woensdag 25 november 2009

Award


Van Monique kreeg ik deze award. Nu had ik daarvoor net lopen bedenken dat ik eigenlijk niet zo van awards hield en had bedacht dat ik een No Award plaatje op mijn blog zou zetten. Natuurlijk ben ik wel zeer vereerd dat ik hem van Monique kreeg. Toch ga ik hem niet doorgeven, maar vooruit, ik zal jullie wel 7 dingen vertellen over mij die jullie vermoedelijk nog niet weten. (Mijn opa is overleden en ik heb toch niet veel inspiratie om een blogje te schrijven).
  1. Mijn lievelingsgroente is spruitjes.
  2. Ik naai al sinds mijn 8e jaar. Eerst op een handnaaimachine van Singer, vanaf ongeveer 10 jaar op de machine van mijn moeder. Ik heb heel wat af gezeurd wanneer ik dat nou eens mocht en het antwoord was: als je het op school geleerd hebt. In die tijd hadden wij nog handwerken van een hele ouderwetse handwerkjuf. Je kunt er heel wat van zeggen, maar ik heb het wel geleerd! En altijd plezier in gehad. Toen ik in klas 4 zat kregen we een papier met dikke zwarte lijnen. Daar moest je overheen stikken. Dus toen ik thuis kwam had ik leren naaien en zette dezelfde dag nog een poppenbroekje in elkaar. Gewoon twee rechthoeken aan elkaar, niets moeilijk doen met bochten voor de kruisnaad.
  3. Van mijn beste vriendin krijg ik vaak een zak bitterkoekjes op mijn verjaardag. Ik was namelijk de enige in dit huis die ze lustte en voor jezelf koop je ze niet zo snel.
  4. Mijn favoriete kledingwinkel is Didi, vooral als er een feestje aan staat te komen. Ik koop er wel graag in de opruiming, dat is wat fijner voor de portemonnee. Het is ook de enige winkel waarvan broeken me als gegoten zitten en niet kieren bij de rug.
  5. Als kind kon ik met heel weinig slaap toe, mijn ouders hebben van alles geprobeerd om me in slaap te krijgen, melatonine was nog niet uitgevonden. Ik las vanaf mijn 12e zo'n 8 boeken per week, ging regelmatig tot diep in de nacht door, want slapen kon ik pas als het boek uit was ;-).
  6. Ik ben al 15 jaar getrouwd met mijn jeugdliefde. Al op de basisschool beweerde ik dat het mijn vriendje was. Dat was niet zo, ik speelde vooral met zijn zusje, maar dat kon niemand controleren omdat hij twee uur rijden bij ons vandaan woonde. (Onze ouders werden bevriend toen ik nog een baby was)
  7. Toppunt van heerlijk ontspannen: Warm bad met Kneipp oranjelindebloesemolie en een lekker boek.
Tevreden?
For my English readers: I had to tel about 7 secrets you don't know. I don't have the energy at the moment to repeat them in English (my grandfather, aged 90, died yesterday ). You can try using the translation bar on the right colom.

10 opmerkingen:

Margit zei

Gecondoleerd met je opa. Onverwachts of was hij al ziek?

ria vogelzang zei

Altijd een verdrietige tijd.... Een hartelijke groet van mij en veel sterkte in deze tijd.

Yvonne aka sommeke zei

Gecondoleerd met het overlijden van je grootvader Jantine!
Sterkte!

inge zei

gecondoleerd!

Margeeth zei

Jantine,
gecondoleerd met het overlijden van je grootvader.

quiltlodge gerda zei

Ach Jantine, dat is nu verdrietig. Sterkte! (Leuke wetenswaardigheidjes)

Nelleke zei

hallo Jantine gecondoleerd met het overlijden van je opa.Nelleke

Mama Monique zei

Ik wel ;o)

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je opa. In een tijd die bol staat van feestdagen is dit soms nog moeilijker te bevatten.

Dan wil ik je natuurlijk dank je wel zeggen voor het aannemen van mijn award. Naar mijn idee heb je hem gewoon dubbel en dwars verdient; je bent een enorme creatieveling en ik kom graag even bij je buurten. En natuurlijk vind ik het hartstikke leuk om nóg eens 7 dinegn van je te weten te komen ;o)

Al was het bitterkoekjes verhaal niet nieuw meer. Zal er trouwens ook om denken als ik eens jouw kant op kom. Met zijn twee genieten is toch altijd gezelliger, niet? ;o)

Fijn weekend!

Linda Robertus zei

Ik lees het nu pas - nog gecondoleerd. Wat verdrietig.

irmadenbreejen zei

Ha Jantine,

Lees nu net van je grootvader. Misschien heb ik het niet meegekregen afgelopen woensdagavond.
In ieder geval gecondoleerd met het verlies en sterkte!
Irma