dinsdag 15 december 2009

Kerst is feest



Vorige weet tijdens de bee vroeg Sandra of ik genoot van mijn kerstquilt. Ik keek haar niet begrijpend aan. Kerstquilt, heb ik die? Je was zo blij dat je hem af had want dan kon hij deze kerst ophangen. En langzaam begon het te dagen. Kerstquilt, ja natuurlijk! De volgende dag gelijk naar zolder gerend, latje gezocht en opgehangen. Nog niet op het meest perfecte plekje, daar moet ik eerst een ander ophang systeem voor verzinnen, maar hij hangt! In de gang voorlopig, waar we vaak langs komen, om ons er aan te herinneren waarom we kerstfeest vieren. Omdat God ons Jezus stuurde.
At our quilting bee last week Sandra asked if I enjoyed my Christmas quilt. I must have made a very thinking face as I couldn't recall what she meant. She went on: you were so happy when you had it finished so at last you would be able to hang it. Very slowly a light in my head began to shine and then I remembered. How could I ever forget. The very next day I ran upstairs, grabbed the quilt, found a rod and hang it. It is not in the perfect spot yet, I will have to buy the perfect hanging system first, but it is there, in the hall, for us to enjoy and remember why we celebrate Christmas. Because God gave us Jesus.

Een kerstboom vind je niet in huize Urban, BJ en ik vinden die gewoon niet mooi.Wat je wel vindt zijn lichtjes en versieringen. Mijn topstukken zijn deze, ik verander ze ieder jaar een beetje (of heleboel):
You will not find a Christmas tree in our house, We just don't like the, (though the kids do). What you will find is lights and other ornaments. Those are my best and still favorites, I slightly change them every year.

13 opmerkingen:

Nelleke zei

hallo Jantine ik snap niet dat je zo een mooi quiltje kunt vergeten dus eigenlijk weer als een cadeautje teruggevonden.Wens je warme dagen toe met je gezin.groetjes Nelleke

Margeeth zei

Wat een geweldig quiltje is dat, dat je die kon vergeten!
Een kerstboom met kerst is niet 'verplicht' ook al lijkt het soms zo omdat bijna iedereen zo'n ding in huis heeft staan. Ik wil zelf ook niet zo'n groot gevaarte op de vloer hebben staan, wij hebben gewoon het kleintje van vorig jaar weer uit de tuin gehaald en dat op de kast gezet (en vervolgens geconcludeerd dat hij helemaal zo klein niet meer is, dat heb je met echte levende bomen, die groeien.....).

anneke zei

ik weet nog wel dat je ermee bezig was! extra genieten nu ook de kerstsfeer er weer bij hoort;

wij genieten toch wel erg van onze kerstboom. jarenlang hadden we een kunst, nu proberen we de booom vaak nog in de tuin te planten al hebben we deze herfst een kerstboom van zo'n 10 jaar terug met moeite gerooid, die was echt te groot geworden!

groetjes

Mama Monique zei

Wat is het een mooi kerstquilt!

Hier in huis wel een boom (elk jaar precies het zelfde exemplaar), maar moet zeggen dat ik jouw stukjes ook wel heel erg leuk en sfeervol vind. Het neemt in ieder geval véél minder ruimte in ;o)

quilting Jeannet zei

Wat een geweldig kerstquiltje Jantine, hoe kon je het vergeten....ik vind het een beauty!

groetjes, Jeannet

Tineke zei

Mooi quiltje Jantine. Een kerstboom? Ach, zo is het toch ook mooi? Als je niet wilt moet je echt niet meedoen met die gekte. Maar dat doe je dus niet.

Cisca zei

Wat een prachtig kerstquiltje, gelukkig dat je er weer op attent werd gemaakt. Je huis ziet er sfeervol uit zo.
Groetjes, Cisca

Anoniem zei

prachtig 'kijk'quiltje !!
Zo kan je aan de hand van de plaatjes het verhaal van de heiland vertellen.

Ook ik heb nooit een boom. Vroeger maakten de kinderen zelf een stukje en nu versier ik de kroonluchter met groen !!

Sfeervolle plaatjes, ik zie leuke uiltjes !;-)

marian'ne m

Handmade by Mai zei

OOOOOh dus jij vergeet ook wel eens wat. Ik dacht dat ik alleen was. Wel een mooi quiltje en trouwens je kerstversieringen zien er mooi uit.

teresa zei

This is such a gorgeous quilt Jantine.. Glad you got it up on the wall xx

Anoniem zei

wat een prachtig quiltje Jantine, ik zou mijn boompje wel heel erg missen hoor, maar als je er niets voor voelt moet je het niet doen omdat anderen dat wel leuk vinden.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Simone de Klerk zei

Heel erg mooi! Fijn dat er mensen zijn die je eraan helpen herinneren (O:

Marielle zei

Ik heb ook een kerstquilt, vorig jaar hing die, maar waar die nu is..... geen idee
ik vind e jouwe in ieder geval heel erg mooi