woensdag 9 september 2009

Verloren of gevonden


Deze quilt is gestolen! Wat schrok ik toen ik dat las. Wat moet dat vreselijk zijn, iets waar je zo veel van jezelf en je tijd in hebt gestoken, zomaar meegenomen door iemand. Meer lezen? Ga even naar Cybeles web log.
Ik heb het tot nu toe nooit aangedurfd om quilts in te sturen voor tentoonstellingen en dit maakt het er niet beter op...
This quilt has been stolen. I had a shock when I read it. It must be horrible, when someone takes something like your quilt. Something that took so much of yourself and your time. Want to read more... please go to Cybele's web log.
I must say I always dreaded displaying my quilts or sent them for exhibitions and this doesn't make it any better.




Maar zelf heb ik iets gevonden. Nee, eigenlijk was het niet kwijt, alleen maar hoog boven op een kast op geborgen. En nu ik mijn kerst=feest af heb en mijn quiltring zo eenzaam en kaal in een hoekje staat was het tijd om deze dame weer uit de kast te halen en verder te gaan met quilten (met de hand!). Deze quilt maakte ik in 1999/2000 naar aanleiding van een patroon van een Escher quilt in het Quiltnieuws. Ik veranderde het patroon zodat ik het als paper piecing kon naaien en maakte de voorkanten van de gezichtjes achterkanten. Ik heb fluweel gebruikt voor de haren, zie je het glimmen? Mijn eerste project op mijn toen nog nieuwe naaimachine. Die overigens nog steeds trouwe dienst doet.
I myself found a treasure. O no, it wasn't lost, just well hidden high on a cupboard. But with my kerst=feest finished and my quilting ring standing in a corner of the room empty, I decided it was time to get this quilt downstairs and continue hand quilting it. I altered a pattern so I could paper piece it. I made it in 1999/2000 on my at that time new sewing machine. Can you see the fabric I used for their hair?

In elke hoek maak ik een draak in de kleuren die in dat segment voorkomen en daarachter quilt ik een chinees figuur als raster. Een soort T.
I quilted a dragon in each corner with the colors in that segment of the quilt and a Chinees pattern in black in the background. It is a kind of T.


10 opmerkingen:

Kieny The Dutchlady zei

Ben even op Cybele's pagina gaan kijken. Ik hoop dat ze haar quilt terug krijgt; jammer dat dit soort dingen gebeuren.
Je Escher quilt ziet er mooi uit, zeker de moeite waard om hem af te maken. Veel plezier met het quilten.

Margeeth zei

Meestal gaat het goed hoor, als je je quilt instuurt voor een tentoonstelling. Om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik hoor dat een quilt in Nederland is gestolen. Als je je quilt bij op de tentoonstelling van het gilde hebt hangen, dan is hij ook verzekerd tegen schade en diefstal.
Ik ben zelf heel makkelijk met het insturen van quilts, soms ook letterlijk, er gaat elk jaar een quilt op de post naar Australiƫ en die zijn tot nu toe altijd weer veilig thuis gekomen.

conny's quilts zei

Wat een supervrolijke quilt, fijn dat je die nu gaat afmaken!

quilting Jeannet zei

dacht ik toch echt even dat je de quilt van Jossie had gevonden.......

groetjes, Jeannet

Mama Monique zei

Wow, wat een kleuren! Ziet er erg indrukwekkend uit!

Handmade by Mai zei

Is wel geweldig mooie quilt en wat ben je hem mooi aan het doorquilten. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat die die quilt is gestolen.

Handmade by Mai zei

Is wel geweldig mooie quilt en wat ben je hem mooi aan het doorquilten. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat die die quilt is gestolen.

Anoniem zei

Prachtig quiltje, Jantine, jammer dat die zo lang in je kast heeft gelegen ;) Gelukkig is ie nog steeds mooi en ga je hem nu afmaken.
Ik vind het heel erg dat er een quiltje gestolen is, ik kan me voorstellen dat de eigenaar boos is op de dader.

Marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Cybele's patch zei

Jantine, dank je wel voor het berichtje over mijn gestolen quilt. Misschien helt het om het terug te krijgen.
Je Esscher vind ik knap gedaan en heerlijke kleuren heb je ervoor gebruikt.

Anita der zei

Jantin, wat ben je ijverig geweest en wat een leuke dingetjes heb je gemaakt. Je borduurtjes , wat een schatjes.
Veel succes met je opleiding, klinkt wel heftig.