zaterdag 12 december 2009

Onderweg



Deze lekkere warme omslagdoek maakte ik voor ons nieuwste nichtje. Ze wilden graag meisjeskleuren. Toen ik in de winkel stond met roze en rood, viel ineens mijn oog op dit schitterende paars. Dat moest mee naar huis.
Op beide kanten een rond zakje met klittenband om speen of iets anders in te bewaren. En natuurlijk klittenband om de boel bij elkaar te houden als de baby er in zit. Op de binnenkant, de spikkels, de baby's achternaam. Als je een achternaam hebt als wij, dan moet je daar natuurlijk af en toe wat mee doen ;-).
Aan de bovenkant zit er nog een elastiek met koordstoppers in zodat ze het lekker warm om het hoofdje van de baby kunnen doen.
Het is onderweg, ben benieuwd wat ze er van vinden!
This is what I made for our brand new niece. They asked for girly colors. I was already standing with the pink and red when my eye fell on this gorgeous purple. That had to be it!
The circle is a little pocket, to use for dummy or else. There is Velcro to hold it together when the baby is wrapped. On the inside I appliquéd the baby's (and ours) last name. If you have a name like this it is fun to use!
And there is a cord to pull, so the blanket rounds around the babies head. It is on its way, haven't heard it has arrived yet.

10 opmerkingen:

Béa zei

Wonderful, I love this blanket for baby!!!!!!!!

anneke zei

wat een mooie babyzak (of klinkt dat niet mooi genoeg...) is dat geworden! als ik nog kleintjes had... ;-)
leuk, praktisch, wat wil je nog meer?

Handmade by Mai zei

Inderdaad dat stofje is onweerstaanbaar. De omslagdoek is daardoor erg mooi geworden.

conny's quilts zei

Wat een prachtige omslagdoek! Dat nichtje wil straks niets anders meer om!

Marianna zei

Hoi Jantine! Oh, wat een leuke omslagdoek! Daar zal je nichtje's mama blij mee zijn! Echt schattig en handig!
Nog ff een vraagje als het mag: hoe maak jij drie kolommen op je blog? Is dat een bepaalde voorgeselecteerde layout? Ik probeer het al een tijdje maar met blogger lukt me dit steeds niet. Zou je me weg wijs willen maken? Alvast bedankt bij voorbaat!
Groetjes, Marianna
http://craftluv.blogspot.com/

Mistea zei

This is a beautiful and practical blanket. Lucky Niece.

Margeeth zei

Wat een mooie doek is dat, dat paars is echt geweldig.

Marielle zei

Prachtig, heel erg meisjes achtig en hip.

Anoniem zei

Hallo Jantine. Ik heb ook eens op jouw blog gesnuffeld, keileuk die babyzak, wil je het patroon delen? voor als ik weer oma wordt? Of heb je het zelf verzonnen? Groetjes Dorien

Rachel zei

Darling!