maandag 30 november 2009

Het hulpje van Sinterklaas


Op een dag ging de telefoon. "Met zwarte piet, ik hoorde dat u zo'n mooi aapje hebt genaaid. Zou u de sint willen helpen dit jaar en er nog een paar willen naaien?" "Natuurlijk zwarte piet, zegt u maar hoeveel." "Nou, zo veel mogelijk, in ieder geval vier." "Vier?" "Ja vier. Het schijnt dat uw eigen kinderen er ook graag een willen en een neefje, genaamd Sander, ook. Hij heeft gehoord dat u zo goed kunt naaien en is gek op aapjes." Tja, wat doe je dan, dan kun je toch niet weigeren? Dus in de startblokken en naaien maar. En eerlijk gezegd, vier tegelijk gaat sneller dan elke keer één. De kinderen hebben geholpen ze te vullen.
Gisteravond was het glorieuze moment daar, ze waren eindelijk af. Natuurlijk heb ik zwarte piet gelijk gebeld om te vertellen dat ze klaar zijn, ben benieuwd wanneer hij ze komt halen, nu zitten ze hier nog gezellig op de bank ;-).
One night the telephone rang. It was Zwarte Piet, Sinterklaas black helper. He asked me if IO could Help Sinterklaas by sewing some more monkeys. How may? At least 4! Of course I agreed and started sewing. SEwing for at the same time is definitely quicker then sewing them one by one. The kids helped me stuff them!
Last night I finished them all. Just in time as Sinterklaas is celebrated at the 5th of December. I wonder when Zwarte Piet is coming to collect them, they are still sitting on my couch ;-).

9 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Erg lieve aapjes!! Ze kijken alleen wel wat ondeugend....... zou Piet er nog een speciaal plannetje mee hebben, ivm de kinderen??

Margeeth zei

Leuke aapjes!

teresa zei

Hi Jantine, I love your monkeys... they are gorgeous... so cute.. I can't believe how many you have made xx

quilting Jeannet zei

Ik vind ze heel erg leuk Jantien, doet me aan mijn eigen jeugd denken, toen een juf van de kleuterschool er één voor ieder kind had gemaakt, zoiets dan, wat was ik daar blij mee, ik voel het nog na zoveel jaren...kom daar nu nog eens om.....

groetjes, Jeannet

petra zei

ha jantine
wat een slimme zwarte piet.
komt tie een cadeautje halen ipv brengen. stop maar in je schoen dan neemt hij het vast wel mee
doei petra

Kathie zei

these sock monkeys are adorable!
I hope he doesn't forget you made them! I think they are lucky children who will receive them
Kathie

Mama Monique zei

Wat een ontzettende leukerdjes zijn het toch! Daar zijn de pieten vast heel erg blij mee ;o)

Anoniem zei

Ik vind ze énig !!!

En als ze niet opgehaald worden heb ik ook nog wel een plekje op de bank.
In 'mijn' kleuren zouden ze ook heel leuk zijn !!;-)

marian'ne m

Mistea zei

Beautiful Monkeys - good work little helper. I'm sure they will be loved - not long now.