donderdag 17 december 2009

Sneeuw en vlinders


Vanmorgen om half 8, toen Lucas naar school moest.
This morning at 7.30 am, when Lucas had to go to school....












BJ suggereerde dat op onze slaapkamer wel een quilt zou kunnen hangen in plaats van het aap-noot-mies dat er al 15 jaar hangt. "Heb je nog een quilt die daar zou passen?" Nee dus, en dat terwijl ik altijd roep dat ik nergens wat kan hangen, wat wil ik dan ophangen? Nou dat was snel bedacht. Mijn Butterfly garden zou qua kleuren schitterend passen. Alleen... met z'n 9x9 blokken is het veel te groot.
Dus ik aan de sjouw, eerst mijn kamerscherm cq ontwerpwand naar beneden. Dan mijn doos met alle blokken. BJ vond de kleuren mooi, vooral ook het blauw (ik gebruik volgens hem altijd al rood en groen). Dat is een mooie start. Ik heb het hele weekend gepuzzeld en ik ben er uit. Dit gaat het worden. Een quilt van 7x7 blokken. ZOnder rand, dat past niet en bovendien vond BJ het zo mooier. Ik denk ik ook... Alleen nog bepalen wat voor kleur bies, maar dat doe ik pas als het klaar is.
Nu nog bedenken wat ik ga doen met al die overgebleven blokken, maar daar komt vanzelf een plan voor, er borrelt al van alles.
Alle oude stickers zijn er af gehaald, de blokken zijn opnieuw genummerd. Ik heb ineens al een veel groter deel van de quilt klaar dan ik dacht. Wat nog niet af was is weer in de betreffende tassen gestopt. Borduren in een tas en applicatie in een andere tas. De naaimachine is weggezet (wat mij betreft tot na de kerstvakantie) en nu heb ik tijd en ruimte om lekker aan die kleine werkjes te werken de komende weken.
When BJ asked me if I had a quilt to hang in our bedroom I had to confess I didn't. Why do I always complain about not being able to hang quilts everywhere if I do not even have one finished ;-).
I had this Butterfly garden quilt in mind, but with 9x9 blocks it was going to be way too big. So I started redesigning. Took my design wall downstairs, all the blocks too and hanged and changed blocks for the whole weekend. Had a lot of fun with it! DH (BJ) loved the colors, so I could go on with it. This is what it is going to be, 7x7 blocks without a border (that doesn't fit on the wall and DH loved it without a border). SO I have a lot less blocks to finish then I thought. I moved away my sewing machine and will be stitching and appliquéing blocks for this quilt the upcoming weeks!
What to do with the remaining blocks? I have lots of plans brewing, but that will have to wait.



Met dit blokje zit het niet mee. Maakte ik bij een vorig blokje in twee avonden 201 knoopjes, bij dit blok komen er steeds knopen in mijn draad waar dat niet gewenst is ;-(. This little block is causing me lots of trouble. With a previous block I made all these knots in two night without any problem, with this one the tread keeps getting knots on places I don't want or need them ;-(.


Op Teresa's weblog zag ik deze kleine kerstverlichting en ik zag ze al in mijn sinterklaas quilt op een boom hangen. Ik vroeg haar waar ze ze gekocht had. Dat wist ze niet meer, maar ze was zo lief om aan te bieden dat ze het wel wilde opsturen. Of ik nog mneer nodig had? Ja, ik wist wel wat, ik wil dat whisper weft wel eens uitproberen wat ze in Australië achter stitcheries strijken.
Van de week kwam een envelop. Met het mooie strengetje lichtjes en een groot stuk whisper weft! Dank je wel Teresa!
When I saw those Christmas lights on Teresa's blog I asked her where she bought them. I could picture them in my Sinterklaasquilt in a tree. She didn't remember but offered to send me what was left. If I needed anything else? I knew straight away, I would love to use this whisper weft you hear all Aussies talk about for using behind stitcheries. And she didn't send me a small piece to try, it is an amazing big piece. I have to think of something to stitch now. Thanks again, Teresa!


Bij IKEA heb ik mijn slag geslagen vanmorgen. Deze twee dekbedden waren, ongeacht de maat, maar 9 euro per stuk. Ik heb er twee van 240 bij 220 meegenomen, zo goedkoop vind ik de stof niet op de markt en het ziet er uit als mooie katoen.
I took those duvet covers with me from IKEA. They were very cheap, I will cut into them and have lots of beautiful fabric (size 240x220) for hardly anything.

8 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

Slim gedaan bij Ikea en wat een beeldschoon Kerstquiltje zag ik daar in je vorige berichtje!

quilting Jeannet zei

Mooi, je butterfly, jij bent ook altijd bezig he ? grappig te zien dat het nu iets heel anders wordt en toch ook weer mooi.

groetjes, Jeannet

teresa zei

You are welcome Jantine.. I love your Butterfly Garden quilt.. it is gorgeous. The header on your blog is perfect too. xx

Mama Monique zei

Ik denk werkelijk dat het quilt prachtig zal staan bij je gequilte sprei. En wat lief van Theresa! Ze is net zo behulpzaam als jij eens voor mij bent geweest ;o)

Mag ik je alvast een goed weekend toewensen?

Mama en zo zei

Lang leve Ikea :-)
Enne...Matthijs is druk bezig geweest deze week en ik heb nu mijn eigen bureau op zolder en dus plek voor de naaimachine (nu nog een nieuwe machine, want die van mij is overleden en heb al weken die van mijn moeder hier staan...) Maar goed, ik werk weer wat meer dus er kan weer wat gespaard worden ;-)
Fijne vakantie!

ria vogelzang zei

Leuk die sneeuw-foto's van Lucas! Heerlijk he, die sneeuw?!
Mooi dat je je butterfly-quilt aanpast naar de plaats die je hebt. Vind ik een super-idee! Ben benieuwd hoe het straks lijkt!!
Geniet van je mooie, goedkope (ook belangrijk, toch??) dekbedovertrekken!
Fijn weekend en groetjes.

Yvonne aka sommeke zei

Je kerstquilt vergeten? Hoe kan dat zeg, zo'n mooie (ik zag je er aan quilten tijdens 't quiltweekend in Elst)

Lief van Teresa, die lichtjes zijn schattig zeg!

('k Ben niet geslaagd bij Hema :-()

Fijne zondag nog!

anneke zei

lekker he die sneeuw; de kinderen genieten er nog meer van! behalve onze DD1, die reist veel op en neer en heeft daarom nog wel wat moppers...