donderdag 10 december 2009

Sinterklaas

Ja, jullie dachten dat de beste man al vertrokken was, hè? Nou, niets is minder waar. Gisteravond kwam hij bij Anita thuis een hele krat vol pakjes brengen, voor elk "quiltmeisje" één zelfgemaakt kleinigheidje mét een gedicht. We hebben dolle pret gehad. De gedichten waren niet voor de poes, in de meeste gevallen zo'n A4tje vol met woorden, soms grote letters, soms hele kleine letters en de cadeautjes schitterend. Ik heb helaas vergeten alle mooie cadeautjes op de foto te zetten, wat dom van me.
Uiteraard was er ook lekkers aanwezig, echte Zweedse koekjes en een soort glühwein uit Zweden van de gastvrouw, taart en koeken vanwege jarige dames en uiteraard chocoladeletter(tje)s.

Dit is wat ik kreeg, een schitterend mandje met precies mijn kleuren. Toen ik dit stukje in het gedicht las: Maar bij het lezen van de kleuren beige en rood, schrok hij zich helemaal dood.... het zweet brak hem uit en hij begon te beven, deze lajes had hij allemaal aan Jantine weggegeven!" wist ik genoeg. Dit kwam van Wendy, al jaren mijn quiltvriendin en inmiddels meer dan alleen maar gezellig quilten vriendin. Sinds een tijdje heeft ze zich gezellig bij onze bee aangesloten en ze past er helemaal tussen. Het wordt inmiddels wel erg close ;-). Ze heeft zelfs via één van de meiden een nieuwe baan gevonden. Nou, ik weet één ding, die mogen tijdens een bee niet meer naast elkaar zitten.
Wendy heeft zichzelf overtroffen. Ze is altijd jaloers op de manier waarop ik (haar woorden) allerlei niet bij elkaar passende stoffen bij elkaar doe en dat het dan toch een schitterend geheel wordt. Stroken in verschillende breedtes en kleuren aan elkaar naaien, dat doe ik zo uit de losse pols, maar voor haar een echte overwinning. Dank je wel, lieve Wendy, ik hoop dat ik niet te veel geheimen over je verklapt heb! Je hebt me echt super blij gemaakt! Ik kan er bijna niet met droge ogen naar kijken.


We had our Sinterklaas party with our quilting bee. He was supposed to leave Holland the 6th of December, but he left us some parcels. We drew names and for the person you got you had to make something yourself. The picture of the little bag I made, didn't come out very good.
There were huge poems, supposedly from Sinterklaas, and self made gifts for every one. This lovely little basket made Wendy, my quilting friend for about 6 years. She is much more then only a quilting friend since. I think the stitchery speaks for itself. I am so happy with this lovely gift! I just don't think Wendy understood what "a little self made item" means as this is not little, but very much appreciated!


Toen ik deze kleine hangertjes zag kon ik ze niet weerstaan. Ik kocht voor iedereen van de bee één, te gebruiken als scharenhangertje of aan je tas. Natuurlijk zat er een gedicht bij, over quiltmeisjes die bij elkaar komen om lapjes te aaien, te kletsen en waar soms verwarring is over welke schaar nou van wie is. Dat krijg je er van als iedereen de kleine borduurschaartjes van de HEMA koopt....
When I saw these little hangers I couldn't resist them and I bought one for every quilting bee member, to use as scissor fob or on your hand bag, mobile or whatever you want. of course there was a poem too, teasing the girls for not knowing any more which scissor belongs to whom, so they better mark them!

Posted by Picasa

10 opmerkingen:

Wendy zei

Nou wil je mij ook aan het huilen krijgen????
Zoveel eer voor zo'n kadootje, zo als Sint schreef: Met liefde gemaakt.

Big Hug, Wendy

quilting Jeannet zei

Jeetje wat leuk Jantine, wat een gezellige avond en een prachtig mandje ! een idee voor onze BEE volgend jaar.

groetjes, Jeannet

petra zei

ha jantine
dank voor je verslag, ben ik er toch een beetje bijgeweest!
groetjes petra

Mistea zei

Lucky you - that is a beautiful basket and a heartfelt poem - really speaks of the Christmas Spirit.

Yvonne aka sommeke zei

Wat een mooi mandje met een erg fijne tekst kreeg je Jantine!
En Oooooh Oooooh, bij de Hema zeg je?
(Ik zag matroesjka'kes tussen de hangertjes)

teresa zei

The gifts are lovely Jantine. Sounds like you all had so much fun. Love the basket and the scissor fobs are a wonderful idea. xx

Linda Robertus zei

Dat ziet er ontzettend gezellig uit!

Simone de Klerk zei

Zo te zien erg gezellig en wat en leuk mandje!
PS: Sint kent jou wel goed!

ria vogelzang zei

Wat een gezellige Sinterklaas-pakjes bee!! En een super-lief mandje!

Marielle zei

Hele mooie hangertjes, waar heb je die vandaan, dat zou ik ook graag aan mijn bee vriendinnetjes willen geven