maandag 23 november 2009

Monkey business... en zwijmelen

David, wat was er eerder, Sinterklaas of de Kerstman? David (6 en half gelovend): "Sinterklaas want de Kerstman bestaat niet".
Here in Holland we have Sinterklaas. You can read more about him in my blog from last year. When we asked David who was first, Santa or Sinterklaas, he stated: "Sinterklaas as Santa doesn't exist."

Ik ben druk geweest met aapjes naaien. Nu zijn ze bijna klaar. Moet eerst vanmiddag winkelen, want mijn vulling is op en de lijfjes zijn nog zo slap.I have been busy sewing monkeys, they are almost done now, but I have to go shopping first, ran out of filling for the body's.



Elke keer als er weer een letter uitkwam van het ontwerp van Gigi, heb ik zitten watertanden en ik kon niet wachten tot mijn J er zou zijn. Zodra die uitkwam heb ik hem besteld. En nu... nu viel het een beetje tegen. Vergeleken met de andere patronen is het een wat stijver geheel en staat er veel minder vaak de J in. Ik weet wel hoe dat komt, in oude merklappen en alfabetten zie je vaak alleen de I en dan de K. Maar niet getreurd. Met behulp van den CD-rom genaamd Kruissteken, kun je je eigen patronen maken. Ik ben het hele originele patroon aan het overtekenen en ga dan het patroon gewoon verbouwen. Ik heb al een hele mooie letter zelf ontworpen ;-). Helaas kan ik hem niet als een plaatje uit het programma halen, dus jullie moeten me op mijn woord geloven.
Every time I saw one of these letters at Gigi's blog I needed a bib ;-). I couldn't wait until my letter was published. When it was I ordered it at once. When it came I was slightly disappointed. It has a much more square feeling over it then the other letters did. And not so many J's. But that is explainable. In lots of old stitcheries and alphabets you will just find an I and then the K.
I do have a CD-rom to write cross stitch patterns myself, so I am copying the whole pattern and giving it my own turn. I am sorry I won't be able to show you yet.


Wil jij ook een keer iets winnen, nou ja, iets, een hele stapel mooie FQs, dan moet je even doorklikken naar Retro Mummy, zij geeft deze prachtige stoffen weg! Ik heb natuurlijk al genoeg gewonnen de laatste tijd, maar kon het ook niet laten om mee te doen ;-). Je weet maar nooit en stofjes heb je nooit genoeg.
Sou want to win some beautiful FQ's. Go to Retro Mummy's blog and give it a try! I know I won enough lately, but I couldn't resist giving this one a try.

8 opmerkingen:

Handmade by Mai zei

Bedankt voor de link, het is een wel weer een lekkere give away. Aapjes zien er ook heel leuk uit. Ik moet er ook nog een maken, alleen de tijd grrrrrr.

Nelleke zei

hallo Jantine wat is dat leuk die uitspraken van de kinderen daar krijg je dan weer een lach van op je gezicht.Aapjes gaan vast leuk worden en het borduur werk zal ook wel in orde komen veel plezier met de kinderen in deze spannende tijd.groetjes Nelleke

jacq zei

mooi dat van sinterklaas/kerstman, hier hadden de jongens dat ook, Alice 5 , is helemaal in de ban van Sinterklaas. best wel een leuke leeftijd.

Simone de Klerk zei

Wat mooi, die merklappen! Ik heb er vroeger ook 3 gemaakt. Ben heel benieuwd naar het resultaat van je ontwerp. Ik heb er nog nooit van gehoord.
De aapjes zijn schattig.

quiltlodge gerda zei

Wat een geweldig prietpraat. Opschrijven hoor, anders vergeet je het. En wat een prachtige borduurpatronen!!! Ik vind de J ook prachtig. Dat komt heus helemaal goed. Groetjes,

Willie zei

Jantine, ik vind je aapjes heel erg leuk. zo op het eerste gezicht dacht ik er liggen zwarte pieten stom van mij hé

Ingrid. zei

Wat zien die aapjes er schattig uit !
Fijne avond , groetjes van Ingrid.

Anoniem zei

Prachtig zo'n bosje veelbelovende aapjes !!!

Heel mooi de letter borduurwerken.
Ben je al begonnen anders kan je misschien wat motiefjes verwisselen die je sierlijker vind.
Ja bij de merklap is de J een lastige letter !!

Je bent een super winner.
Laat ik nu gisteren ook wat gewonnen hebben. Wat is dat leuk hé !!;-)

groeten van een 'stille(re)' lezer !!;-)

marian'ne m