maandag 21 december 2009

Vakantie!!!

Vanmorgen word ik tegen half negen wakker van een auto in de straat die niet weg kan komen door de sneeuw en maar gas bleef geven. Na een goede nacht (hoewel ik wel een paar keer wakker was van een hoestende Lucas) kon ik niet meer in slaap komen en ben ik maar naar beneden gegaan. Dat gebeurt niet vaak, dat ik om half 9 de eerste ben. Het is inmiddels een uur later, David kwam er om negen uur uit en Lucas komt nu net naar beneden. Hebben we vakantie of niet? De meisjes zijn nog steeds erg stil (een van mij en een logé)
This morning I woke up from a car in the street that could not get away because of all the snow. It was about half past eight! When I came downstairs, I was the first to be awake. Around nine David came down and just now, at half past nine, Lucas. The girls are still very silent (one of mine and a visitor).

Gisteravond ben ik met Lucas naar Herman Boon(een christelijke cabaretier) geweest. Ik zou met een vriendin, die het met de sneeuw niet aandurfde. Omdat wij vlak bij de snelweg wonen en de voorstelling in een kerk was die ook nagenoeg aan de grote weg stond, bleef ik twijfelen of ik niet toch zou gaan. Toen Lucas van het logeren terugkwam en met afgunst in zijn stem vertelde dat een meisje van het logeerweekend (speciaal weekend voor kinderen met Autisme) naar Herman Boon ging, heb ik nog één keer de computer opgestart om de buienradar goed te bestuderen. Daarna besloot ik het te wagen. We hebben een heerlijke avond gehad, wat hebben we veel gelachen! Op de snelweg was het rijden met een slakkengangetje (nou ja, de heenweg 70 en de terugweg 50) maar het was de moeite waard!
Last night I went to Herman Boon with Lucas. This is a Christian cabaretier and we had a lovely night with lots of laughter. A friend was supposed to come with me, but she didn't dare brave the roads because of all the snow. As we live just beside the highway and the church was too, I doubted the whole afternoon about what to do and just at the last moment decided to go and take Lucas. HE just came home from a weekend for kids with Autism and told with a bit of jealousy about a girl who was going to go to Herman Boon. That was my moment! I checked the weather and told him he could come! You should have seen his eyes!


Weet je nog dat ik vertelde over de schitterende letterlap van de letter J en dat ik het patroon aan het verbouwen was? Dat is inmiddels afgerond, ik heb het patroon rechthoekig gemaakt in plaats van vierkant, een paar motieven weggelaten, andere letters en motieven toegevoegd tot ik tevreden was. Toen snel naar de website van Crownstitches gespoed, een grote lap Belfast naturel linnen besteld en 9 strengetjes DMC 115. Wat een service! Het linnen was niet op vororaad, ik kreeg direct een mailtje. Hoewel ik bijna niet kon wachten, besloot ik dat toch maar te doen en daar heb ik geen spijt van gehad.
Het patroon en het linnen heb ik gerasterd in hokken van 50 x 50 kruisjes. Zo kan ik altijd controleren of ik goed zit. Natuurlijk kon ik het niet laten om gelijk te beginnen. Het is heerlijk niet steeds van kleur te hoeven verwisselen en soms kan ik het in het schemer beter zien dan mijn applicatiewerk. Voor ik het wist was mijn eerste strengetje al op en de grootste letter af. Is die niet schitterend?
Remember I told about this pattern with all the J's. I redesigned it and couldn't resist starting on it. It is stitched on Belfast natural linen with DMC 115, definitely my favorite color! I bought these at Crownstitches and am marvelled about their custom services! I made a raster of 50 x 50 crosses on my pattern and linen so I will be able to keep my count.

