zondag 4 oktober 2009

Bee

Het was woensdagavond een erg gezellige bee. Voor het eerst in maanden waren we (bijna) voltallig. Drie mensen zaten fanatiek achter hun machientje, twee waren met hun eigen handwerkje bezig en twee zaten gewoon lekker te luisteren, te kletsen en koffie te drinken. Voor de mensen die het leuk vonden gingen we zakjes maken zoals ik ze de laatste tijd meerdere heb laten zien, met allemaal strookjes. Ik heb helaas geen resultaat foto's omdat ze nog geen van allen klaar waren aan het eind van de avond, maar wel een aantal actiefoto's. Snijden en strijken deden we bij het aanrecht, een prima hoogte.
We had a lovely quilting bee last Wednesday night. Some brought there sewing machine to sew draw string bags like the ones you saw on my blog lately. But non were ready at the end of the night, so I just have some pictures of us in action. Cutting and ironing we did on the kitchencounter, the perfect hight.


Iemand vroeg hoe het met mijn echte quilts stond. Nou, daar gaat het prima mee ;-). Ik had een heleboel kleine ideetjes in mijn hoofd die ik stuk voor stuk aan het wegwerken ben. Daarnaast zit ik regelmatig te handquilten aan die zwarte quilt met al die Chinese mannetjes die ik pas liet zien, nou daar kan ik nog wel even mee vooruit. En als ik tijd heb om naar zolder te verdwijnen quilt ik aan mijn ridderquilt op de naaimachine. Maar aangezien mijn arm en nek protesteren, moet ik het hebben van hier en daar een kwartiertje...
Someone asked were my real quilts were, she saw all kind of quilt related items. Well, I wanted to get a lot of quilt related items out of the way and out of my head, but in between I am very busy quilting. I am hand quilting on the black quilt with all Chinese man on it and machine quilting on a knight quilt. My arm and neck are a bit sore with all the heavy quilting, so I have to take it easy and have lots of short quilting sessions. And I have, but I think it is boring to tell you about as I don't have a lot to show.

3 opmerkingen:

Mama Monique zei

Met kleine beetjes kun je ook een heel eind komen ;o)

Leuk om zo'n fotoreportage van jullie BEE te mogen zien. De gezelligheid stráált er van af ;o)

quilting Jeannet zei

Gezellig Jantien zo,n BEE met z,n allen, en al helemaal als je ook nog iets doet, wij showen en tellen eigenlijk aleen maar, werken doen we thuis.

groetjes, Jeannet

quiltlodge gerda zei

Vele kleintjes maken een hele grote he. Het ziet er gezellig uit. Ben benieuwd naar de resultaten. Knap trouwens dat jullie ook nog daadwerkelijk iets doen. Ik heb regelmatig borduurdag met een vriendin, maar eigenlijk letsen we alleen maar.(En drinken thee met heel veel chocolaatjes)