dinsdag 8 september 2009

Feestelijk cadeautje en nog een tasje



Dit maakte ik voor Sandra voor het openen van haar winkel. Een key-chain, om haar sleutels niet meer kwijt te raken. En daarop de namen van haar beide winkels, zodat zij ook haar eerste "kindje" niet zou vergeten.
Het was een schitterend moment, toen Sandra en haar zoontje Jack het stoffen lint doorknipten en de winkel open ging. Wat een schitterende winkel, om te watertanden. Ik had gisteren terug willen gaan voor de feestelijke open dagen, maar in plaats daarvan heb ik de dag slapend in bed doorgebracht. Een naar buikgriepje heeft me te pakken...
This is what I made for Sandra, because of the opening of her new shop. A key chain with the names of both shops on it...
It was a very nice moment, seeing Sandra and her little boy cutting through the fabric ribbon to open the shop. The shop is lovely. I wanted to go back yesterday, but instead spend the day sleeping, a nasty stomach flu caught me ;-(.


Verder heb ik dit weekend nog een tasje genaaid. Ik vond een oud borduurwerkje van mezelf, 8 kruisjes op een centimeter (!) en vond het jammer om er niets mee te doen. Het rode tasje wat ik pas maakte beviel goed, maar was net te klein voor mijn borduurring van 15 cm doorsnede, dus had ik een grotere nodig. Ik zocht al mijn dozen met stroken van verschillende breedtes en ging aan de gang... Deze tasjes zijn zo leuk om te maken en zo makkelijk. Makkelijk te maken en makkelijk in gebruik ;-).
This weekend I sewed another draw string bag. I always seem to make bags and never have enough. I have one for every project. Maybe I just have too many projects? I found this little stitchery I made about 15 years ago. It has 8 cross stitches each cm (40 count). I wanted to use it again instead of just wandering around. The little red drawstring bag I made a few weeks ago was too tiny for my slightly bigger embroidery hoop, so I needed a bigger bag... I took all my boxes with different strip sizes and started sewing. Those bags are really easy and fun to sew!

7 opmerkingen:

Mistea zei

I just love when you find a use for something stitched previously. The cross stitch is cute, and those little bags are so useful. I'm liking the key chain a lot too. Thanks for your kind words on my guy - he sure was fun.

Mama Monique zei

Leuk om je enthousiaste verhaal van Sandra te mogen lezen. Je maakt me nu nog neiuws gieriger dan ik al was ;o)

En hey, je bent toevallig toch niet stiekem zonder het te melden op de fair geweest hé?

conny's quilts zei

Beterschap gewenst en een leuk tasje is het geworden. Ik moet ook maar eens zien of ik nog wat oude borduurwerkjes heb liggen om zoiets mee te doen

quilting Jeannet zei

Wat een leuk idee Jantien, ik heb ook nog wel een letter liggen van mijn voornaam geborduurd, dus over een poosje..............

groetjes, Jeannet

Handmade by Mai zei

Jammer dat Den haag zover weg is en ik niet even kan gaan. Ik hoop dat je al weer een beetje beter voelt. En het tasje is een schatje.

Corrie zei

Wat een lief en persoonlijk cadeautje heb je gemaakt Jantine en je tasje is ook erg leuk geworden, wat een goed idee om kleine borduurwerkjes toch nog een bestemming te geven.
Ik ben ook helemaal wég van je sterren-speldenkussen.

Tineke zei

Hi Jantine,
Ben je al weer een beetje opgeknapt? Buikgriep is zó vervelend. Ik hoop snel een keer bij Sandra langs te gaan. Ze woont niet al te ver weg en de route ligt al uitgeprint klaar. Wat een leuke tasjes maakte je! Ik geef ook graag borduurwerkjes een tweede leven. Complimenten!