Ik durf het bijna niet te vertellen, maar vorige week had ik al weer wat gewonnen, deze keer bij Margeeth. Zij organiseerde een give away voor haar 888e bericht. (888, denk je eens in hoeveel dat is. Ik zit op 199 en vind dat al veel) Dit getal zou geluk brengen. Nu was 8 altijd al mijn lievelingsgetal. En hoewel ik niet in dit soort dingen geloof won ik toch ;-). Ze had een schitterende agendahoes gemaakt voor een 2010 agenda. Omdat ik al zoveel gewonnen had en bovendien net een agenda naar mijn zin gevonden had, mailde ik haar dat ze wel een ander mocht blij maken met de agenda. Dit weekend vond ik dit in de bus. Want tenslotte had ik gewonnen. Dank je wel Margeeth! De fibercard is prachtig en nog wel in mijn lievelingskluer, rood. Ik heb hem al heel wat keertjes geaaid. En het schitterende Kaffe Fassett stofje past prima in mijn verzameling!
I hardly dare to tell, but I won another give away. At Margeeths blog. It was because of her 888th post. (just imagine 888 posts. I am at my 199th and find that a lot already!) She made a beautiful diary cover, but as I just found my perfect 2010 diary and had won a lot already, I told her to make someone else happy with this lovely diary. TO my surprise I found this beautiful fiber card and a Kaffe Fassett FQ at the mail this weekend. Thank you very much Margeeth!
De stapel blokken van mijn Butterfly Garden groeit ook gestaag, ik laat die naaimachine nog even onder haar kap ;-).
My pile of finished Butterfly Garden gets bigger by the day, I will leave my sewing machine under her cover a bit longer.

Aan de sneeuwpret komt geen einde, wat heerlijk dat het nu net vakantie is!
There is no end to the snow fun, how wonderful we have our holidays just now! (Snow is getting rare in this country, it might be the only snow we get for the winter)



8 opmerkingen:

teresa zei

Hi Jantine, the photos of the snow are so beautiful. I love catching up with you on your blog... Have a wonderful Christmas and enjoy the time with your family.. xxx

ria vogelzang zei

Leuke sneeuwfoto's! Maar goed dat je heelhuids bent thuisgekomen met die sneeuw. Het is heerlijk om te zien, maar de weg op moeten, vind ik wat vervelender....
Gefeliciteerd met je agendahoes. Echt een leuke! En wat een supermooie geborduurde J!!!
Geniet nog van je leuke werkjes en van de vakantie! Gezellig alle kinderen thuis! Groetjes.

Nelleke zei

hallo Jantine fijn te zien dat de kinderen het zo naar de zin hebben met de sneeuw.En je borduurwerk zal erg mooi worden ben benieuwd hoe het worden zal maar we zullen het op de voet volgen.fijne dagen voor jou en je gezin gewenst van Nelleke

Béa zei

Snow, snow and snow again brrrrrr !
Your cross stitched letter is amazing !!!!!!
Merry Christmas.

Margeeth zei

Nou, ik ben toch blij dat de slakken in mijn tuin niet zo hard lopen als wat jij een slakkengangetje noemt... Het lijkt natuurlijk ook alleen maar langzaam, als je gewend bent om normaal altijd 100 te rijden, dus is 50 net alsof je 'stilstaat'.
Fijn dat je de kaart mooi vond, heb je al geraden wat het voorstelt (of stond dat misschien achterop de kaart)?

Inge Slaats zei

Wat leuk Jantine om bij het openen van jouw weblog meteen de prachtige kerstquilt te zien. Ik vind hem supermooi.
Ook je geborduurde letter is schitterend. Het is dat kruissteekjes borduren niet "mijn ding" is (sorry voor dit irritante gezegde, maar ja, het komt er lekker makkelijk uit LOL), maar als ik dit zie, zou ik bijna zomaar overstag kunnen gaan. Nee hoor, ik kijk liever, ik begin er mooi niet aan, heb al genoeg te doen.......
Aardig van Margeeth om zo'n mooie fibercard te sturen, ook het lapje is prima.
En dan tot slot: gave sneeuwfoto's!

Van mij voor jou: fijne kerstdagen, een supergezellige jaarwisseling en een heel vrolijk, gezond en kreatief 2010!

Groetjes,
Inge uit Eindhoven, je weet wel, ook een beetje een lurkende QK sinds ze een weblog heeft.....

Mama Monique zei

Ja, heerlijk hé? Die sneeuw? Ook hier zijn we er lekker mee verwend ;o)

Gefeliciteerd weer met je prijs. Lekker toch, dat je zo'n bofferd bent?

En top dat je toch naar Herman bent geweest. Ik heb al veel over hem gehoord, maar zelf ben ik nog niet naar hem toe geweest. Wel hebben we hier een (geleend) cd-tje van hem liggen. Klinkt gezellig hoor! ;o)

Marielle zei

Herman Boon vind ik ook erg leuk, het is al weer een paar jaar geleden dat ik hem voor het laats zag. Vindt Lucas het logeren leuk? Nathan zou ook kunnen gaan logeren, maar ik twijfel en twijfel of ik het wel moet doen. ben bang dat hij dan juist nog meer uit zijn doen is de rest van de vakantie als hij eerst gaat logeren en aan het eind van een vakantie is juist gewend aan vrij zijn en weer heel gezellig.