vrijdag 13 november 2009

Nieuw


Deze week in mijn bezit gekomen (als cadeautje), het boek: Small Blocks, Stunning QUilts. Allemaal schitterende antieke en antiek lijkende quilts met blokken kleiner dan 5 inc (12,5cm). Voor meer info kun je terecht op dit blog. En nu het ergste, ik ben verliefd, verliefd op de quilt op de voorkant. Gemaakt van 7/8 inch strookjes. Ik wil al sinds ik quilt een log cabin maken en eens moet de eerste keer zijn. Ik heb al wel wat kleinere dingen gemaakt met log cabins en ze zijn stuk voor stuk schitterend. In januari hebben wij met onze quiltbee een quiltdagje gepland en dan moet er natuurlijk lekker genaaid worden. Ik ga hier aan naaien. Ik durf niet te zeggen dan beginnen, want ik kan niet beloven dat ik dat niet al eerder ga doen. Eén kleine wijziging... Mijn strookjes worden 1 inch.
Zei ik dat ik geen tijd heb, heb ik ook niet. Maar hier en daar een blokje tussendoor is wat anders dan een hele mystery quilt in een paar weken tijd.
This week I got this book as a present. Lots of antique and antique looking quilts with blocks smaller then 5 inc (12,5 cm). For more informations check out this blog. And I have to confess, I am in love. In love with the quilt on the front sewn with 7/8 inch strips. I want to make a log cabin quilt since I started quilting. I do have some smaller items with log cabins and I love them all. In January we planned a day quilting with our quilting bee. And I will be sewing this log cabin quilt. I can't promise I wont start before. One little alteration. I will cut my strips 1 inch.
I know I said I didn't have time, but one small block every now and then is different from a whole mystery quilt in a few weeks.



Kijk eens wat er kwam met de post gisteren. Nu kan ik al mijn werkstukken weer merken!
Look what came with the postman yesterday. Now I can mark everything I sew!

6 opmerkingen:

teresa zei

Hi Jantine, the labels are fantastic. I love log cabin quilts too. This should be a beautiful quilt..xx

quilting Jeannet zei

Ik kan de tekst haast niet lezen Jantien met de donkere achtergrond, wat heb je een leuke merkjes, waar heb je die gekocht als ik het vragen mag ? de mijne zijn bijna op. En de log cabin: had je het nog gelezen op mijn blog voor het antwoord van de strookjes ? netjes snijden, en dan in de lengte, met de lange strook aan elkaar stikken, na het stikken pas op maat snijden, en weer een strook aanzetten,als je heel zorgvuldig werkt kan het, en je hebt niet zo,n dikke achterkant, zeker met 1 inch moet dit te doen zijn. Ik ben beniewd, vind zelf de log cabin altijd erg leuk.

groetjes, Jeannet

Handmade by Mai zei

Pfft, wat een kleine strookjes. Maar het uiteindelijke resultaat zal wel heel mooi zijn. Leuk je eigen labels..

Wendy zei

He... ik dacht al dat je dat boek zou kiezen, volgens mij was dat liefde op het eerste gezicht!
Ze zijn weer leuk je labels hoor!

gr. Wendy

Marielle zei

Ik ben ook dol op priegelstukjes (anders zou ik ook geen NI maken)
gave labels heb je!

SewAmy zei

where did you get your cute little labels from?