjes,
Inge